vragen/opmerkingen KPN FON

• 14 juli 2014
  • 3 reacties
  • 1459 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Webcare:

Tot mijn verrassing vond ik eergister een nieuwe WIFI verbinding in een mijn lijst: de KPN FON. Dit was voor mij een trigger om eens even in de Experia-box te kijken en ja hoor. Public WLAN stond op 'on'! Ik lees hier dat daar een brief aan vooraf moet zijn gegaan waarin aangenomen werd dat je daarmee akkoord gaat. NOOIT een brief ontvangen.

Dit zijn mijn bevindingen:

1) Account aangemaakt en geactiveerd.

2 Ik krijg elke ochtend de melding dat de accountnaam en/of wachtwoord niet goed is. Klopt dit? Dit geldt zowel voor mijn iPad. iPhone en laptop. Weet zeker dat ik de voor KPN FON accountnaam en ww gebruik.

2) De app is ontzettend traag en moet soms eruit gegooid worden, waarna het soms (even) lukt.

3) Ik heb geen KPN Mobiel abonnement (Vodafone) maar krijg de indruk dat het met mijn Alles-in-een glas abonnement ook moet werken, maar heb dit nog niet echt kunnen uitproberen. Klopt dit?

4) Als je in de app en welke hotspot dan ook klikt, dan kun je een speedtest doen, maar de gegevens lijken me van mijn eigen wifi. Slaat dus nergens op? Evenals de icoontjes naast de snelheid?

3 reacties

Reputatie 2
Ook hier zelfde ervaring Fon op router is door KPN geactiveerd. Helemaal top. Fon-account had ik al aangemaakt. Alleen geen verbinding mogelijk via de app van IOS en Android. In verband met vakantie hoop ik snel online te zijn.

Wat moet ik nog doen om Fon te mogen gebruiken?

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Dick,

het klopt dat KPN WiFi (via FON) nu geleidelijk wordt uitgerold en je hoort een bericht te ontvangen wanneer je gebruik kunt maken van KPN WiFi. Voor meer informatie over het gebruik van KPN WiFi verwijs ik je graag naar deze pagina en deze pagina. Mocht je nog verdere vragen hebben dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 3
Badge
beetje summier geantwoord, maar voor het moment genoeg. ik wil eerst even het officiele bericht van KPN aan mij afwachten.

bedankt

Reageer