Beantwoord

Waar wacht ik op? Aansluiting glasvezel

  • 12 January 2022
  • 16 reacties
  • 298 keer bekeken

20 december sloot ik een glasvezel abonnement af, 22ste ontving ik mailtje dat er extra onderzoek nodig is. 30 december nog steeds niks gehoord denk ga maar eens bellen…

Van kastje naar muur tussen KPN en KPN netwerk, “aansluiting ligt nog voor de erfgrens” - Ok maar er hangt al echt een FTU kastje met een glasvezel kabel aan de muur, moeilijk moeilijk, want pand is vroeger doorgebroken. 2 huisnummers zijn nu pand, lijn komt binnen op nummer 2 maar staat vermeld als nummer 1, lastig lastig

Bijna 6 uur bellen om voor elkaar te krijgen dat ik modem opgestuurd krijg: “Ja kan pas als Netwerk ziet dat er een aansluiting is, en die zien we niet” Ok zal ik foto’s sturen dat er echt een aansluiting in de ruimte hangt..? Waarom ik dit als klant allemaal zelf moet regelen en achterna zitten is me onduidelijk.

Vorige week eindelijk schot in de zaak na tzelfde verhaal aan 5 mensen te hebben uitgelegd. Volgende dag had ik modem binnen en afspraak voor KPN netwerk monteur over 7 dagen.

Monteur van KPN netwerk kwam vandaag en zegt “ja hangt al een kastje alles in principe klaar, ik vervang oude FTU en zal tegen collega doorgeven die patch in buurt moet zetten zodat je echt glasvezel binnenkrijgt, zou binnen 2 uur gedaan moeten zijn.” 

Affin 4 uur later, nog steeds brand het lampje “glas” niet op FTU kastje, dus ik denk ik bel KPN Netwerk maar eens of alles goed is gegaan.. “Ja in ons systeem staat nu dat alles werkt dus ligt nu aan de provider KPN zelf”. 

Ondertussen ook mailtje van KPN ontvangen monteur voor aansluiten modem komt 19e, NOG 7 dagen wachten. 

Sowieso waarom duurt dit zo lang?  Waarom moet ik zelf overal achter aan bellen? En als die monteur van KPN netwerk vandaag de patch in buurt heeft gezet, wat komt de KPN monteur doen met aansluiten modem? Zolang lampje van Glas niet op FTU box brandt, lijkt me dat je dat niet met een modem kan oplossen?

Misschien begrijp ik het niet, maar dit duurt echt zo lang en kost me zoveel tijd, nog een week zonder internet, top!

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 January 2022, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Goed dat je hier je verhaal verteld. Je hebt echt even iemand nodig die hier induikt. Heb je nu helemaal geen diensten?

Nee,

Ik heb dus een nieuw FTU kastje ipv van een oude,

En een modem

 

Maar komt dus nog geen glasvezel/internet binnen, dat zou de monteur moeten aansluiten dan over een week pas?

Badge +19

Ik ga je topic onder de aandacht brengen van een moderater.  Of ze iets kunnen versnellen weet ik natuurlijk niet maar een heldere uitleg zou al fijn zijn denk ik. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze met je meekijken. 

Bedankt! 

 

profiel ge-update

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus eigenlijk de aansluiting van de buren in uw huis. En zelf heeft u nog geen aansluiting. Begrijp ik dat goed? 🤔

Nee dat begrijpt u verkeerd. Het waren 2 panden met 2 nummers (38/40), maar is al heel lang geleden doorgebroken en staat ook kadastraal aangemerkt als 1 nummer , waarop ik het abbonement heb aangevraagd (38). De aansluiting lijkt alleen gerealiseerd te zijn aan de kant van het 2e nummer (40). Naast de deur van 40 komt de kabel binnen en loopt naar de FTU…

Maar als het goed is maakt dit allemaal niet meer uit er dus een bestaande glasvezel aansluiting met vandaag daarop een nieuw aangelegd FTU kastje. Maar er komt nog geen Glas signaal op binnen, en ik moet nu een week wachten op een KPN monteur en vraag ik me af waarom dit (hele proces) zo lang duurt. En als er geen glasvezel signaal op het FTU kastje binnen komt, wat gaat een KPN monteur daar aan doen? Als de patch in de buurt correct is gezet dan zou ik toch als glasvezelnetwerk moeten ontvangen op de FTU?

 

 

Badge +19

Ik heb aan de bel getrokken bij de moderater.  U herkent de reactie aan het kpn logo achter de naam.

Nog actie reactie?

Reputatie 7
Badge +24

Nee dat begrijpt u verkeerd. Het waren 2 panden met 2 nummers (38/40), maar is al heel lang geleden doorgebroken en staat ook kadastraal aangemerkt als 1 nummer , waarop ik het abbonement heb aangevraagd (38). De aansluiting lijkt alleen gerealiseerd te zijn aan de kant van het 2e nummer (40).

Op uw adres, 38 dus, is geen aansluiting gerealiseerd dus. Althans niet in de administratie van KPN. 

De aansluiting die er zit is geregistreerd op 40? En u wilt dat da omgezet word naar 38. Toch?

Volgens mij is zoiets niet zo eenvoudig. Want zoiets is helemaal niet de bedoeling dat dit gebeurt. Ik heb hier wel eens vaker een topic over gelezen waarin dit ook moest gebeuren. Hoe dat afgelopen is weet ik niet meer. 

