Beantwoord

Waar kan ik terugvinden hoeveel internetsnelheid inbegrepen zit in mijn Internet+ITV Thuis Standaard pakket?

  • 18 October 2019
  • 19 reacties
  • 1316 keer bekeken

Ik heb al heel wat jaren een Internet+ITV Thuis Standaard pakket. Maar ik kan nergens terugvinden hoeveel mijn mbit/s down- en upload is in dit pakket.

Waar kan ik dit terug vinden  ? 

 

[i]*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst[/i]

icon

Beste antwoord door wjb 18 October 2019, 17:41

Bekijk origineel

19 reacties

Hallo @jjghwull , in MijnKPN bij abonnementsgegevens, meestal TOT 50/5 Mbit/s.

De werkelijke snelheid hangt af van je afstand tot de centrale.

 

Hallo@jjghwull , in MijnKPN bij abonnementsgegevens, meestal TOT 50/5 Mbit/s.

De werkelijke snelheid hangt af van je afstand tot de centrale.

 

Ik kijk hier bij alle tabjes (Informatie en instellingen, persoons en betaalgegevens en zelfs bij abonnement wijzigen) , maar er staat hier niets over.

Hallo @jjghwull , kijk anders eens op een thuisfactuur van KPN.

 

Reputatie 7

Alles in 1 Standaard is tot 100/10Mbps.

Snelheidsverhoging 2018

Bron.

Jeetje. Thuis Standaard is een behoorlijk oude propositie. Nog van voor 2014. Toen is het opgevolgd door alleen de term Standaard. In 2017 door Internet + TV en nu sinds begin oktober is er KPN Hussel.

De propositie is dusdanig oud dat ik geen info kan vinden omtrent de snelheid die erbij hoort. Maar gezien het feit dat ie uit ca. 2011 is, toen de snelheidmogelijkheden nog veel beperkter waren, zal dat bij aanvang TOT 40 Mb/s zijn geweest en in de tussentijd, enkele jaren geleden, naar TOT 50 Mb/s verhoogd is.

Je kunt hier zien wat op jouw adres momenteel mogelijk is: Fourstack.
En via de speedtest (bekabeld met laptop!) kun je zien wat je nu hebt.

Dus:
Download: TOT 50 Mb/s; upload TOT 5 Mb/s.

Alles in 1 Standaard is tot 100/10Mps.

Maar staat dit ook ergens ? 

 

Hallo@jjghwull , kijk anders eens op een thuisfactuur van KPN.

 

Op de factuur die ik in mijn inbox krijg staat dat ook niet. 

Alles in 1 Standaard is niet te vergelijken met het oudere Alles in 1 Thuis Standaard.

Alles in 1 Standaard is tot 100/10Mbps.

Snelheidsverhoging 2018

Bron.

Ok top. Het is al die jaren dus gewoon meegegroeid. Ik zat te overwegen een overstap te doen naar het nieuwe ‘Hussel’ , maar dan ga ik er qua snelheid niet op voorruit dus. 

Alles in 1 Standaard is niet te vergelijken met het oudere Alles in 1 Thuis Standaard.

Oh haha. De posts gaan nu een beetje door elkaar. Ik zal thuis eens kijken als ik die speedtest via de Xbox kan doen. Heb geen Laptop of (bedraade internet) pc. 

Ohja, link speedtest: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Jeetje. Thuis Standaard is een behoorlijk oude propositie. Nog van voor 2014. Toen is het opgevolgd door alleen de term Standaard. In 2017 door Internet + TV en nu sinds begin oktober is er KPN Hussel.

De propositie is dusdanig oud dat ik geen info kan vinden omtrent de snelheid die erbij hoort. Maar gezien het feit dat ie uit ca. 2011 is, toen de snelheidmogelijkheden nog veel beperkter waren, zal dat bij aanvang TOT 40 Mb/s zijn geweest en in de tussentijd, enkele jaren geleden, naar TOT 50 Mb/s verhoogd is.

Je kunt hier zien wat op jouw adres momenteel mogelijk is: Fourstack.
En via de speedtest (bekabeld met laptop!) kun je zien wat je nu hebt.

Dus:
Download: TOT 50 Mb/s; upload TOT 5 Mb/s.

Bron oorspronkelijke snelheid 40/4 van Alles in een Thuis Standaard.

Heb de test gedaan. Kwam op 81 uit.

 

Is hieruit iets op te maken?

Toch maar overstappen op 'Hussel' ookal maakt het niet veel uit?

Voor normaal gebruik is 81 heel mooi. Per apparaat gebruik je doorgaans niet meer dan 10 (gem.) namelijk. Een website zal niet sneller geladen worden met "meer” snelheid. Als de server 'm met bv 5 Mb/s verstuurd dan maakt het natuurlijk niet uit of je thuis 10 of 100 Mb/s hebt.

Dus alleen als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt….

Ik vraag me af of op jouw adres (veel) meer dan 81 mogelijk is. Ik denk 't namelijk niet, want de abo's zijn TOT 50, TOT 100, etc. Wat zegt Fourstack hierover?

