Beantwoord

Waarom geen aanbieding meer voor bestaande klanten

• 12 maart 2017
  • 28 reacties
  • 17216 keer bekeken

Waarom geen aanbieding meer voor bestaande klanten dit werd in het verleden wel gedaan waarom dan geen belooning voor trouwe klanten
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 12 maart 2017, 19:55

Welkom Dirkvdw,

Bij bestaande Alles-in-1 abonnementen is het niet nodig om te verlengen, het abonnement loopt gewoon door en is maandelijks opzegbaar.

Het is daarom niet mogelijk gebruik te maken van de actievoordelen voor nieuwe klanten. Wel kun je gebruik maken van (tijdelijke) actiekortingen op pakketopties, zoals een zenderpakket of een snelheidspakket.

In MijnKPN vind je de aanbiedingen die er op dit moment zijn.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Welkom Dirkvdw,

Bij bestaande Alles-in-1 abonnementen is het niet nodig om te verlengen, het abonnement loopt gewoon door en is maandelijks opzegbaar.

Het is daarom niet mogelijk gebruik te maken van de actievoordelen voor nieuwe klanten. Wel kun je gebruik maken van (tijdelijke) actiekortingen op pakketopties, zoals een zenderpakket of een snelheidspakket.

In MijnKPN vind je de aanbiedingen die er op dit moment zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Dirkvdw, goed dat je deze vraag stelt! Ik zie dat Dennis eigenlijk alles al gezegd heeft. Heb je toch nog andere vragen of wil je hulp bij het bekijken van je pakket, laat het me dan gerust weten.
Reputatie 7
Ik lees nog helemaal geen antwoord op de vraag van Dirkvdw.
Badge
Ik lees nog helemaal geen antwoord op de vraag van Dirkvdw.
Inderdaad. Zo loopt er nu een actie van 'alles in 1 keer voor elkaar weken' waarbij je 6 maanden korting krijgt op diverse pakketten. Voor mij, met een alles in 1 instap abonnement, zal ik dan 6 maanden 35 euro betalen in plaats van 47,50 per maand, of te wel 75 euro minder in die 6 maanden.
Natuurlijk snap ik dat KPN klanten wil aantrekken/weglokken bij de concurrent met zo'n actie. Maar zoals Dirkvdw terecht opmerkt zouden ook de trouwe klanten ook eens een aanbieding zien.
Nu kan ik natuurlijk mijn abonnement jaarlijks opzeggen en tegelijk weer aanmelden om zo van de actie's te profiteren.
Doe dan iets met, zoals de ANWB doet, meer korting op diverse aankopen/dingen voor hoe langer je lid bent. Zilver, Brons, Platina en Goud.
Ook ik loop hier tegen aan. Sinds 2008 heb ik al een mobiel abonnement bij kpn. Vanaf 6 mei mag ik weer verlengen. Dus natuurlijk een beetje rond gaan kijken. Nu vind ik het prijsverschil tussen kpn en bijna alle concurrenten aardig groot. Over kpn in het algemeen ben ik tevreden, dus overstappen hoeft van mij niet, maar toch zou ik als trouwe klant wel wat aan de prijs gedaan zien worden. Bijvoorbeeld evenaren met de concurrent of een tussenweg. Hiervoor dus contact opgenomen. Eigenlijk al meteen werd ik afgescheept met dat er niks mogelijk is en alleen nieuwe klanten korting krijgen. Ik snap dat dit beleid is, maar toch lijkt dit mij niet de manier om je trouwe klanten gewaardeerd te voelen. Mijn tv en internet loopt via ziggo, als ik hier verleng en er een belletje aan waag, bieden ze me zelfs een betere aanbieding dan nieuwe klanten, op deze manier voel ik waardering en verleng je met plezier. Ook de mond op mond reclame die je hierdoor voert, komt de naam alleen maar ten goede. Ik vind Het jammer dat het zo moet lopen en ik mezelf dus genoodzaakt voel om over te stappen naar een ander.
Badge
Nou idd Kvd90.
Ik heb een sim-only abbonement uit 2013 nog.
Hiervoor betaal ik maandelijks 10,41
Hiervoor krijg ik: 2000 mb, 200 minuten bellen en onbeperkt smsen. Als ik op verlengen kijk komt er geen een abbo met dit bedrag in de buurt waarmee ik hetzelfde als bovenstaand krijg.
En nee ik hoef niet iedere 2 jaar een nieuw toestel. Ik koop een los toestel eens in de zoveel jaar. Nu heb ik er een uit China. Een OnePlus one. Die voldoet nog prima.
Nou, dit dus. Stukje geldklopperij is het. Maar (de meeste) bedrijven doen het nu eenmaal zo, omdat de consument het pikt of het niet eens weet. Op deze manier ga je het jojo effect krijgen tussen providers, maar in dit geval is de klant er (minimaal) wel 1 jaar tussenuit. Terwijl met een simpele korting, (waarbij de provider alsnog genoeg winst maakt) je de klant wel aan je blijft binden.
Reputatie 7
Badge +15
Je kan altijd bellen met 0800-0402 en laat het woordje "opzeggen" vallen bij het voice-responssysteem, dan kan je met de desbetreffende medewerker een abonnementscheck doen om te kijken of het abonnement nog goed bij je past. Als je denk om over te stappen naar een andere provider dan kan je natuurlijk ook altijd bellen om je te laten adviseren.

