Beantwoord

VVDSL gepland upgrades

• 14 februari 2016
  • 67 reacties
  • 1269 keer bekeken

Toon eerste bericht

67 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nouja dat is hoe je het bekijkt, en volgensmij heb ik dat ook al uitgelegd in een ander topic.
Reputatie 1
RobinFlikkema schreef op 23 mar '16 om 17:26u
1 en 2 is hetzelfde. En dat is in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet aan de orde. Het laatste punt lijkt hier ook niet aan de orde te zijn als je naar de waarden kijkt.

Dennis, het maakt nu vrijweinig uit wat Vb haalt en wat netco aangeeft, m.i.. Voor zo ver ik weet is dat opgelost, en anders lijkt het me slim om z'n Vb's topic daar over door te gaan.

Robin 
Robin,kan jij nog andere scenario's bedenken?

Reputatie 7
Badge +30
Uh, op dit moment zou ik geen andere mogelijkheden kunnen bedenken maar het lijkt er op dat er geen Vectoring gebruikt wordt maar gewoon VDSL, eventueel met een 50/5 profiel.
Reputatie 1
RobinFlikkema schreef op 23 mar '16 om 18:03u
Uh, op dit moment zou ik geen andere mogelijkheden kunnen bedenken maar het lijkt er op dat er geen Vectoring gebruikt wordt maar gewoon VDSL, eventueel met een 50/5 profiel. 
Bedoel je hiermee dat het administratief nog niet in orde zou zijn?

Reputatie 1
Badge
ho ho, ik wil deze post ook niet kapen. ik wilde hem alleen doorgeven dat ik dit probleem ook heb (gedeeld leed ☺️). mijn probleem is niet opgelost, morgen komt de tweede monteur en volgens die site moet ik 100 kunnen halen. als iemand verder wil mee denken even in mijn draadje verder gaan aub
Reputatie 7
Badge +18
Vb, betaal je wel € 5,- extra p.m.? Voor die 100 Mbit/s? Anders is het maar 60/6. En niet 100/30. 🙂 Ik betaal € 5,- extra, en heb 100 Mbit down. En 30 Mbit up. 🙂
Reputatie 1
Badge
tako666 schreef op 23 mar '16 om 16:58u
Vb schreef op 23 mar '16 om 16:28uDit lijkt precies op wat er bij mij ook speelt. Ik zou over zijn op vectoring maar heb dezelfde snelheden als toen ik nog VDSL had.

Morgen komt er voor de tweede keer een monteur kijken wat er misgaat. Ik zal een verslag doen.

Nou, ik zie de bui al hangen boven mijn hoofd Smiley Vrolijk

Ik begreep van Erik dat ik het even 2 dagen moest aanzien zodat het administratief in orde komt. Hopelijk ligt het daar aan want volgens de klantenservice is het al administratief in orde.

Wat was je snelheid hiervoor Vb?

hetzelfde eigenlijk 5/45 dus geen verandering.

Reputatie 1
Badge
DennisDatema68 schreef op 23 mar '16 om 18:34u
Vb, betaal je wel € 5,- extra p.m.? Voor die 100 Mbit/s? Anders is het maar 60/6. En niet 100/30. Smiley Vrolijk Ik betaal € 5,- extra, en heb 100 Mbit down. En 30 Mbit up. Smiley Vrolijk 
ja, ik zit nog in de 3 maanden gratis periode, maar ik heb echt de upgrade voor 5 pm extra gevraagd en volgens kpn gekregen.

Reputatie 7
Badge +18
Oké , dan is het even afwachten wat de monteur gaat doen. Hopelijk komt het goed! 🙂
Reputatie 1
Badge
De monteur is weg, dus een update staat in mijn draadje 🙂 http://forum.kpn.com/t5/Internet/VVDSL-upgrade-mislukt

Reputatie 1
Nog steeds geen verandering. Het zou nu wel administratief toch wel in orde moeten zijn?

_ van webcare of een andere collega: Is het mischien verstandig om de monteur er naar te laten kijken? En eventueel een check doen of het niet is blijven hangen op het oude abo van 50/5 zoals RobinF heeft opgemerkt?

Link Status Up

Showtime 47 h 24 min 19 sModulation Type VDSLActual Rate(Up/Down) 5223/51998 kbpsAttainable Rate(Up/Down) 24255/56389 kbpsNoise Margin(Up/Down) 18.9/6.9 dBLine Attenuation(Up/Down) 22.1/11.8 dBOutput Power(Up/Down) -1/11.7 dBmData Path(Up/Down) Interleaved/InterleavedInterleave Depth(Up/Down) 8/8Interleave Delay(Up/Down) 0/0 msINP(Up/Down) 54/55 symbolsProfile 17aCRC Errors(Up/Down) 0/0FEC Errors(Up/Down) 31/716
Reputatie 7
Badge +28
Erik is even afwezig, ik neem het van hem over :)

Er is wel iets raars aan de hand. Dit lijkt heel erg op een VDSL-profiel (52/5), maar vectoring is daadwerkelijk actief. Een reset van de kaart in de centrale helpt ook niet (sorry voor de onderbreking overigens). Het lijkt me inderdaad goed een monteur aan te sturen. Ik heb je een privébericht gestuurd !

Reputatie 7
Badge +18

Vb schreef op 24 mar '16 om 10:31u

De monteur is weg, dus een update staat in mijn draadje Smiley Vrolijk http://forum.kpn.com/t5/Internet/VVDSL-upgrade-mislukt

Euh, deze link hierboven werkt niet! :( Vb

Reputatie 1
@webcare, ,

Storingsmonteur van VWT is zojuist geweest. Even een blik in de meterkast geworpen, in orde bevonden. Hij heeft naar de monteursingang gebeld en kreeg te horen dat de snelheid zo hoort bij dit abonnement.

Duidelijk gemaakt aan de monteur dat dit onjuist is en 70/30 hoort te zijn. Hij was ook niet naar de centrale of straatkast geweest.   

We zijn toen, op mijn verzoek, naar de 'straatkast' gelopen. De snelheid gemeten. Zelfde als bij mij thuis, 50/5.

De straatkast is een ruimte van 3 bij 3 meter en bevindt zich een straat er naast. Het is ongeveer op 200 meter afstand (en via een rechte lijn nog geen 100 meter).

Monteur concludeert dat profiel niet goed staat.

Edit: Tegen de avond naar de storingsdienst gebeld en kreeg te horen dat deze snelheid hoort bij dit abonnement. Van 70/30 heeft hij niet gehoord.

Vrolijk Pasen iedereen!

Reputatie 1
Mijn Paasgebedje is gehoord! :D

Waarschijnlijk had het een paar dagen nodig om op de juiste waardes te zitten.

Ik wil bij dezen iedereen bedanken die zijn steentje heeft bijgedragen! TOP!

Speedtest 29.3.2016.JPG

Reputatie 7
Badge +24
Dat is een feestje waard ! Door het lange paasweekend waren we niet allemaal aanwezig, maar ik zie je bericht nu. Soms duurt het inderdaad even. Goed om te lezen dat het nu in orde is! 

Reputatie 7
Badge +18

tako666 schreef op 29 mar '16 om 05:57u

Mijn Paasgebedje is gehoord! Smiley Erg vrolijk

Waarschijnlijk had het een paar dagen nodig om op de juiste waardes te zitten.

Ik wil bij dezen iedereen bedanken die zijn steentje heeft bijgedragen! TOP!

Speedtest 29.3.2016.JPG

Wat fijn dat alles weer werkt , Veel plezier ervan! ;) 

Reageer