Beantwoord

Vragen over Alles-in-1 abonnement

• 6 april 2015
  • 9 reacties
  • 664 keer bekeken

Wij zijn van plan om over te stappen van Ziggo alles in 1 naar KPN alles in 1, maar voordat wij hiertoe besluiten, hebben wij nog de navolgende vragen. 

Glasvezel is een optie bij onze woning. Echter is er nog geen glasvezel kabel in huis aangelegd. Glasvlezel ligt wel in onze straat. Kan de KPN monteur ervoor zorgen dat deze kabel in de meterkast terecht komt? Kunt u ook aangeven welke kosten hieraan verbonden zijn?

Verder hebben wij een vraag over telefoon abonnementen. Momenteel hebben wij 2 gsm contracten bij Hi lopen. Deze worden omgezet naar KPN. Kunnen wij TV, internet(glasvezel), en mobiel bellen in 1 abonnement afsluiten + een monteur die een glasvezelkabel trekt naar onze meterkast en eventueel 2de etage? Mocht de optie van een glasvezelkabel naar de 2de etage trekken niet mogelijk zijn. Is het mogelijk voor een draadloos digitale TV op de slaapkamer te laten instaleren? 

Graag vernemen wij.

Met vriendelijke groet,

Rafael en Sarina

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erik_ 10 april 2015, 19:02

Hallo ,

Welkom op het forum! Leuk dat jullie aan KPN denken :)

Als je een abonnement aanvraagt via de website wordt deze automatisch uitgevoerd via de beste verbinding die we kunnen leveren. Als er dan ook glasvezel beschikbaar is, krijg je glasvezel. Als deze nog niet tot in je woning ligt, zal er vanuit Reggefiber contact worden opgenomen om die aansluiting tot in je huis te brengen (meestal de meterkast). Hier zijn geen kosten aan verbonden omdat dit in combinatie met een KPN abonnement gaat.

Die glasvezelkabel eindigt in het glasvezelkastje, en daarop wordt vervolgens de Experiabox aangesloten met een korte UTP kabel (noot: dit kan, zoals wjb aangeeft ook wel met een langere kabel, maar dit is hoe de monteur het zal doen). De rest van de apparaten (telefoon, TV ontvangers, computer(s) etc..) worden met de Experiabox verbonden.

Ook kan er inderdaad een draadloze verbindingsset gebruikt worden om TV of internet te brengen op moeilijker te bereiken plaatsen in huis.

De installatie in huis kan door een monteur gedaan worden. De huidige actie voor nieuwe klanten die een Alles-in-1 pakket bestellen bevat ook een gratis monteur voor volledige installatie (normaal €62,50). Hierbij sluit de monteur de Experiabox aan, maximaal twee TV ontvangers, een computer en zorgt voor een werkende telefoonaansluiting (als je telefonie meebestelt, dit is niet verplicht). 

Als de verdieping goed bereikbaar is, kan de monteur ook een kabel naar boven trekken. Dit valt echter onder meerwerk waarbij je arbeidsloon en materiaalkosten betaalt. Hier vindt je een overzicht van deze kosten.

Als dat niet kan, of je het zelf liever draadloos zou willen kan de monteur een draadloze verbindingsset plaatsen. Hiervoor worden wel eenmalige kosten gerekend omdat je de set in eigendom krijgt. Deze kosten bedragen €70 voor een set van 2 (voor 1 TV) en €100 voor een set van 3 (voor 2 TV's).

Voor de volledigheid, let er wel op dat, om van deze actie gebruik te maken, de monteur gelijk meebesteld wordt. Als deze achteraf aangevraagd wordt, wordt de €62,50 wel in rekening gebracht.

Je geeft ook aan dat je mobiele abonnementen hebt lopen. Dat betekent dat je dan, zodra je KPN abonnement is aangesloten, je waarschijnlijk in aanmerking komt voor KPN Compleet waar Peter al nuttige dingen over gezegd heeft :)

Aanvragen van het abonnement kan via internet, of via de telefonische klantenservice op 0800-0404 (gratis, 24/7 bereikbaar).

Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het graag!

Hartelijke groet,

Erik

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Glasvezel is tot de hoofdaansluiting, meestal in de meterkast of woonkamer. Daarop wordt je modem aangesloten. Van daaruit gaat het verder met CAT6 kabel. Ook naar de tweede etage. Er hoeft dus géén glasvezelkabel naar boven, maar een CAT6 kabel voor LAN.

TV kan alleen bekabeld (LAN) of met een 'draadloze verbindingsset'.

Computer kan via wifi.

Je kunt KPN alles-in-1 afsluiten. Dat is tv, internet, telefoon thuis. I.c.m. je mobiele telefoons, ook via kpn, kun je vervolgens 'kpn compleet' activeren. Je krijgt dan extra voordelen zoals het tv pluspakket gratis. Alles-in-1 en de gsm abonnementen blijven overigens wel aparte abonnementen.

Reputatie 7
Bij glasvezel kan de Experia Box (router) ook rustig op de tweede verdieping geplaatst worden waarbij een CAT6 kabel van het glasvezelmodem (in de meterkast beneden) naar de Experia Box de twee met elkaar verbindt.

Lees ook mijn ervaring met KPN onder alias-007. Ik stap wanneer mijn jaar voorbij is over naar UPC (of andere, maar in Amsterdam hebben ze een goede naam), KPN is een klant-onvriendelijke moloch!

Reputatie 7
Nee, bij UPC ben je wat klantvriendelijkheid beter af zeker? Klantervaringen zijn altijd heel persoonlijk, ik ken ook horrorverhalen over Ziggo (zoals UPC nu heet). De trammelant die er met de Horizon is geweest heeft diverse malen avrotros Radar gehaald en liet een zeer klantonvriendelijke kant van het voormalige UPC zien. Dat soort verhalen zijn er helaas ook over KPN en andere grote providers op allerlei gebied; blijkbaar is dat een gevolg van de schaalvergroting: toenemende bureaucratie.