Ik kan je niet beloven dat je korting krijgt, maar er bestaat een mogelijkheid dat men een aanbod heeft dat beter bij je past :)

Let er wel op: Als je opzegt zal je het recht op de KPN-Compleet voordelen vervallen.
Heb ze ook gebeld, je kan wel opzeggen en plus minus twee weken later weer klant worden. Zit je wel 2 weken zonder internet, en je hebt even geen extra zenders. Daarna wel 6 maanden voordeel. Ik ben ook happy bij KPN, echter kost me nu wel 150,- per jaar.
Reputatie 7
Badge +10
Op zich zou je eens over kunnen stappen naar de gele extra small for all buren, dan heb weer 6 maanden korting en KPN compleet voordelen en dan ga je na een jaar weer naar KPN. Vaak heb je dan ook weer nieuwere apparatuur.

Vind echt dat er is naar gekeken moet worden, maar KPN boeit het allemaal volgens mij niet zo of je een vaste plakker bent.
Reputatie 7
KPN vindt doorgaans dat ze met de Compleet-voordelen genoeg doen voor bestaande klanten. Maar ook nieuwe klanten kunnen daar direct van profiteren als ze aan de voorwaarden voldoen 🤔

Wellicht loont het om (net als bij de energiebedrijven) jaarlijks over te stappen. Alleen ... bij energiebedrijven merk je niets van zo'n overstap, bij providers moet je iedere keer alles opnieuw aansluiten en instellen. Als je een aantal Wi-Fi apparaten hebt moet je die allemaal opnieuw koppelen. Zeker als je een thuisnetwerk van enige omvang hebt kan dat je ervan weerhouden over te stappen.
Een overstap naar een coax-provider - zoals Ziggo - kan zelfs inhouden dat een aantal UTP-kabels vervangen moet worden door coaxkabels. Vooralsnog is het mij dat allemaal niet waard, maar dat is vanzelfsprekend heel persoonlijk.
Ik vind dit wel een beetje vreemd. Misschien moet kpn eens wat meer moeite doen om de bestaande klanten te houden. Ik ben al 8 jaar mobiel klant en heb al 5 jaar een alles in 1 pakket. Maar een leuke aanbieding voor bestaande klanten heb ik nog nooit gehad. Kpn compleet is leuk maar dat hebben andere providers ook. Dus waarom zou ik nog blijven. Voor goede kwaliteit wil ik best wel betalen. Maar dan mag er wel iets extra's af en toe voor terug komen.
Reputatie 7
Kpn compleet is leuk maar dat hebben andere providers ook. Dus waarom zou ik nog blijven. Voor goede kwaliteit wil ik best wel betalen. Maar dan mag er wel iets extra's af en toe voor terug komen.KPN was volgens mij met Compleet wel de allereerste. Ik heb 't al jaren en VodafoneZiggo is er pas recent mee begonnen.
Ik begrijp dat je graag wat extra voordelen wilt, maar geef daar eens een voorbeeld van bij andere providers, wat doen die extra om bestaande klanten vast te houden, anders dan zoiets als Compleet? En dan bedoel ik niet zo'n irritant figuur die je hele huis (of bedrijf) door rent en overal "Check" roept (volgens mij ook alleen bij nieuwe aansluitingen, wat op zich al te denken geeft want de betreffende figuren maken al heel lang reclame voor de betreffende provider en zijn er blijkbaar al heel lang "klant van" , dus die geven de verkeerde boodschap).
Reputatie 7
Daarnaast is voordeel voor de één juist geen voordeel voor de ander. Wij zijn juist niet KPN compleet omdat wij als gezin met drie kinderen met KPN compleet per jaar ruim €400,- Euro duurder uit zouden zijn om de voor ons interessante voordelen (onderling gratis bellen) te verkrijgen. Die €400,- is overigens na verrekening van de KPN Compleet korting van €5,- per maand per abonnement.

