Beantwoord

Vraag over kabels leggen

  • 23 January 2020
  • 8 reacties
  • 722 keer bekeken

KPN aansluiting zit buiten de woning, ivm aanvraag televisie is buitenkabel reeds aangepast voor bonding. Vanaf buiten aansluiting naar modem moet huidige kabel aangepast ( afstand 4 meter) modem kan niet verplaatst. Omdat kabel een stukje door de spouw moet wil ik dit er alvast inmaken voordat KPN monteur volgende week komt voor plaatsing bonding wcd en y kabel. Wat is het advies(dus beter) om het stukje kabel tussen buiten aansluiting te vervangen door een Norm 88 standaard 4x0,5+05 of door een Cat 5e kabeltje?

icon

Beste antwoord door Nick83 23 January 2020, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kun je het beste 2 echte telefoon kabeltjes naar binnen leggen. Ik denk dat utp kabel hier minder geschikt is.

Dus 2 kabeltjes 4x0,5 + 0,5, dat zijn dus 8 aders waarvan de helft maar  wordt gebruikt. M.i. kan het dan ook wel met 1 kabel, nog iemand in het forum met ideeën?

Reputatie 7
Badge +24

Dat is normaal met telefoon kabel, dat er maar 2 gebruikt worden. Ik denk dat je het maar het beste een beetje officieel kan houden. Dat ziet er tevens ook netjes uit, 2 kabeltjes waarvan elk kabeltje naar een wandcontactdoos loopt.

Dan heb je binnen 2 wandcontactdozen zitten, netjes naast elkaar. Kan de monteur zo het Y-kabeltje inpluggen. Buiten zet je aan elk kabeltje een stekkertje die je beide in het isra punt steekt.

Als je dat gaat doen met 1 kabel, dan moet je binnen die ene kabel gaan splitsen naar 2 wandcontactdozen, en buiten naar 2 stekkertjes. Hoe wil je dat gaan doen? Dat word een rommeltje...

Ok dank je wel Nick, Ik wacht even af of er nog meer reacties of andere ideeën of  inzichten komen uit hst forum alvorens de kabeltjes aan te brengen.

Reputatie 7

Is jouw meterkast aan de buitenkant van jouw woning?

Wordt die 4 meter lange telefoonkabel nu ook al gebruikt voor Internet?

Hoeveel aders heeft die telefoonkabel?

Waarom kan de Experia Box niet naar de meterkast buiten?

Wat voor een snelheid ga je volgens fourstack krijgen bij bonding?

Wat is de snelheid nu volgens fourstack zonder bonding?

En wat zegt de DSL status pagina over de werkerlijke snelheid? (Actual rate)

Ajb van boven en naar beneden op jouw vragen de antwoorden:

Ja

Ja

Het betreft een flatcable 4 aders (2 gebruikt) met een RJ Connector

Buiten zit geen meterkast alleen een stalen paaltje

26

13

?

Wjb:

Snelheid is 13 mbit/sec

Na bonding 27 mbit/sec

Reputatie 7
Badge +24

Hi J, welkom op het forum. 

Ik zou het ook doen zoals Nick het aangeeft. Hou het officieel en leg netjes 2 kabels neer, dat is ook handig voor toekomstige bewoners en monteurs. Dan zit het er zo uit:
 

Met 1 kabel kan het inderdaad ook, maar zo is het netter naar mijn mening.