Er is echter één groot verschil tussen glasvezel en kabel: bij glasvezel kun je ook echt hoge upload snelheden halen en dat wordt met het oog op de cloud steeds belangrijker, zeker als je vaak foto's een video's via Dropbox, Facebook of Onedrive uploadt. Nu is de max. upload bij KPN 500 Mb/s (bij ook een max. download van 500 Mb/s). Wellicht wordt dat in de toekomst nog hoger. Kom daar bij Ziggo maar eens om.

Nog ff over het Alles-in-1 Thuis abo: dat is internet/telefoon/TV. Mobiel zit daar niet bij in. Via KPN Compleet kun je wel Alles-in-1 Thuis en mobiel "samenvoegen": het blijven aparte abo's maar je krijgt daarmee extra voordelen zoals verdubbeling van bel/sms/internet-bundel op je mobiel (en € 5 korting per mobiel abo) en bij de TV krijg je er het Pluspakket (normaal € 10/mnd) bij. KPN Compleet werkt niet bij mobiel prepaid.

Reputatie 7
Wat mij betreft mogen ze roepen wat ze willen over klantvriendelijkheid en ja, ik denk dat daar bij elke provider verbeteringen te realiseren zijn, ook bij KPN.

Maar als ik ze niet nodig heb, omdat het gewoon werkt, dan heb ik daar dus ook minder last van.

Geloof ik allemaal direct, maar wat ik meemaak en heb meegemaakt liegt er ook niet om: Helpdeskmedewerkers die "absoluut" zullen terugbellen over het synchronisatieprobleem en dit niet doen, Klachtencontactformulieren die wel automatisch bevestigd worden, maar verder nooit een vervolg krijgen, schriftelijk ingediende klacht KPN Utrecht eveneens nooit antwoord ontvangen. Als klap op de vuurpijl zelfs geen bevestiging ontvangen op mijn aangetekende - ultieme schreeuw - aan de Hoofdirectie Den Haag van afgelopen 30 maart.

Bij elke provider is wel wat, maar dit heet een onbeschofte behandeling.

Reputatie 7
Ik ontken ook niet (evenmin als ) dat er ook bij KPN wel eens wat goed fout kan gaan en ik hoop voor je dat dat alsnog netjes opgelost gaat worden (kan ik helaas niets aan bijdragen, want ik werk niet bij KPN). Bovendien hoop ik voor je dat - mocht je toch overstappen naar Ziggo - je daar geen problemen zult ervaren, maar garantie daarvoor kan ik je al evenmin geven.

Reputatie 7
Badge +31
Houden we het ON TOPIC? Wel zo prettig voor TS.

De discussie over de (on)betrouwbaarheid van kpn is HIER GESTART.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo ,

Welkom op het forum! Leuk dat jullie aan KPN denken :)

Als je een abonnement aanvraagt via de website wordt deze automatisch uitgevoerd via de beste verbinding die we kunnen leveren. Als er dan ook glasvezel beschikbaar is, krijg je glasvezel. Als deze nog niet tot in je woning ligt, zal er vanuit Reggefiber contact worden opgenomen om die aansluiting tot in je huis te brengen (meestal de meterkast). Hier zijn geen kosten aan verbonden omdat dit in combinatie met een KPN abonnement gaat.

Die glasvezelkabel eindigt in het glasvezelkastje, en daarop wordt vervolgens de Experiabox aangesloten met een korte UTP kabel (noot: dit kan, zoals wjb aangeeft ook wel met een langere kabel, maar dit is hoe de monteur het zal doen). De rest van de apparaten (telefoon, TV ontvangers, computer(s) etc..) worden met de Experiabox verbonden.

Ook kan er inderdaad een draadloze verbindingsset gebruikt worden om TV of internet te brengen op moeilijker te bereiken plaatsen in huis.

De installatie in huis kan door een monteur gedaan worden. De huidige actie voor nieuwe klanten die een Alles-in-1 pakket bestellen bevat ook een gratis monteur voor volledige installatie (normaal €62,50). Hierbij sluit de monteur de Experiabox aan, maximaal twee TV ontvangers, een computer en zorgt voor een werkende telefoonaansluiting (als je telefonie meebestelt, dit is niet verplicht). 

Als de verdieping goed bereikbaar is, kan de monteur ook een kabel naar boven trekken. Dit valt echter onder meerwerk waarbij je arbeidsloon en materiaalkosten betaalt. Hier vindt je een overzicht van deze kosten.

Als dat niet kan, of je het zelf liever draadloos zou willen kan de monteur een draadloze verbindingsset plaatsen. Hiervoor worden wel eenmalige kosten gerekend omdat je de set in eigendom krijgt. Deze kosten bedragen €70 voor een set van 2 (voor 1 TV) en €100 voor een set van 3 (voor 2 TV's).

Voor de volledigheid, let er wel op dat, om van deze actie gebruik te maken, de monteur gelijk meebesteld wordt. Als deze achteraf aangevraagd wordt, wordt de €62,50 wel in rekening gebracht.

Je geeft ook aan dat je mobiele abonnementen hebt lopen. Dat betekent dat je dan, zodra je KPN abonnement is aangesloten, je waarschijnlijk in aanmerking komt voor KPN Compleet waar Peter al nuttige dingen over gezegd heeft :)

Aanvragen van het abonnement kan via internet, of via de telefonische klantenservice op 0800-0404 (gratis, 24/7 bereikbaar).

Mocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het graag!

Hartelijke groet,

Erik

Reageer