Beantwoord

Waarom geen KPN glasvezel Rekam?

• 29 juli 2018
  • 5 reacties
  • 536 keer bekeken

Hallo KPN,
enkele weken geleden telefonisch contact gehad over snelheid internet en de vraag gesteld waarom KPN niet via REKAM levert.. Dat is nl wel aanwezig. Ik zou daar nog antwoord op krijgen. helaas tot op heden niets gehoord. een reactie van mij op dit forum op een eerdere topic hierover geeft geen antwoord op de vraag.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Paul_ 30 juli 2018, 13:38

Hi Spar, welkom! Er is voor zover ik weet eigenlijk geen nieuws te melden over het leveren van KPN-diensten over andere glasnetwerken dan Reggefiber. Op dit moment echt nog een uitzondering hier en daar. Ward_ geeft ook nog een uitgebreide toelichting in dit topic. Misschien handig voor de beeldvorming.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Rekam valt niet onder de wettelijke prijsregulering. Daardoor is het voor kpn gewoon te duur om er ruimte op te huren.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Spar, welkom! Er is voor zover ik weet eigenlijk geen nieuws te melden over het leveren van KPN-diensten over andere glasnetwerken dan Reggefiber. Op dit moment echt nog een uitzondering hier en daar. Ward_ geeft ook nog een uitgebreide toelichting in dit topic. Misschien handig voor de beeldvorming.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord Spar dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
We hebben niets meer van je gehoord Spar dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Niets meer vernomen omdat ik geen echt antwoord krijg maar een link naar een topic van 44 reacties. Maar geen oplossing.
Nu kom ik er net achter dat je ook niet alle zenders via de PC kunt bekijken. Teleurstelling wordt groter. GrandPrix kijken op vakantie zal dus ook niet lukken. Wat verlang ik terug naar mijn oude provider. ( die helaas hier niet levert)
Reputatie 7
Badge +8
@Spar:
KPN kiest er voor om zoveel mogelijk te leveren op eigen netwerken. Reggefiber is ook eigen netwerk (want van KPN).
In het geval van Rekam (of Caiw/CIF) is de maandelijkse huur voor de lijnen, het huren van ruimte in de PoP en alle kosten om systemen aan elkaar te verbinden, te hoog om dan nog abonnementen aan klanten te kunnen verkopen. Althans niet tegen dezelfde prijs als de rest van Nederland.
Daarom probeert KPN het kopernetwerk zoveel mogelijk op te waarderen naar snelheden van 100 of 200 Mbit. Ik begrijp dat dit voor jou niet zo is. Hopelijk verbetert dat nog wel dan.

Reageer