Beantwoord

Waarom 4K alleen bij 100 Mbp abo?

  • 16 July 2019
  • 13 reacties
  • 908 keer bekeken

Volgens de de site kan er op mijn adres 100 mb maar waarom dan geen 4k? Ik kijk al lang 4k4okp mijn 50 mb aansluiting via mijn Apple tv.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 17 July 2019, 12:48

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @pecara1964
Welke snelheid staat er op: https://netco-fpi-info.fourstack.nl ?
Plaats anders even een screendump, wel zonder je postcode i.v.m. privacy.

als ik ga kijken op de site wat ik voor abonnement kan nemen komt dit naar voren.

Reputatie 7
Badge +22
Helaas werkt 4K abonnement met een minimale snelheid van 100 Mbit/s. Omdat je bij dat abonnement geen 1 4K tv ontvanger hebt, maar 2 maal een 4K tv ontvanger.
wat moet ik met 2 ontvangers als ik er maar 1 kan gebruiken en er is volgens jullie site bij mij een 100 mb mogelijk.
Reputatie 7
Het is inderdaad vreemd dat KPN geen "Internet en 4K TV basis" abonnement heeft met één TV ontvanger.
Op jouw adres is met bonding 50Mbps haalbaar. KPN biedt 4K televisie alleen aan bij snelheden van 100Mbps en hoger.
Een 4K stream is overigens zo'n 26Mbps. Bij het schakelen tussen twee zenders zijn deze korte tijd even beide actief en dat betekent dat er 52Mbps beschikbaar moet zijn voor televisie.
Reputatie 7
Hoi @pecara1964, leuk dat je interesse hebt in het Internet en tv 4K-abonnement van ons. Het is niet mogelijk om onder de 100 Mbit/s 4K tv-ontvanger(s) af te nemen. De site geeft een tot snelheid aan. De werkelijk haalbare snelheid bij je thuis is afhankelijk op welke (wijk)centrale je bent aangesloten, welke techniek er wordt gebruikt om de verbinding te leggen en de afstand van je huis tot die centrale. Je hebt (met bonding) 50 Mbit/s voor je internetsnelheid, dat is helaas niet voldoende. Voor het streamen van 4K-zenders, vergt dat meer capaciteit van ons netwerk. Als je onder de gestelde grens van 100 Mbits komt, bieden we het niet aan. Dit is natuurlijk omdat we graag goede kwaliteit willen leveren. Zoals wjb hier aangeeft kost een 4K stream ~26 Mbit/s.

Eens met wjb, zou mooi zijn dat we ook een basis variant voor Internet en TV 4K zouden hebben.

Binnen ongeveer een jaar tijd gaat er nog veel aan ons netwerk verbeterd worden. We zijn van plan zo veel mogelijk huishoudens te verglazen of onderhoud te doen op het bestaande kopernetwerk. Je kunt je bij KPN NetwerkNL inschrijven voor de nieuwsbrief, dan houden we je op de hoogte zodra jouw netwerk wordt vernieuwd! Als dat is gedaan kun je met een 100 Mbit/s snelheid 4K bij ons afnemen 🙂
Bij het abonnement "Internet + TV" zal bij jouw ook maximaal 50 Mb/s geleverd worden aangezien dat het maximum op jouw adres is. Daardoor kan het 4K abonnement niet; dan wil het systeem minimaal 100 zien.
Wat je nml net ff niet in het screenshot zet is de bovenkant van die pagina waarin het maximum op je adres wordt vermeld.
Zoals je ook kunt zien staat er bij het abonnement "tot 100 Mb/s" en niet "100 Mb/s".

Het 4K abonnement is overrated momenteel. Of die zenders interessant zijn?
Insight, LoveNature, Xite?
En een stuk of 20 films in on demand...
Voor € 10 per maand meer???

boeien. Daar ga ik geen 4K voor nemen al kan het met BVDSL hier wel met ruim 200 binnenkomen.

Als je nu via je Apple TV danwel Smart TV 4K binnen kan halen zit je prima daarmee.
Het is inderdaad vreemd dat KPN geen "Internet en 4K TV basis" abonnement heeft met één TV ontvanger.
Op jouw adres is met bonding 50Mbps haalbaar. KPN biedt 4K televisie alleen aan bij snelheden van 100Mbps en hoger.
Een 4K stream is overigens zo'n 26Mbps. Bij het schakelen tussen twee zenders zijn deze korte tijd even beide actief en dat betekent dat er 52Mbps beschikbaar moet zijn voor televisie.

Het 100Mb pakket komt ook standaard met 2 tv ontvangers bijna net zo vreemd en voor de TS niet nodig blijkens deze opmerking.
wat moet ik met 2 ontvangers als ik er maar 1 kan gebruiken en er is volgens jullie site bij mij een 100 mb mogelijk.

Het 4K pakket is zover ik weet enkel als combinatie vanaf 150Mb nu zelfs 200Mb bestelbaar of heb ik ergens iets over het hoofd gezien en gelden die bundels alleen voor glasvezel niet voor dsl?
De minimumsnelheid voor het 4K pakket is 100. En het wordt geleverd met een snelheid tot 200 Mb/s inderdaad. Indien beschikbaar. DSL en FttH.
De minimumsnelheid voor het 4K pakket is 100. En het wordt geleverd met een snelheid tot 200 Mb/s inderdaad. Indien beschikbaar. DSL en FttH.
Dat is mijn verwarring 4K is dus wel leverbaar vanaf 100Mb maar is in mijn geval met glasvezel verbinding blijkens de site enkel bestelbaar in pakket vorm met de snelheid tot 200Mb
Dat klopt helemaal, @Galdor68 .

Wil je de maximale 500 dan kun je de versneller 500/500 erbij nemen.
Wil je ook een upload van 200 dan kan je 200/200 erbij nemen. Voor de download schiet dat dus niet op.

De pakketten zijn voor DSL en FttH gelijk, dus met FttH ook 200/20*. Met dat verschil dat op FttH de maximum snelheid (200) v.h. pakket wél altijd kan.

*in de praktijk is de upload 30.
Voor ons is 50Mb genoeg in het dagelijks gebruik. Ik kan me er wel in vinden dat 4K ook bestelbaar moet zijn in de vorm van 100Mb en 1 ontvanger mocht over zeg 10 jaar over beter 20 jaar 4K de nieuwe standaard zijn dan is het te overwegen in die vorm. Voor nu is het iets teveel geld om zo aan die ontvangers te komen.

Reageer