Vraag

VVDSL Upgrade (verhuizing - in dubio, wat te doen)

• 6 juli 2016
  • 12 reacties
  • 397 keer bekeken

Beste,

Per 1 augustus verhuis ik naar een appartement in Amsterdam waar nu nog max. 6mb kan worden gehaald.
Dat betekent dat je eigenlijk gebonden bent aan partijen zoals Ziggo.

Nu houd ik al een tijdje fourstack in de gaten en gaf de site eerst aan dat een upgrade in juni 2016 zou plaatsvinden, erna in juli 2016 en nu kijk ik vandaag en zie ik dat deze verzet is naar september 2016.

Ik twijfel nu enorm wat voor abonnement ik moet afsluiten omdat ik natuurlijk het liefst wacht tot VVDSL beschikbaar is maar als het elke keer uitgesteld gaat worden dan kan ik maar beter meteen een kabel abonnement afsluiten?

Kan iemand raad geven/helpen.
Het betreft ******

Alvast bedankt!

*Admin: adres weggehaald i.v.m. privacy

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Een kabelabonnement nemen lijkt me hier de verstandigste optie, tenzij de snelheid zonder de upgrade ook al redelijk is.. Eventueel kan je altijd later overstappen
Ja maar dan zit ik er meteen een jaar aan vast.

Is er iemand die hier evt meer over kan vertellen?
Dit is wat ik nu zie:

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Asd-Slom
Internet Snelheid
6 Mbit/s
iTV
1 SD

Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
6 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-

*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Geplande upgrades

Wat
VVDSL
Planning
Sep 2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één maand
Internet Snelheid
90 Mbit/s
iTV
2 HD
Reputatie 7
Badge +15
Mijn ervaring leert dat de fourstack site niet betrouwbaar is, voor mij was het eerst 3de kwartaal 2016 nu is het 2de kwartaal 2017(Natuurlijk met een variatie van een kwartaal 😉 ).

Mijn ervaring leert (helaas) dat het een grote gok is. Mogelijk dat een webcare medewerker meer kan inzien.
Reputatie 7
Badge +30
Mijn ervaring leert dat de fourstack site niet betrouwbaar is, voor mij was het eerst 3de kwartaal 2016 nu is het 2de kwartaal 2017(Natuurlijk met een variatie van een kwartaal 😉 ).

Mijn ervaring leert (helaas) dat het een grote gok is. Mogelijk dat een webcare medewerker meer kan inzien.
Helaas is die kans klein. De planning op fourstack is praktisch gelijk aan de planning die netwerkbeheer heeft.

Ja maar dan zit ik er meteen een jaar aan vast.

Is er iemand die hier evt meer over kan vertellen?
Klopt maar anders zit je eventueel een paar manden aan KPN vast met een lage snelheid.
Verder biedt Ziggo ook zakelijke pakketten aan die als consument zijn af te nemen, en daarbij is er een keuze voor maandelijksopzegbare pakketen.
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @M. Amar, goed dat je de boel al een tijdje in de gaten houdt.

Het meeste is al weg al gemeld zie ik. Ik begrijp heel goed dat je twijfelt eerlijk gezegd.

- Het klopt dat upgrades uitgesteld kunnen worden. Daarom kan ik geen 100% toezegging doen over de data in Fourstack. Dus ja, de planning is dat de upgrade dan gaat gebeuren maar dat is (helaas) niet te beloven.

- Ja, dan zit je waarschijnlijk aan een jaarcontract vast bij Ziggo(particuliere abonnementen). Je kan pas na dat jaar eventueel overstappen. Behalve als ze tussentijds de voorwaarden aanpassen. Dan kan je ook tussentijds opzeggen.

De vraag is dan ook of je tijdelijk met die 6 Mbit/s kan leven. Als dat echt niet te doen is voor je kan ik het je zeker niet kwalijk nemen eerst bij Ziggo een abonnement te nemen. Pijnlijk maar waar.
Welkom op het forum @M. Amar, goed dat je de boel al een tijdje in de gaten houdt.

