Vraag

Waar wacht ik op? Aansluiting glasvezel

  • 12 January 2022
  • 13 reacties
  • 122 keer bekeken

20 december sloot ik een glasvezel abonnement af, 22ste ontving ik mailtje dat er extra onderzoek nodig is. 30 december nog steeds niks gehoord denk ga maar eens bellen…

Van kastje naar muur tussen KPN en KPN netwerk, “aansluiting ligt nog voor de erfgrens” - Ok maar er hangt al echt een FTU kastje met een glasvezel kabel aan de muur, moeilijk moeilijk, want pand is vroeger doorgebroken. 2 huisnummers zijn nu pand, lijn komt binnen op nummer 2 maar staat vermeld als nummer 1, lastig lastig

Bijna 6 uur bellen om voor elkaar te krijgen dat ik modem opgestuurd krijg: “Ja kan pas als Netwerk ziet dat er een aansluiting is, en die zien we niet” Ok zal ik foto’s sturen dat er echt een aansluiting in de ruimte hangt..? Waarom ik dit als klant allemaal zelf moet regelen en achterna zitten is me onduidelijk.

Vorige week eindelijk schot in de zaak na tzelfde verhaal aan 5 mensen te hebben uitgelegd. Volgende dag had ik modem binnen en afspraak voor KPN netwerk monteur over 7 dagen.

Monteur van KPN netwerk kwam vandaag en zegt “ja hangt al een kastje alles in principe klaar, ik vervang oude FTU en zal tegen collega doorgeven die patch in buurt moet zetten zodat je echt glasvezel binnenkrijgt, zou binnen 2 uur gedaan moeten zijn.” 

Affin 4 uur later, nog steeds brand het lampje “glas” niet op FTU kastje, dus ik denk ik bel KPN Netwerk maar eens of alles goed is gegaan.. “Ja in ons systeem staat nu dat alles werkt dus ligt nu aan de provider KPN zelf”. 

Ondertussen ook mailtje van KPN ontvangen monteur voor aansluiten modem komt 19e, NOG 7 dagen wachten. 

Sowieso waarom duurt dit zo lang?  Waarom moet ik zelf overal achter aan bellen? En als die monteur van KPN netwerk vandaag de patch in buurt heeft gezet, wat komt de KPN monteur doen met aansluiten modem? Zolang lampje van Glas niet op FTU box brandt, lijkt me dat je dat niet met een modem kan oplossen?

Misschien begrijp ik het niet, maar dit duurt echt zo lang en kost me zoveel tijd, nog een week zonder internet, top!

 

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Goed dat je hier je verhaal verteld. Je hebt echt even iemand nodig die hier induikt. Heb je nu helemaal geen diensten?

Nee,

Ik heb dus een nieuw FTU kastje ipv van een oude,

En een modem

 

Maar komt dus nog geen glasvezel/internet binnen, dat zou de monteur moeten aansluiten dan over een week pas?

Reputatie 7
Badge +15

Ik ga je topic onder de aandacht brengen van een moderater.  Of ze iets kunnen versnellen weet ik natuurlijk niet maar een heldere uitleg zou al fijn zijn denk ik. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze met je meekijken. 

Bedankt! 

 

profiel ge-update

Reputatie 7
Badge +22

U heeft dus eigenlijk de aansluiting van de buren in uw huis. En zelf heeft u nog geen aansluiting. Begrijp ik dat goed? 🤔

Nee dat begrijpt u verkeerd. Het waren 2 panden met 2 nummers (38/40), maar is al heel lang geleden doorgebroken en staat ook kadastraal aangemerkt als 1 nummer , waarop ik het abbonement heb aangevraagd (38). De aansluiting lijkt alleen gerealiseerd te zijn aan de kant van het 2e nummer (40). Naast de deur van 40 komt de kabel binnen en loopt naar de FTU…

Maar als het goed is maakt dit allemaal niet meer uit er dus een bestaande glasvezel aansluiting met vandaag daarop een nieuw aangelegd FTU kastje. Maar er komt nog geen Glas signaal op binnen, en ik moet nu een week wachten op een KPN monteur en vraag ik me af waarom dit (hele proces) zo lang duurt. En als er geen glasvezel signaal op het FTU kastje binnen komt, wat gaat een KPN monteur daar aan doen? Als de patch in de buurt correct is gezet dan zou ik toch als glasvezelnetwerk moeten ontvangen op de FTU?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb aan de bel getrokken bij de moderater.  U herkent de reactie aan het kpn logo achter de naam.

Nog actie reactie?

Reputatie 7
Badge +22

Nee dat begrijpt u verkeerd. Het waren 2 panden met 2 nummers (38/40), maar is al heel lang geleden doorgebroken en staat ook kadastraal aangemerkt als 1 nummer , waarop ik het abbonement heb aangevraagd (38). De aansluiting lijkt alleen gerealiseerd te zijn aan de kant van het 2e nummer (40).

Op uw adres, 38 dus, is geen aansluiting gerealiseerd dus. Althans niet in de administratie van KPN. 

De aansluiting die er zit is geregistreerd op 40? En u wilt dat da omgezet word naar 38. Toch?

Volgens mij is zoiets niet zo eenvoudig. Want zoiets is helemaal niet de bedoeling dat dit gebeurt. Ik heb hier wel eens vaker een topic over gelezen waarin dit ook moest gebeuren. Hoe dat afgelopen is weet ik niet meer. 

Sorry Nick, heb niet het idee dat je mijn probleem goed begrepen hebt. Het probleem wat jij aankaart ben ik al doorlopen en dit lijkt allemaal al geregeld te zijn. Monteurs van KPN netwerk zijn al langsgekomen en hebben de boel aangesloten. Alleen wacht ik nu een week lang totdat ik daadwerkelijk de aansluiting kan gaan gebruiken.. Dit is mijn probleem. 

Reputatie 7
Badge +17

 Wat een gedoe zeg @Steeg38 :slight_frown:

Op de achtergrond loopt er het één en ander bij ons om je aansluiting gereed te krijgen, eerder dan de 19e gaat echter helaas niet lukken, de monteur moet even afgewacht worden. Om je nu toch weer online te krijgen, heb ik nu extra data toegekend aan je mobiele nummer!

Tja, apprecieer het gebaar, maar omdat ik al onbeperkt internet op m’n telefoon heb… Lost het niet het probleem op dat ik nu niet kan internetten via hotspot als ik gebeld wordt.

Maargoed inmiddels ge-accepteerd dat het dus pas echt woensdag wordt, ergens had ik gehoopt dat er een monteur ff langs zou glippen om het sneller te regelen, tevergeefs...

Maar nog meer ben ik gewoon echt benieuwd wat die monteur van KPN komt doen. Kan iemand me dat uitleggen?

Als de aansluiting er ligt met nieuw FTU boxje. Patch in buurt is gezet. Maar ik zie nog geen Glasvezel verbinding lampje op FTU box binnen komen. Hoe los je dat op?

Lijkt me dat 1. de verbinding het eigenlijk al doet maar er moet softwarematig iets gedaan worden? Of 2 er ontbreekt nog een fysieke verbinding ergens voordat glasvezel signaal echt binnenkomt?

Dat was ook mijn vraag, waar wacht ik nou op? Wat komt de monteur doen dat het wel werkt? En waarom zou ik dat zelf niet kunnen?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Steeg38 , kun je eens een foto plaatsen van je glasvezel-aansluiting, voordat ik een goed antwoord kan geven?

 

Reageer