Beantwoord

Waar is de aansluiting?

  • 31 July 2020
  • 10 reacties
  • 452 keer bekeken

Hallo,

Wij zijn een nieuwe klant van kpn. Het pakket is binnen maar de aansluiting is niet te vinden. Het zit in ieder geval niet in de woonkamer en in de hal, dus dan zou het in de meterkast moeten zitten. Ik kom er helaas niet uit, wellicht zien jullie iets?

icon

Beste antwoord door jordy.vanderbolt 1 August 2020, 12:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoe oud is dit huis ongeveer ? Appartementen of ?

Die groene kabels kan ik niet thuisbrengen, oude cai ?

Verder zie ik niet iets wat op telefoon oid lijkt.

Het huis is uit 1978. We wonen er nog niet zo lang, en de vorige bewoner heeft altijd ziggo gehad. De electra in de woonkamer is jaren geleden allemaal vervangen, een telefoonaansluiting in de woonkamer zit er ook niet meer. 

Dan is er dus ooit wel telefoon geweest daar maar is ws weggemoffeld ergens, onder de vloer, kruipruimte gekeken ?

Hoi @Bakker88 . Zijn de huizen in jouw straat hetzelfde? Of is iedere woning uniek? Anders zou je eens bij de buren kunnen navragen waar bij hun KPN het huis binnenkomt.

In het uiterste geval kunnen we een monteur inboeken die het hopelijk kan vinden. Als de vorige bewoner de boel gesloopt heeft kan het zijn dat er kosten bij komen kijken, dat moet ik er wel bij vertellen.

Reputatie 7
Badge +22

Als de vorige bewoner de boel gesloopt heeft kan het zijn dat er kosten bij komen kijken, dat moet ik er wel bij vertellen.

Lekker lullig dat de kosten dan voor de nieuwe bewoners zijn, zo enzo raar dat bewoners KPN aansluitingen slopen. Dat zal ook niet mogen. @Erwin_ kan KPN ook niet iets verzinnen om die aansluitingen te verzegelen? 🤔 Dat doen de gas en elektriciteitsbedrijf ook. 😉

Hoi @Bakker88 . Zijn de huizen in jouw straat hetzelfde? Of is iedere woning uniek? Anders zou je eens bij de buren kunnen navragen waar bij hun KPN het huis binnenkomt.

In het uiterste geval kunnen we een monteur inboeken die het hopelijk kan vinden. Als de vorige bewoner de boel gesloopt heeft kan het zijn dat er kosten bij komen kijken, dat moet ik er wel bij vertellen.

Zoals @Dennis Schreve hier boven zegt, inderdaad erg lullig dat er dan voor mij kosten bij komen kijken @Erwin_ . Ik sluit een abonnement af bij KPN, omdat dat volgens KPN kan op mijn adres. Nu snap ik dat jullie niet weten hoe het er in elk huis uit ziet, maar het is in mijn ogen vreemd dat ik voor onvoorziene kosten kom te staan voordat ik überhaupt gebruik heb kunnen maken van jullie diensten. Jullie moeten er toch voor zorgen dat ik daadwerkelijk van jullie diensten gebruik kan maken? Waarom zou ik anders klant bij jullie willen worden?

@KeesYagi ik duik morgen even de kruip ruimte in, wellicht dat ik daar iets tegen kom. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Dit zijn dingen waarnaar je bij de koop van een huis naar moet kijken. Dan kun je zeggen tegen de verkoper: je maakt dit eerst in orde. Of je kunt op zn minst vragen waar die aansluiting zat en wat er mee gebeurt is.

@Bakker88 Ik weet ook niet zeker of er kosten gerekend worden maar vond het wel zo netjes om te benoemen dat deze kans bestaat.

Een is/ra (KPN aansluiting) is eigendom van KPN en er mag door bewoners niet mee gerommeld worden. Soms gebeurt dit wel. Als de schade meevalt, is het voor een monteur meestal geen probleem om bijvoorbeeld een nieuw is/ra kastje op een kabel te zetten. En daar wordt in de regel ook geen factuur voor gestuurd. Maar als de vorige bewoner de hele kabel heeft verwijderd wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.

Uiteraard hoop ik dat er gewoon een kabel in de kruipruimte ligt, die we relatief eenvoudig naar je meterkast kunnen krijgen.

Hoogstwaarschijnlijk komt de kabel in de kruipruimte of kelder (als u deze heeft) binnen. Dit kan een blauwe staal omvlochten loden kabel zijn, maar ook een dikke zwarte kabel met teer ter bescherming. Hierop zit dan een lasdop, een grijs kokertje, of als de vorige bewoner deze weggewerkt heeft niks er op. De monteur kan hier een kabel aan bevestigen en in de woonkamer, meterkast of welke andere locatie het toelaat een ISRA punt maken. Genoeg mogelijkheden dus. Voor een nieuwe klant is dit kosteloos, tenzij de kabel van KPN afgeknipt is aan de wand waar deze vanuit de straat binnen komt. Dan moet er namelijk een volledig nieuwe kabel naar binnen gebracht worden, echter acht ik de kans heel klein dat dit is gedaan.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.