Beantwoord

Waar sluit ik m'n modem aan?

  • 22 April 2021
  • 12 reacties
  • 280 keer bekeken

Hallo allen,

Vorige week mijn installatiepakket gekregen met een KPN box 12 voor mijn verhuizing. Aansluitdatum 20 april. Op 20 april zijn er 2 heren van KPN NetwerkNL langsgeweest. Eerst om ‘het signaal’ te checken, daarna om met de lange oranje kabel aan de slag te gaan en die naar boven door te trekken. Denk ik. Want ze "have to go up”. Na wat aanrommelen kwamen ze tot de conclusie dat de kabel de verkeerde locatie had en dat ze op een ander huisnummer moesten zijn. :shrug_tone3:

Nog geen activatie sms gehad van KPN, maar vandaag alvast rondgesnuffeld in mijn woning om te zien waar het aangesloten moet worden. Ik kan geen enkel aansluitpunt vinden die in de handleiding en Thuis app als voorbeeld worden gegeven. Foto's bijgevoegd van de punten in de meterkast en woonkamer. 

Afspraak maken met een monteur kan niet, want volgens de app is er geen bestelling gevonden.

Ik snap er niks meer van. Moet er toch nog een kastje gemonteerd worden voordat ik de modem kan aansluiten? Of is het punt in de woonkamer genoeg?

 

icon

Beste antwoord door OtWat 24 April 2021, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De onderste foto, daar moet het aan. Maar er moet eerst nog een  monteur van KPN langs komen. Die maakt er dit van:

Of dit:

 

Daar was ik al bang voor. Is dat dan niet wat ze afgelopen dinsdag hadden moeten doen? Of is dat weer een andere monteur?

 

Hoi @OtWat . Welkom op het forum.

Zoals ik het nu bekijk heb je gelijk. Maar ik wil graag meer informatie.

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? (ik zie dat er gegevens staan maar ik moet even zeker weten om welk adres het gaat)

Hi @Erwin_ ,

Ik heb geprobeerd wat info aan te vullen, maar hij lijkt het niet op te slaan. Laat maar weten of het er wel of niet staat.

Ik heb gister de klantenservice gebeld en werd doorverbonden met de service afdeling, want er lijkt wat onduidelijkheid te zijn over de aansluitdatum. De originele datum was 29-04, maar ik kreeg een mail dat de datum was vervroegd naar 20-04. Op de doos met het pakket staat ook dat de aansluiting 20-04 klaar is. Er was gister echter een storing in het systeem waardoor je collega niet volledig bij mijn gegevens kon en moest ik later nog eens terugbellen. Ik was van plan dat vandaag te doen, maar misschien kan jij iets terugvinden? Je collega had het vermoeden dat de 20e een monteur van NetwerkNL zou langskomen en dat de 29e dan wellicht nog een monteur van KPN zou komen voor het kastje. Maar dat kon hij dus niet met zekerheid zeggen. Ik heb daar verder geen afspraak over gekregen, dus als dat inderdaad het geval is, dan moet ik dat wel weten zodat ik vrij kan vragen.

Reputatie 6
Badge +8

Ik vermoed dat glasvezel wel aangesloten is maar nog niet actief. Ik zou de modem eerst eens proberen op lijn 1 van het kpn-kastje met de grijze kabel.

Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice. Er moet inderdaad nog een kastje overheen. Komende week wordt er contact met me opgenomen om dit te fixen. Hopelijk is het dan opgelost.

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!

Hoi @OtWat . Dan komt het vast goed.

Mocht er toch een kink in de kabel komen, laat het hier even weten. 

Hoi @Erwin_ ,

Toch nog even een update.

De laatste keer dat ik de klantenservice had gebeld, werd me verteld dat ik uiterlijk woensdag een telefoontje kon verwachten, en dat ik dan waarschijnlijk donderdag (de 29e) aangesloten kon worden. Ik ben vrijdag gebeld, maar de oproep gemist, want ik was natuurlijk aan het werk.

Vandaag zelf even contact opgenomen met KPN NetwerkNL en zeer vriendelijk te woord gestaan, maar toch behoorlijk teleurgesteld. Er is blijkbaar een 'technisch beletsel' waar mij nooit iets over verteld is en dit wordt 'naar verwachting' pas in week 20 of 21 opgelost. Oftewel, nog eens extra weken zonder internet en tv in mijn nieuwe woning :disappointed:  Er gaat heel wat mis in de communicatie, aangezien zowel de monteurs die geweest zijn als de klantenservice niet hebben laten weten dat er iets mis is. De heer aan de telefoon raadde me aan om contact op te nemen met KPN voor een tijdelijke noodoplossing tot die tijd, maar ik heb het wel een beetje gehad. Gelukkig heb ik nog genoeg games en dvd's om de tijd te overbruggen, maar ik mag toch hopen dat ik vóór juni aangesloten ben.

Fijn dat je het nog zo gelaten opvat. Zou je het op prijs stellen als ik een noodpakket stuur? Daar zit een dongle bij waarmee je via 4g kunt internetten. Ik kan eventueel ook proberen om een digitenne ontvanger mee te sturen.

Hi @Erwin_,

Een dongle zou wel fijn zijn, al is het alleen maar om te voorkomen dat ik binnen 2 weken door mijn bundel heen ben. Tv is geen prioriteit op dit moment. Moet ik je nog wat extra gegevens sturen hiervoor? Alvast bedankt :smiley_cat:

Niet nodig. Je krijgt binnen een paar dagen een SMS met logistieke informatie. De dongle kun je zelf opwaarderen en deze begint met een tegoed van 50GB. Als deze op dreigt te raken kun je bellen met 0800 0402 en kom je in een geautomatiseerd systeem waarbij je weer kunt aanvullen.

Mocht dit niet lukken, kun je mij ook vragen. 

Ik heb de dongle ontvangen en het werkt. Bedankt @Erwin_ ! :smile_cat: Zeer fijne oplossing.

Nu maar wachten op het echte werk.