Beantwoord

waar vind ik mijn beheerderswachtwoord?

  • 10 December 2019
  • 17 reacties
  • 17565 keer bekeken

waar vind ik mijn beheerderswachtwoord?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 December 2019, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Of admin of web wachtw

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Woody100 , je wil dus inloggen in je modem? Welke Experia Box heb je?

Als het de v10A is, daarvan staat het admin password op een etiket op de achterzijde. Eventueel moet je alleen het kaartje ervoor even wegschuiven.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Woody100 en welkom op het forum! Is het gelukt met de tips van @RBxx ? Nog een kleine toevoeging, als je geen Experiabox V10A hebt en nog niet eerder op de Experiabox in hebt gelogd kun je het wachtwoordveld leeg laten. Mocht je al wel een keer in hebben gelogd en het wachtwoord niet meer weten, dan kun je de Experiabox resetten. Daarna kun je inloggen door het wachtwoordveld leeg te laten en dan kom je in de webinterface terecht! Hier is ook een handige pagina die stap voor stap uitlegt hoe je in de Experiabox inlogt. Laat je weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.  

ik kan het nog steets niet vinden 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @wietkebijke123 
Zoals ​​​​​​@RBxx zegt bij de V10A zite een kaartje achterop de V10A, die kun je er uit schuiven en op de achterkant staan de inloggegevens.

Heb je aan andere Experiabox, vul dan geen wachtwoord in, de Experiabox vraagt je daarna direct om zelf een wachtwoord aan te maken.

Reputatie 7

Hoi @wietkebijke123, welkom hier op het forum. Heb je de stappen die Sanne en RBxx eerder noemde al gevolgd? Liep je ergens vast bij die stappen, of gebeurde er iets anders?

Hoi allen,

Heb eerdere tips van hier genoemd gevolgd / uitgevoerd, maar blijkbaar heb ik toch een of ander wachtwoord nodig. De QR code werkt ook niet, net als niets invullen of een van de andere cijferachtige codes. En dit elke keer na een reset. Bij de optie wachtwoord vergeten kom ik terug bij de QR code en zo is de nier werkend cirkel weer rond. Wat doe ik verkeerd ?!? 🤪

Reputatie 7
Badge +17

Welk type Experia Box heb je? Even voor de duidelijkheid ook, bedoel je met beheerderswachtwoord het wachtwoord waarmee je op de Experia Box in kunt loggen? Of gaat het om een ander wachtwoord? Mocht je het niet zeker weten, wil je dan een foto sturen van het scherm waar je het wachtwoord in moet vullen? 

waar vind ik het beheerderswachtwoord?

 

Reputatie 7
Badge +25

waar vind ik het beheerderswachtwoord?

 

Die heb je als het goed is zelf ingesteld, en dus hopelijk onthouden. Zodra het is ingesteld via de Thuis app kun je 'm ook vinden in de Thuis app.

Reputatie 2

Hi,

 

Mijn beheerders wachtwoord werkt wel als in inlog op de modem via 192.168.2.254 maar niet via de kpn thuis app. Moet ik daarvoor een ander beheerderswachtwoord invullen?

Ik heb ook een kpn wifi versterker (dit ter info)

Wachtwoord op achterkant sticker van zowel modem als versterker zijn ook onjuist geeft ie aan.

 

K hoor graag. Alvast bedankt

Hoi, 

Ik ervaar het zelfde probleem die Anna hierboven aangeeft. Wij hebben sinds twee dagen een nieuwe Modem (Box 12) met twee Wifi versterkers (zwart vierkant kastje). Inloggen via 192.168.2.254 gaat zonder problemen, echter zodra ik wil inloggen via de ThuisApp dien ik een beheerderswachtwoord in te vullen. Hierbij heb ik beide QR codes gescand onder op de zwartje kastjes. Meerdere mogelijkheden geprobeerd echter zonder succes. 
 

Graag hoor ik. Alvast bedankt!

Vedattt

Ik ervaar exact hetzelfde probleem als Anna 2020 en Vedatt

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Anna2020 @Vedattt en @Rutger Altena! Excuses voor de late reactie. 

Mijn beheerders wachtwoord werkt wel als in inlog op de modem via 192.168.2.254 maar niet via de kpn thuis app. Moet ik daarvoor een ander beheerderswachtwoord invullen?

Daar moet inderdaad een ander wachtwoord ingesteld worden. Dit is een wachtwoord die je zelf hebt ingesteld. Mocht je deze niet meer weten en mocht het wijzigen hiervan niet lukken, dan raad ik jullie aan om alles te resetten en opnieuw aan te sluiten. Er wordt dan weer gebruik gemaakt van het standaard beheerderswachtwoord. Doe dit als volgt:

  • ontkoppel de Experia Wifi's
  • reset je Experia Box
  • reset de Experia Wifi's
  • verwijder de KPN Thuis app van je telefoon
  • herstart je telefoon
  • herinstalleer de KPN Thuis app
  • herkoppel de Experia Wifi en herinstalleer ze via de app

Hoi ik vond in ander draadje dat de eerst gekoppelde experia wifi het wachtwoord heeft. Die moet je scannen. Bij mij knipperde via de kpn app de tweede gekoppelde. Bij mij is het nu gelukt. 

Hier had ik precies hetzelfde probleem. Ik heb twee bedrade KPN Experia Wifi versterkers en als ik de handleiding volgde en de QR code ging scannen op de wifi versterker waarvan het blauwe lampje knipperde, dan werkte het niet. Echter toen ik geïnspireerd door dit draadje de andere probeerde, werkte het prima en kon ik zelf een wachtwoord instellen. Eind goed, al goed, maar ergens lijkt er iets niet te kloppen in de instructie.Â