Het is mijns inziens altijd zaak om jezelf telkens af te vragen of je verschillende diensten altijd maar bij dezelfde provider moet onderbrengen of juist niet.
Loyaliteitsprogramma's zoals KPN Compleet zouden ook wel eens ongunstig uit kunnen vallen.
Ik bel elk jaar weer naar KPN en ze doen me elk jaar weer een mooi voorstel. Dus dat ze niets voor je overhebben is niet waar. Maar je moet er wel wat voor doen en durven te vragen. Ik ga nu niet mijn afgesproken deal hier roepen, want straks gooi ik daarmee mijn eigen glazen in, maar het is voldoende om hier trouwe klant te blijven en dit ook verder te vertellen aan de mensen om mij heen!
Reputatie 3
Badge
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag contact gehad via de chat en een erg mooi voorstel gekregen van KPN.
Met wat dreigingen van mijn kant om naar tmobile over te stappen kreeg ik een prima voorstel.

prima geregeld door KPN !
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag contact gehad via de chat en een erg mooi voorstel gekregen van KPN.
Met wat dreigingen van mijn kant om naar tmobile over te stappen kreeg ik een prima voorstel.

Vertel..... 😁 😂
Reputatie 7

Vertel..... 😁 😂
Het beste voorstel dat KPN in zo'n geval kan doen is de klant veel plezier wensen bij T-Mobile. 😎
Reputatie 3
Badge

Vertel..... 😁 😂
Het beste voorstel dat KPN in zo'n geval kan doen is de klant veel plezier wensen bij T-Mobile. 😎

Ik heb nu een vergelijkbaar aanbod gekregen zoals nieuwe klanten krijgen.
En als ze dat niet hadden gedaan was ik naar T-Mobile gegaan.

Maar ben uiteraard blij dat ik zoon mooi aanbod kreeg😋
Reputatie 7
Badge +18

Ik heb nu een vergelijkbaar aanbod gekregen zoals nieuwe klanten krijgen.
En als ze dat niet hadden gedaan was ik naar T-Mobile gegaan.

Maar ben uiteraard blij dat ik zoon mooi aanbod kreeg😋
En heb je een mooie aanbod gekregen? De eerste 6 maanden voor??? 😊

Ik heb zojuist via de chat contact gehad met KPN en jammergenoeg zit er als vaste klant geen korting in....
Blijkbaar vaak proberen; misschien is het afhankelijk van degene die je aan de telefoon krijgt.
Ik ga weg !

AL meer dan 10 jaar klant bij KPN. Afgelopen periode kon ik rekenen op korting zodat de prijs de concurrentie aan kan.
Deze maand vervalt de korting en gaat de prijs met 15 euro pm omhoog.
Daarnaast vindt ik het belachelijk dat ik bij de dochter van KPN voor volledig vast bellen 5 euro betaal en kpn daarvoor 16,50 euro vraagt. zelfde netwerk enz.
Betaal nu incl. bellen 85 euro. Elders 50. Met nog een half jaar te gaan is dat voldoende reden om weg te gaan.
Reputatie 7
Daarnaast vindt ik het belachelijk dat ik bij de dochter van KPN voor volledig vast bellen 5 euro betaal en kpn daarvoor 16,50 euro vraagt. zelfde netwerk enz.Die 5 Euro is bij Telfort voor het bellen naar vaste nummers in Nederland. Daar komt 5 Euro bij voor het bellen naar mobiele nummers in Nederland en nog eens 5 Euro voor het bellen naar vaste nummers in 40 andere landen. Dan zit je ineens nog maar €1,50 af van "onbeperkt bellen" van KPN met als verschil dat je daarmee gratis kunt bellen naar vaste- en mobiele nummers in 80 landen.
Dus ja, als je alleen gratis naar Nederlandse nummers wilt kunnen bellen, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit, maar als je met enige regelmatig ook naar het buitenland belt dan zou dat nog wel eens anders kunnen zijn.
Prijs is maar één component van de propositie, de andere kant(en) moet je mijns inziens ook in ogenschouw nemen.
Andere provides maken gebruik van het KPN netwerk met de KPN apparatuur.
En ja ik wil via mijn vaste telefoon alleen bellen naar vaste nummers in Nederland.

En de andere kanten van de propositie, is afhankelijk van de kennis en de medewerker bij KPN.
Ook dat wisselt
Reputatie 7
Andere provides maken gebruik van het KPN netwerk met de KPN apparatuur.Wat wil je daarmee duidelijk maken?

En ja ik wil via mijn vaste telefoon alleen bellen naar vaste nummers in Nederland.Vraag je dan ook even af of er niet andere mogelijkheden zijn die wellicht nog goedkoper zijn.
Zo bel ik met CheapConnect voor €0,0197 per minuut naar vaste nummers in Nederland en voor €0,05 per minuut naar mobiele nummers is Nederland.

En de andere kanten van de propositie, is afhankelijk van de kennis en de medewerker bij KPN.En natuurlijk van jouw eigen vergelijkend warenonderzoek. 😉

Reageer