Het meeste is al weg al gemeld zie ik. Ik begrijp heel goed dat je twijfelt eerlijk gezegd.

- Het klopt dat upgrades uitgesteld kunnen worden. Daarom kan ik geen 100% toezegging doen over de data in Fourstack. Dus ja, de planning is dat de upgrade dan gaat gebeuren maar dat is (helaas) niet te beloven.

- Ja, dan zit je waarschijnlijk aan een jaarcontract vast bij Ziggo(particuliere abonnementen). Je kan pas na dat jaar eventueel overstappen. Behalve als ze tussentijds de voorwaarden aanpassen. Dan kan je ook tussentijds opzeggen.

De vraag is dan ook of je tijdelijk met die 6 Mbit/s kan leven. Als dat echt niet te doen is voor je kan ik het je zeker niet kwalijk nemen eerst bij Ziggo een abonnement te nemen. Pijnlijk maar waar.

Bedankt voor het antwoord.
Kijk ik een week later is het weer helemaal veranderd.

Wat
VVDSL
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid
6 Mbit/s
iTV
1 SD

Zoals het hierboven staat lijkt het alsof er helemaal geen upgrade wordt uitgevoerd, of heb ik het verkeerd.
Eerst zou dit 90 MB worden en nu blijft die steken op 6MB.
Reputatie 7
Badge +30

Wat
VVDSL
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Internet Snelheid
6 Mbit/s
iTV
1 SD

Zoals het hierboven staat lijkt het alsof er helemaal geen upgrade wordt uitgevoerd, of heb ik het verkeerd.

Dit kan 2 oorzaken hebben: De upgrade heeft geen effect op jouw snelheid. Of er komt een straatkast op een nieuwe plek waardoor KPN niet weet hoelang de afstand, en dus snelheid, zal worden

Wat
VVDSL
Planning
Q3 2016
Betrouwbaarheid
Internet Snelheid
6 Mbit/s
iTV
1 SD

Dit kan 2 oorzaken hebben: De upgrade heeft geen effect op jouw snelheid. Of er komt een straatkast op een nieuwe plek waardoor KPN niet weet hoelang de afstand, en dus snelheid, zal worden

Eerst stond er nog 90 mb, dus dan ga ik er vanuit dat er een nieuwe plek komt voor de straatkast.
Of kan dit zomaar in één keer gewijzigd worden?
Reputatie 7
Badge +30
Die logica snap ik niet helemaal. Maar het meest logisch is dat het nu om een andere straatkast gaat. Het is een blijft afwachten.
Die logica snap ik niet helemaal. Maar het meest logisch is dat het nu om een andere straatkast gaat. Het is een blijft afwachten.

Wat ik bedoelde te zeggen dat er initieel stond dat de verwachte snelheid 90MB zou worden en nu is dat weggehaald, en staat er nog maar 6MB. Dan zou het wat mij betreft logischer zijn dat het een nieuwe straatkast betreft dan dat ze in één keer aangeven dat de upgrade geen effect zal hebben op mijn snelheid, dan hadden ze dat namelijk initieel wel aangegeven.
Reputatie 7
Badge +30

Wat ik bedoelde te zeggen dat er initieel stond dat de verwachte snelheid 90MB zou worden en nu is dat weggehaald, en staat er nog maar 6MB. Dan zou het wat mij betreft logischer zijn dat het een nieuwe straatkast betreft dan dat ze in één keer aangeven dat de upgrade geen effect zal hebben op mijn snelheid, dan hadden ze dat namelijk initieel wel aangegeven.

Dat weet ik niet. Nieuwe straatkasten zijn veel werk en veel geld. Die 90Mbit/s suggereert dat er dus al een straatkast vlak bij staat. Daardoor lijkt het mij logischer dat ze niet nog een nieuwe kast gaan plaatsen.
Aan de andere kant. Het is ook niet logisch dat de upgrade voor die kast nu weg is en er wel is voor een andere kast.

Dit is dus eigenlijk precies de reden dat ik als eerste suggereerde om toch een kabelabonnement te nemen. De planning kan zomaar wijzigen of uitgesteld worden.

Robin

Reageer