Verder heb je voor streamen ook méér dan voldoende snelheid. Één HD stream via internet is ong. 8 Mb/s en voor UHD 4K (bv Netflix) is 25 Mb/s nodig.

Een HD stream bij KPN is 7,5 Mb/s.

Alleen programma's downloaden gaat ietsje sneller….

Waarschijnlijk ben je ook een paar euro’s per maand duurder uit met KPN Hussel.

Voor normaal gebruik is 81 heel mooi. Per apparaat gebruik je doorgaans niet meer dan 10 (gem.) namelijk. Een website zal niet sneller geladen worden met "meer” snelheid. Als de server 'm met bv 5 Mb/s verstuurd dan maakt het natuurlijk niet uit of je thuis 10 of 100 Mb/s hebt.

Dus alleen als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt….

Ik vraag me af of op jouw adres (veel) meer dan 81 mogelijk is. Ik denk 't namelijk niet, want de abo's zijn TOT 50, TOT 100, etc. Wat zegt Fourstack hierover?

Verder heb je voor streamen ook méér dan voldoende snelheid. Één HD stream via internet is ong. 8 Mb/s en voor UHD 4K (bv Netflix) is 25 Mb/s nodig.

Een HD stream bij KPN is 7,5 Mb/s.

Alleen programma's downloaden gaat ietsje sneller….

Waarschijnlijk ben je ook een paar euro’s per maand duurder uit met KPN Hussel.

 

Op fourstack geeft die 104 aan. Met hunsel zou ik p/maand 1 euro goedkoper zijn. Maar ben idd benieuwd als die dan ook richting die 100 gaat. Anders hoop gedoe + jaartje vast voor nagenoeg geen verschil.

jjghwull schreef:

Met hunsel zou ik p/maand 1 euro goedkoper zijn.

Euh, Hussel….

Als je alle opties zo kiest zoals je het nu hebt? Inclusief de keuze 100/10 dus?

Wsl kom je dan wel op ca. 100 Mb/s down inderdaad. Het ziet er nu naar uit dat je (nog) 80/8 hebt. Maar dat is toch genoeg?

Een website zal niet (nog) sneller laden. Als die verzonden wordt met 5 Mb/s is dat al snel. Die snelheid wordt niet hoger als jij een hoge download hebt.

Het zal hooguit schelen als je met meerdere apparaten tegelijk internet gebruikt. Per apparaat is het gem. gebruik ca. 10 Mb/s. (TV ontvanger HD is 7,5 Mb/s bijvoorbeeld).

Ook: Netflix HD stream is 5 Mb/s. Audio (Spotify) neemt niet zoveel.

Reputatie 7

Ook: Netflix HD stream is 5 Mb/s. Audio (Spotify) neemt niet zoveel.

Voor de goede orde, een Netflix HD stream neemt zo'n 12Mbps.

 

jjghwull schreef:

Met hunsel zou ik p/maand 1 euro goedkoper zijn.

Euh, Hussel….

Als je alle opties zo kiest zoals je het nu hebt? Inclusief de keuze 100/10 dus?

Wsl kom je dan wel op ca. 100 Mb/s down inderdaad. Het ziet er nu naar uit dat je (nog) 80/8 hebt. Maar dat is toch genoeg?

Een website zal niet (nog) sneller laden. Als die verzonden wordt met 5 Mb/s is dat al snel. Die snelheid wordt niet hoger als jij een hoge download hebt.

Het zal hooguit schelen als je met meerdere apparaten tegelijk internet gebruikt. Per apparaat is het gem. gebruik ca. 10 Mb/s. (TV ontvanger HD is 7,5 Mb/s bijvoorbeeld).

Ook: Netflix HD stream is 5 Mb/s. Audio (Spotify) neemt niet zoveel.

Haha Hussel bedoelde ik ja. Is dit voor gaming en downloading niet een ander verhaal? 

 

Voor gaming lijkt me een download van 81 toch ook heel goed?
Bij gaming is upload ook een dingetje. Die is op koper maximaal 30. Wat geeft je speedtest daar op aan?

Voor HD heeft Netflix het zelf over 5 Mb/s op hun site. Maar dat kan een minimum zijn. Wordt niet vermeld. Via internet is het sowieso vaak variabele bitrate.

Reputatie 7
Badge +21

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je vraag is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Reputatie 7

Voor HD heeft Netflix het zelf over 5 Mb/s op hun site. Maar dat kan een minimum zijn. Wordt niet vermeld. Via internet is het sowieso vaak variabele bitrate.

Dat is inderdaad het minimum, maar dat moet je niet willen want die variable bitrate levert bij 5Mbps misschien nog wel HD resolutie (1920x1080) maar de kwaliteit zal niet echt impressive zijn. Die grafiek die ik poste is de praktijk op een 200Mbps glasvezel.

Als ik via Netflix een 4K titel ga kijken, dan zien we zelfs pieken die richting de 40Mbps gaan.

Reageer