Beantwoord

Waar komt mijn telefoonkabel binnen in het huis?

  • 14 December 2019
  • 21 reacties
  • 3899 keer bekeken

Hallo,

 

waar kan ik het vinden of informatie krijgen waar de telefoon kabel precies het huis in gaat ? 

icon

Beste antwoord door Nick83 16 December 2019, 22:16

Bekijk origineel

21 reacties

Hallo @Mark r , meestal in de meterkast of in de huiskamer, soms in de gang.

 

Ergens midden in de woon kamer 

maar ik wil hem op graven dus wou precies weten waar die ligt 

een tekening of zo iets waar het op staat 

Wil je de isra verplaatsen of heb je een andere reden voor deze actie? Mogelijk via een klic melding of een orientatieverzoek . Midden in de woonkamer je bedoelt in een zijwand is dat de buitenmuur dan zal deze daar binnen komen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Mark en welkom op het forum! Ik sluit me aan bij de tip van @Galdor68, je kunt een orientatieverzoek aanvragen. Dan krijg je binnen 2 werkdagen te horen waar de kabel ligt. De tip van de Klic melding is ook een goede zodat je niet bij de verkeerde kabels in de buurt komt. Ook ben ik benieuwd waarom je de kabel op wilt graven, wil je dit met ons delen? Ik hoor het graag! 

Hallo, 

 

oké op de klic melding staat helaas deze kabel niet op de tekening.

ik wil graag deze kabel weer gebruiken voor internet en tv 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een kruipruimte? Als het een rijtjeshuis betreft, dan kan het zo zijn dat de telefoonkabel onder de huizen door loopt. Heel vroeger deden ze dat nog wel eens, dan lagen ze eerst de kabels, en bouwden ze de huizen er bovenop.

Is dit misschien wat voor je?

https://www.bol.com/nl/l/leidingzoekers/N/28304/

Hallo,

met het kadaster ga ik er niet uit komen helaas

kpn blijft ontkennen dat de telefoon kabel niet van KPN is 

maar KPN moet weten dat de kabel van hun is en waar die het huis in komt 

Reputatie 7
Badge +24

kpn blijft ontkennen dat de telefoon kabel niet van KPN is 

Dit is een zin die ik wel ff 3x lezen moest :grin:

KPN zegt dus dat de kabel van hun is. Natuurlijk is die van KPN, van wie wou die anders wezen? En wat is daaraan het probleem?

Hallo, 

klopt veel medewerkers aan de lijn gehad maar iedereen ontkent dat de telefoon lijn niet van KPN is.

ik wil graag weten( van KPN ) waar de kabel ligt 

dan kan ik de kabel weer aansluiten ben ik tevreden 

Hoi Mark en welkom op het forum! Ik sluit me aan bij de tip van @Galdor68, je kunt een orientatieverzoek aanvragen. Dan krijg je binnen 2 werkdagen te horen waar de kabel ligt. De tip van de Klic melding is ook een goede zodat je niet bij de verkeerde kabels in de buurt komt. Ook ben ik benieuwd waarom je de kabel op wilt graven, wil je dit met ons delen? Ik hoor het graag! 

 

Hallo, 

graag zou ik van jullie willen weten waar de kabel ligt 

jullie KPN weten precies waar de kabel in de tuin ligt 

kpn blijft ontkennen dat de telefoon kabel niet van KPN is 

Dit is een zin die ik wel ff 3x lezen moest :grin:

KPN zegt dus dat de kabel van hun is. Natuurlijk is die van KPN, van wie wou die anders wezen? En wat is daaraan het probleem?

Jaa klopt helaas wel.

dat KPN verantwoordelijk is voor deze kabel en weet ook precies waar die ligt  

Maar ontkennen alles   dat is het probleem 

Reputatie 7
Badge +24

Wat ontkennen ze dan precies? Hoe komt u erbij dat KPN precies zou weten waar die ligt?

Heeft u een kruipruimte? Als het een rijtjeshuis betreft, dan kan het zo zijn dat de telefoonkabel onder de huizen door loopt. Heel vroeger deden ze dat nog wel eens, dan lagen ze eerst de kabels, en bouwden ze de huizen er bovenop.

Is dit misschien wat voor je?

https://www.bol.com/nl/l/leidingzoekers/N/28304/

Nee hij ligt voor in de tuin maar waar ? (Vorige eigenaar heeft hem kapot gemaakt)

Het is heel simpel KPN moet gewoon vertellen waar de kabel ligt 

Reputatie 7
Badge +24

Het is heel simpel KPN moet gewoon vertellen waar de kabel ligt 

Dat weten ze niet, want daar is nooit registratie van bij gehouden. 30 jaar geleden zag men daar het nut niet van in. Binnenhuis al helemaal niet. Wie werkt er dan ook zn aansluiting weg achter de muur? Zo dacht men vroeger. Men kon zich zoiets niet voor mogenlijk houden.

Gaat de kabel door een eigen tuin ?
Staan er vergelijkbare huizen in de buurt ?
De klic melding geeft helaas niets, bij mij wel, maar helaas ging het toen toch mis en toen kwam er “legertje” kpn-ers met een dergelijk apparaat :
https://www.boels.nl/huren/geotechniek-veiligheid/ondergrondse-detectie/kabeldetector-incl.-generator
In jouw geval zou de signaalgever dan in de straatkast/kabelverdeler/wijkcentrale moeten worden aangesloten, als het op die afstand dan nog werkt tenminste, dat weet ik niet.
In geval van eigen tuin, een sleuf graven parallel aan de straat, dan moet je ‘m tegenkomen. Wel voorzichtig, ik graaf in zo’n geval een diepe kuil en dan met zacht gereedschap dan wel tuinslang de boel archeologisch onderzoeken, maar, psja, even een klusje.


