Beantwoord

vvdsl en snelheid van modem.

• 13 mei 2015
  • 5 reacties
  • 452 keer bekeken

Hallo, ik weet dat ik op 300 meter lijnlengte een straatkast heb staan, en weet niet wanneer deze een upgrade krijgt, zoals het nu lijkt doen ze eerst de kasten die het verste van de centrale staan? Mijn afstand is 1225 meter... Vraag 2 is: ik haal elke avond de modem uit de stroom (zoals vele andere dingen hier in huis) en elke keer word mijn snelheid een beetje lager. Kan iemand van KPN het modem ook handmatig instellen zodat dit weer op de eerste snelheid komt?

met vriendelijke groet, siebe de jong

icon

Beste antwoord door Ronald_ 14 mei 2015, 11:29

Hallo Siebe,

Ik kan helaas geen antwoord op je eerste vraag geven. Meer informatie dan de link die Thibauld gaf heb ik ook niet helaas.

Je tweede vraag kan ik wel beantwoorden. Het is namelijk verstandig om je modem helemaal niet van de stroom te halen. Er zit een DLM techniek op je lijn die constant je verbinding in de gaten houdt. Als deze elke dag een verbreking detecteert, dan denkt het systeem dat de verbinding instabiel is en gaat hij schakelen in profielen net zolang totdat de verbinding weer stabiel is. Dit zou vaak betekenen dat de snelheid naar beneden gehaald wordt. Als de verbinding een aantal dagen stabiel is, dan schakelt hij automatisch weer terug naar een hoger profiel/snelheid. 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Hallo,

U kunt via deze site zien of er een upgrade geplanned staat. 

Voor het probleem met het modem : u kunt proberen een reset doen. Via deze stappen

Mvg. Thibauld

Die fourstack site kende ik al en het modem heb ik al vaak gereset...

Reputatie 4
Badge +8
Hallo Siebe,

Ik kan helaas geen antwoord op je eerste vraag geven. Meer informatie dan de link die Thibauld gaf heb ik ook niet helaas.

Je tweede vraag kan ik wel beantwoorden. Het is namelijk verstandig om je modem helemaal niet van de stroom te halen. Er zit een DLM techniek op je lijn die constant je verbinding in de gaten houdt. Als deze elke dag een verbreking detecteert, dan denkt het systeem dat de verbinding instabiel is en gaat hij schakelen in profielen net zolang totdat de verbinding weer stabiel is. Dit zou vaak betekenen dat de snelheid naar beneden gehaald wordt. Als de verbinding een aantal dagen stabiel is, dan schakelt hij automatisch weer terug naar een hoger profiel/snelheid. 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Oké, helder! Maar ik heb bonding....

Reputatie 4
Badge +8
Hallo Siebe,

In dat geval maak je geen gebruik van DLM inderdaad. Echter bepaalt je modem zelf de bitverdeling. Ik zou zeggen laat je modem eens een week aanstaan en kijk dan eens of de snelheid veranderd is. Een reset zou ook kunnen helpen. Wij kunnen de snelheid in ieder geval niet voor je instellen.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reageer