Beantwoord

Waarom biedt KPN geen tijdelijke internet oplossing aan als ik een door KPN veroorzaakte glasvezelbreuk heb?

  • 30 June 2022
  • 11 reacties
  • 342 keer bekeken

Goededag, 

Op 29-6 om 02:00 in de nacht viel mijn internet en televisie compleet weg, en deze kwamen na resetten van de modem niet terug. In de ochtend heb ik direct gebeld met KPN en toen kwam er later op de dag nog een monteur. Deze monteur kwam er achter dat mijn glasvezel kabel gebroken is en dat dit komt omdat de vorige monteur de kabel veel te kort heeft gemaakt waardoor hij te strak in het kastje zat en door de spanning gesprongen is. Vervolgens is er nog een monteur geweest vandaag, waar ik weer vrij voor moest vragen van werk, en die zegt precies hetzelfde als de monteur van de dag er voor en dat hij het ook niet kan oplossen. Toen heb ik weer een afspraak moeten maken en nu komt er maandag late middag pas iemand kijken naar de glasvezel breuk. 

 

Het grootste probleem, buitenom het probleem dat mijn internet en tv het dus minstens 6 dagen niet zal doen, is dat KPN zegt dat ze geen tijdelijke oplossing willen aanbieden omdat ik geen mobiele telefonie bij KPN heb aangesloten. Dit is toch echt te belachelijk voor woorden. Je kunt het toch niet maken om me maar even een week te laten stikken op zo’n manier.. Hoe moet ik nu mijn werk doen? Mijn computer over de straat slepen en bij iemand anders aanbellen?? Nee dat is natuurlijk geen normale optie. Ik heb dus nu zelf heel veel geld erachteraan moeten dragen om vandaag, morgen, dit weekend en maandag maar internet te hebben, en KPN steekt geen vinger uit om de kosten op zich te nemen. Ik hoor graag waarom dit zo is, en waarom KPN dus geen tussen oplossingen biedt voor problemen die zij zelf hebben gecreeerd. 

icon

Beste antwoord door Ward_ 30 June 2022, 20:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja, zo werkt dat met particuliere abonnementen. Er is geen garantie dat het internet het altijd zal doen.

U werkt thuis? Er is geen mogelijkheid om op de zaak te gaan werken? Of heeft u een eigen bedrijf? 

Reputatie 7
Badge +10

KPN heeft noodpakketten die ingezet kunnen worden. Met Digitenne voor je TV en een simkaart voor internet. 

Ik zeg: terugbellen nu je de oplostijd weet (hopelijk) en daarom vragen.is de afspraak van maandag wel met iemand namens KPN Netwerk? Aannemer Volker Wessels of Allinq?

Noodpakket is niet altijd beschikbaar, en versturen duurt even, met geluk kunnen ze hem morgen versturen maar kan ook pas maandag zijn, denk dat dat de reden is, tijd is te kort.

KPN heeft noodpakketten die ingezet kunnen worden. Met Digitenne voor je TV en een simkaart voor internet. 

Ik zeg: terugbellen nu je de oplostijd weet (hopelijk) en daarom vragen.is de afspraak van maandag wel met iemand namens KPN Netwerk? Aannemer Volker Wessels of Allinq?

Ik ben inderdaad bekend met de noodpakketten van KPN maar om een of andere reden willen ze ze niet aanbieden deze keer. Ik heb het de monteurs gevraagd, ik heb het de dame aan de telefoon gevraagd, ik heb het op de kpn twitter gevraagd, maar er kwam niets uit voort. 😐 De monteurs tot nu toe waren beide in volle kpn kledij, broek met logo, shirt met logo, enz. 

Noodpakket is niet altijd beschikbaar, en versturen duurt even, met geluk kunnen ze hem morgen versturen maar kan ook pas maandag zijn, denk dat dat de reden is, tijd is te kort.

Ik zou dit zeker begrijpen als ik het nu aan zou vragen, maar ik vroeg KPN er al naar op woensdag ochtend. Dus ze hadden woensdag kunnen versturen, vandaag kunnen versturen, morgen kunnen versturen. Ik had het ook kunnen ophalen, dat was een service die ze een paar jaar geleden nog wel aanboden toen ik in een andere stad problemen had met kpn internet. 

Voorheen was KPN inderdaad veel klant vriendelijker, maar die tijd is voorbij, er mag nu niet zomaar meer iets op voorhand geregeld worden, eerst moet duidelijk zijn hoe en wat, en voor dat noodpakket is een week storing te kort.

Als je een mobiel abonnement bij kpn hebt krijg je sowieso een noodbundel van 100 GB daarop. Deze is voor een week geldig, maar zolang de storing loopt kun je er na een week zelf een nieuwe opzetten (via het telefoonmenu via de helpdesk dan te bellen met je mobiel). Via het WiFi Hotspot van je telefoon kun je diverse andere apparatuur in huis van internet voorzien.

Heb je geen mobiel abonnement van kpn dan is 't jammer. De dongels hiervoor zijn maar zeer beperkt beschikbaar. Digitenne ontvanger voor tv kijken zou je wel zonder meer moeten krijgen.

Reputatie 2

Ik heb geen storing,  maar ben gewoon benieuwd of die noodbundel ook geld als je Simyo hebt?

Badge +19

@edwin.vdb nee dat kan alleen met een kpn abonnement. 

Reputatie 7
Badge +24

De dongels hiervoor zijn maar zeer beperkt beschikbaar.

Ze worden nogal eens niet terug gestuurd. Dus daarom is KPN daar niet zo scheutig mee.

KPN heeft noodpakketten die ingezet kunnen worden. Met Digitenne voor je TV en een simkaart voor internet. 

Ik zeg: terugbellen nu je de oplostijd weet (hopelijk) en daarom vragen.is de afspraak van maandag wel met iemand namens KPN Netwerk? Aannemer Volker Wessels of Allinq?

Ik zie dat KPN dit heeft gemarkeerd als het beste antwoord, maar ik wil graag melden dat KPN deze oplossingen absoluut niet aanbied. Ze bieden geen digitenne aan, ze bieden geen noodpakketten aan, en ze bieden ook geen cent compensatie aan voor de 6 dagen waar ik niets kon doen door hun eigen fout (Alle 3 de monteurs hebben aan mij bevestigd dat de vezelbreuk een fout van KPN was). Beetje jammer, maar zoals iedereen zegt, het is wat het is en KPN geeft geen garantie dat de service die ze bieden ook daadwerkelijk werkt.