Beantwoord

Waardeloze Wifi in de tuin

  • 22 July 2020
  • 13 reacties
  • 155 keer bekeken

Sinds een tijdje is de wifi bij ons NET buitenshuis waardeloos. 

En dan zit ik echt maar een meter buiten.

Voorheen geen probleem en er is hier in de buurt ook niets veranderd. 

Kan het zo zijn dat jullie apparatuur die hier staat gedateerd is.

Ik ben altijd een keurig betalende klant geweest en wil dan ook wel zo'n gratis superwifigeval,als dat scheelt.

Mijn schoonzoon is hier in het weekend ook al mee bezig geweest,ik heb er weinig verstand van, maar verwacht gewoon goede wifi,daar betaal ik tenslotte ook voor  

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 29 July 2020, 10:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eagle1309, welkom terug!
Hoewel de apparatuur in principe bedoeld is om binnenshuis wifi te hebben moet het vaak wel haalbaar zijn om ook buiten wifi te kunnen krijgen. Een van de problemen waar we hier tegenaan lopen is dat veel wifinetwerken met elkaar storen. In de tuin zul je meer last hebben van de wifinetwerken van de buren dan binnen. 
Ik wil je aanraden onze online wifimanager eens te doorlopen. Hiermee moet je overal in huis goed wifi kunnen krijgen. 
Verder vind je hier nog een aantal tips om problemen met WiFi op te lossen!

Nou het wifi managerverhaal al meerdere keren doorlopen,hij meet als laagste 11MB !!!!,,en ik betaal voor 100.

En het smoesje van,wifi is voor binnenshuis geloof ik niet,ten eerste heeft het voorheen wel gewerkt .

Ten tweede,mijn buren zitten achter in hun tuin vrolijk te wifi en,hoe kan dat dan.

Ik voel me niet serieus genomen,een afspraak maken met een service monteur lukt steeds niet,door 1 of ander probleem, maar ik mag wel elke maand netjes betalen.

Als het zo moet ga ik eens kijken naar een andere aanbieder .

Reputatie 7
Badge +24

U betaald helemaal niet voor wifi. U betaald voor internet op een bekabeld aangesloten pc. Niet voor wifi. Lees uw contract er maar eens op na.

Heeft u glasvezel? Zo nee, dan betaald u ook niet eens voor 100 mbit, maar voor "tot 100 mbit". Wat dus ook 11 mbit kan zijn.

Indien u een DSL aansluiting heeft, wat zegt deze site over uw aansluiting? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

De SuperWiFi's krijgt u niet als bestaande klant. En überhaupt is de actie ook al weer een paar weken geleden stopgezet.

Ik heb liever een oplossing dan de les gelezen worden 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eagle1309, dit is helaas niet iets wat ik zo op afstand op kan lossen. Ik denk dat er zeker wel een hoop winst te halen is.
De wifimanager zou zeker wel een oplossing moeten hebben als je buiten maar 11Mbit/s haalt.
Het is wel zo dat als jouw buren goed wifi hebben in jouw tuin dit waarschijnlijk ook stoort met jouw wifi. De wifimanager kan je helpen het juiste kanaal te kiezen voor wifi in je tuin.
Servicemonteurs waren helaas niet beschikbaar vanwege de richtlijnen van het RIVM (meer informatie) maar zouden nu weer beschikbaar moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eagle1309, is het nog gelukt beter wifi te krijgen in de tuin?

Nee hoor,ik krijg alleen steeds te horen dat de wifi manager het probleem op zou moeten lossen.

Maar dat helpt dus niet. 

Moedeloos is in deze het juiste woord.

Badge +19

Heb je al eens een wifi anyliser erop los gelaten om te zien of het heel druk is met Wi-Fi in jouw omgeving?

Uhm,nee nooit van gehoord  

 

Badge +19

Download em even op je mobiel. Je vind ze in de appstore .Het kan heel goed zijn dat je op een druk kanaal zit.

Reputatie 4
Badge +3

Ik gebruik zelf 3x Ubiquiti AC Lite Accesspoints in huis en ik heb ook prima WiFi in heel de tuin. Ik accepteer dat je met WiFi van de Experia geen goede WiFi in de tuin kan krijgen, daarvoor is de afstand vaak te ver weg. De Experia staat meestal in de meterkast. Ik werk er al drie jaar met Ubiquitien zonder problemen. Ik ben een bestaande klant en ik heb ooit al een korting gekregen, dus ik ik ga geen aanspraak proberen te maken op de super WiFi punten. Gebruik maken van losse Accesspoints Ishtar advies.

 

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Ik heb online een versterker besteld, zo 1 die je in het stopcontact kunt steken, kijken of dat scheelt. 

Hij is nog onderweg, ik ben benieuwd .