Beantwoord

Vraag over wifi op camping

  • 10 November 2019
  • 2 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik heb op de camping digitenne

En wij hebben van de camping wifi maar die is heel zwak en als het erg druk is krijg je bijna helemaal niet.

Nu is mijn vraag : hoe kan ik wifi sterker krijgen?

Werken wifiversterkers goed ?

icon

Beste antwoord door PeterG 10 November 2019, 13:37

Bekijk origineel

2 reacties

Is de snelheid laag of is de signaalsterkte zwak (bv. 1 streepje)???

En nee, wifi versterkers zal je in deze situatie weinig aan hebben. Die moet je dan op zo'n maximaal 30 meter van het originele wifi punt plaatsen om het weer 30 meter extra te kunnen versterken. En ik neem aan dat je niet midden in de camping zo'n apparaat kan plaatsen omdat je ook 230 volt nodig hebt. Verder zou dan het wifi signaal worden opgevangen en nogmaals via wifi weer verzonden worden. Deze doublering geeft ook een lagere internetsnelheid (maar wel sterker wifi uitzendsignaal :wink: ), dus schiet je er niet zoveel mee op.

Het normale bereik van wifi is tot zo'n 40 meter. Ik denk dat je camping al verspreid meerdere wifi-zendstations heeft staan, die a.h.g.i. bedraad op het aansluitpunt zitten.

Enige wat je kunt doen is om je eigen smartphone evt. te gebruiken als wifi-accesspoint voor andere apparaten als je tablet of laptop. Maar denk aan je internetbundel. TV kijken via internet vreet MB’s.

dank voor je reactie

hij is meestal 2 streepjes maar soms 1 streepje.

de camping heeft inderdaad meerdere zendstations staan wij zitten ongeveer 20 meter verwijderd van zo een mast..

ja dus ik denk maar dat we het via de smartphone moeten doen.

in ieder geval bedankt en een prettige dag

Reageer