 

Hallo, 

 

oké op de klic melding staat helaas deze kabel niet op de tekening.

ik wil graag deze kabel weer gebruiken voor internet en tv 

Het is heel simpel als je een dsl abonnement via KPN wil afnemen dan is de eigenaar van die kabel KPNnetwerkNL er verantwoordelijk voor om te zorgen  dat de provider daadwerkelijk jou hun dienst kan leveren. Ik ga er vanuit dat je deze site al hebt gecheckt  https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ Daardoor weet je vermoedelijk dat er een aansluiting was. 

 

Hallo,

kpn blijft ontkennen dat de telefoon kabel niet van KPN is 

Ik heb ook moeite met deze zin ik lees een dubbele ontkenning. Feitelijk staat hier dat de kabel wel van KPN is.

Als je weet waar de aansluiting bij de naaste buren binnen komt kan je op basis van die gegevens gericht langs dat deel van de gevel graven.

 

 

 

Hallo, 

 

oké op de klic melding staat helaas deze kabel niet op de tekening.

ik wil graag deze kabel weer gebruiken voor internet en tv 

Het is heel simpel als je een dsl abonnement via KPN wil afnemen dan is de eigenaar van die kabel KPNnetwerkNL er verantwoordelijk voor om te zorgen  dat de provider daadwerkelijk jou hun dienst kan leveren. Ik ga er vanuit dat je deze site al hebt gecheckt  https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ Daardoor weet je vermoedelijk dat er een aansluiting was. 

 

Hallo,

kpn blijft ontkennen dat de telefoon kabel niet van KPN is 

Ik heb ook moeite met deze zin ik lees een dubbele ontkenning. Feitelijk staat hier dat de kabel wel van KPN is.

Als je weet waar de aansluiting bij de naaste buren binnen komt kan je op basis van die gegevens gericht langs dat deel van de gevel graven.

 

 

 

Jaa dat is ook lastig te begrijpen dat kpn blijft ontkennen🤔(maar er staat dat de kabel niet van kpn is) tenminste dat blijven ze vol houden.

maar ze weten het heel goed dat de kabel van KPN is dat is duidelijk 

ik woon in een vrijstaand huis alles is hier anders dus aan de tip heb ik ook niks  

Reputatie 6
Badge +8

Er zijn simpelweg geen tekeningen hoe de kabel van de weg naar jouw huis toe loopt. Dat kunnen ze alleen maar achterhalen door te gaan graven of met detectieapparatuur zoals al is aangegeven. En dat doen ze natuurlijk niet zonder reden.

Als jij een abonnement kunt afsluiten bij KPN zorgen zij ervoor dat die aansluiting wordt gelegd / gerepareerd. Maar daar kunnen dan mogelijk wel extra kosten voor jou uit voortvloeien omdat de vorige bewoner die aansluiting verwijderd / vernield heeft.

Aha, een uniek vrijstaand huis.

Leeftijd cq bouwjaar ?

Is er ooit telefoon geweest ?

Zijn de vorige bewoners nog bevraagbaar hier over ?

En, ik heb hier al vaker mijn verbazing uitgesproken over wat met tijdens een verbouwing allemaal wegmoffelt, maar ja, een aannemer woont er zelf niet.

En, al in de kruipruimte gekeken ?

Hallo,

met het kadaster ga ik er niet uit komen helaas

kpn blijft ontkennen dat de telefoon kabel niet van KPN is 

maar KPN moet weten dat de kabel van hun is en waar die het huis in komt 

Het kan ook wel zo zijn dat KPN helemaal niet (meer) geïnteresseerd is om internet/TV via een telefoonlijn te leveren op jouw woonadres. Zoals je nu aan deze tips en discussies al merkt, moet iets of iemand er heel veel moeite voor doen om überhaupt al de lijn te vinden. Als KPN+KPNnetwerkNL, kosteloos voor jouw, werkend internet zou opleveren, weten ze dat ze dan een jaar inkomsten hebben van jouw abo. Maar loont al dat eventuele graven enz vanuit hun gezien?

En hoe snel zou internet via de telefoonlijn bij jouw zijn?

Als dat veel langzamer is dan andere opties, dan lopen ze het risico dat je na een jaar weer als klant vertrekt en dan is het voor hun denk ik een potentiële verliespost.

Reputatie 7
Badge +17

 

Dat weten ze niet, want daar is nooit registratie van bij gehouden. 30 jaar geleden zag men daar het nut niet van in. 

Dit klopt, we hebben geen plattegronden of overzicht van elke woning in Nederland waarop precies staat waar de kabel loopt. Ik kan je dus niet vertellen waar de kabel ligt. 

 

Het is heel simpel als je een dsl abonnement via KPN wil afnemen dan is de eigenaar van die kabel KPNnetwerkNL er verantwoordelijk voor om te zorgen  dat de provider daadwerkelijk jou hun dienst kan leveren. Ik ga er vanuit dat je deze site al hebt gecheckt  https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ Daardoor weet je vermoedelijk dat er een aansluiting was. 

Daarnaast kan ik je ook alleen dit advies aanraden. Als er volgens deze pagina een aansluiting op je adres mogelijk is kun je via onze bestelpagina een bestelling plaatsen. Ik raad je hierbij wel aan om een installatiemonteur in te plannen (die kun je inplannen zodra je de apparatuur hebt ontvangen). Die zal dan op zoek gaan naar je IS/RA punt. Mocht hij deze kunnen herstellen, dan zal hij dit doen maar hiervoor kunnen wel kosten in rekening worden gebracht. Daarnaast is het, zoals @KeesYagi adviseert, ook handig om contact met de vorige bewoners op te nemen. Je kunt aan hen vragen waar het aansluitpunt zat.

Reageer