Sorry Nick, heb niet het idee dat je mijn probleem goed begrepen hebt. Het probleem wat jij aankaart ben ik al doorlopen en dit lijkt allemaal al geregeld te zijn. Monteurs van KPN netwerk zijn al langsgekomen en hebben de boel aangesloten. Alleen wacht ik nu een week lang totdat ik daadwerkelijk de aansluiting kan gaan gebruiken.. Dit is mijn probleem. 

Reputatie 7
Badge +20

 Wat een gedoe zeg @Steeg38 :slight_frown:

Op de achtergrond loopt er het één en ander bij ons om je aansluiting gereed te krijgen, eerder dan de 19e gaat echter helaas niet lukken, de monteur moet even afgewacht worden. Om je nu toch weer online te krijgen, heb ik nu extra data toegekend aan je mobiele nummer!

Tja, apprecieer het gebaar, maar omdat ik al onbeperkt internet op m’n telefoon heb… Lost het niet het probleem op dat ik nu niet kan internetten via hotspot als ik gebeld wordt.

Maargoed inmiddels ge-accepteerd dat het dus pas echt woensdag wordt, ergens had ik gehoopt dat er een monteur ff langs zou glippen om het sneller te regelen, tevergeefs...

Maar nog meer ben ik gewoon echt benieuwd wat die monteur van KPN komt doen. Kan iemand me dat uitleggen?

Als de aansluiting er ligt met nieuw FTU boxje. Patch in buurt is gezet. Maar ik zie nog geen Glasvezel verbinding lampje op FTU box binnen komen. Hoe los je dat op?

Lijkt me dat 1. de verbinding het eigenlijk al doet maar er moet softwarematig iets gedaan worden? Of 2 er ontbreekt nog een fysieke verbinding ergens voordat glasvezel signaal echt binnenkomt?

Dat was ook mijn vraag, waar wacht ik nou op? Wat komt de monteur doen dat het wel werkt? En waarom zou ik dat zelf niet kunnen?

 

Hallo @Steeg38 , kun je eens een foto plaatsen van je glasvezel-aansluiting, voordat ik een goed antwoord kan geven?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Steeg38,

Ik zie dat je order inmiddels goed geleverd is en dat de monteur geconstateerd heeft dat het in eerste instantie niet lukte omdat er een verkeerde patch gezet was. Zoiets als dit is helaas niet zichtbaar voor de klantenservice, wij zien enkel dat er ‘iets’ niet goed is waardoor er een monteur noodzakelijk is, vandaar dat niemand je hier van te voren meer duidelijkheid over heeft kunnen geven. Excuus dat het allemaal zo lang heeft geduurd, ik hoop dat alles nu wel helemaal naar wens is :slight_smile:

Tja inmiddels is het geregeld en moet zeggen iedereen van KPN en KPN Netwerk waren ontzettend vriendelijk. Ik vind het alleen zonde dat het zo lang moest duren en zoveel inspanning van mij vergde. Dit kan ook aan mij liggen omdat ik sneller wilde dan KPN, maar vanaf het eerste contactmoment met KPN heb ik gezegd, “stuur die modem en laat iemand een patch komen zetten dan werkt het.” Uiteindelijk is dit precies wat er is gebeurd alleen is een heel langdurig proces vooraf gegaan omdat in het systeem blijkbaar iets niet klopte.

Van er is extra onderzoek nodig om de aansluiting nog voor de erfgrens lag, terwijl er echt al een aansluiting aan de muur hing, een medewerker wilde zelfs de aannemer gaan bellen. Een foto sturen had geen zin, want mails komen niet goed aan. Tot een modem niet verstuurd kon worden totdat KPN netwerk in een systeem ontdekte dat die aansluiting er toch gewoon is, tot een medewerkster die een persoonlijk telefoonnummer gaf zodat ik een foto van de bestaande aansluiting kon sturen waarna het eindelijk ging rollen, tot een week wachten op een monteur van KPN netwerk die langskwam om alleen een FTU te vervangen terwijl de versie die er hing niet perse vervangen hoefde te worden om een week later eindelijk een monteur langs te sturen die wel de juiste patch kon zetten.

Dus 4 weken bezig geweest en heel veel mensen tijd en moeite hebben gedaan om iets wat volgens mij in 1 bezoek opgelost had kunnen worden door de monteur die pas als laatste kwam met een laser om de juiste patch te vinden.

Het zal vast een bijzondere situatie zijn waar voor mij de oplossing heel eenvoudig bleek en uiteindelijk ook was, alleen alle systemen remde de boel enorm, daarom is de titel van deze post: “waar wacht ik op” passend. Dit lijkt me een mooie case voor KPN om te evalueren hoe er hoop tijd en moeite in aanvraagprocedure bespaard kan kunnen worden als een klant zegt: “er hangt hier een aansluiting” maar het systeem zegt van niet… 

Tenslotte nogmaals dank voor alle vriendelijke medewerking, aansluiting is nu perfect, altijd blij met KPN 

Reputatie 7
Badge +20

Achteraf kunnen we inderdaad constateren dat dit vele malen sneller en simpeler opgelost had kunnen worden, dat ben ik helemaal met je eens! Ik ga jouw situatie ter evaluatie doorsturen naar de glasvezel mensen, het gaat namelijk wel vaker mis in de communicatie tussen KPN Netwerk en KPN de provider, en dit is een ‘mooi’ voorbeeld van wat voor ellende dat oplevert voor alle betrokken partijen :grimacing:

Heel fijn dat het inmiddels helemaal goed werkt en dat je in ieder geval wél te spreken bent over de inzet van de medewerkers, iedereen zal z'n best voor je hebben gedaan en het is top dat je daar wel waardering voor hebt!