Vraag

Waarom geldt alles-in-1 aanbieding niet voor bestaande KPN klanten?

• 4 maart 2017
  • 6 reacties
  • 558 keer bekeken

Op de site wordt alles-in-1 aangeboden waarbij de eerste 6 maanden een aantrekkelijke korting geldt. Omdat ik nog een paar zaken wilde regelen ging ik vandaag naar de KPN-winkel. Bij het afhandelen van mijn bestelling zag de medewerker dat ik al klant ben van KPN. "Sorry, maar dan geldt de aanbieding niet voor u". Toen ik hier geïrriteerd over raakte gaf de medewerker me groot gelijk, "maar ik kan er ook niets aan doen". Dat laatste snap ik.

Maar van het beleid snap ik niets. Ik ben al jaren trouwe klant bij KPN voor internet en vaste telefonie. Nu ik ook TV en mobiele telefonie naar KPN over wil zetten, wordt ik opeens gestraft omdat ik al jaren trouwe klant ben. Terwijl ik voor het "alles-in-1" product net zo'n nieuwe klant ben als ieder ander. Op de site staat overigens nergens duidelijk aangegeven dat deze aanbieding alleen geldt voor mensen die nog geen klant zijn van KPN. Kennelijk heeft KPN liever klanten die jaar in jaar uit wisselen naar de goedkoopste leverancier, dan klanten die het bedrijf al jaren trouw zijn. Raar.

Kan iemand me dit beleid uitleggen? Of liever: kan iemand er iets aan veranderen? En: kan KPN duidelijker op haar site aangeven dat trouwe klanten helaas geen gebruik kunnen maken van alle mooie aanbiedingen?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16
De korting is voornamelijk bedoeld als "lokkertje" voor nieuwe klanten. Zelf ben ik er ook niet mee eens dat dit niet zomaar wordt aangeboden voor bestaanden klanten als ze het vragen in ruil voor een verlening. Deze structuur zorgt er, helaas voor dat mensen onnodig gaan overstappen qua internet en ik ben er persoonlijk niet bepaald een voorstander van 😉
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, Arie, goede vraag! De korting die we bieden geldt alleen voor nieuwe klanten van een Alles-in-1 pakket. We geven deze korting aan nieuwe klanten om ze te bedanken voor hun keuze voor ons. Verlengingen op vaste abonnementen doen we over het algemeen niet meer.

Echter, als jij nog geen interactieve TV had, had je ook niet een Alles-in-1 pakket. Ik zou dan zelf verwachten dat je wel een korting zou krijgen. Het kan zijn dat deze minder is dan de korting voor volledig nieuwe klanten, maar in ieder geval wel wat. Dit zie je dan ook terug op de bevestiging die je per mail krijgt van een wijziging als deze. Heb je de wijziging al wel doorgevoerd? Of dat nog niet. Als je wilt kan ik voor je nakijken of je een korting krijgt/hebt gekregen. Reageer in dat geval op het privébericht dat je van me krijgt.
Tsja, blijft mij ook verbazen, aangezien dit vorig jaar nog geen probleem was, heb na een belletje toen gewoon de korting gekregen. Daarnaast is het ook niet erg slim, dochter Telfort heeft nu een aanbieding van 6 maanden voor 29 euro. Het leuke is dat de hardware dan omgeruild moet worden, terwijl dat precies dezelfde hardware is, daarnaast komt er dan nog gezellig een monteur langs.... Volgens mij is het dan veel slimmer om een bestaande klant de korting te verlenen.
Reputatie 7
Als je al Alles in 1 had toen je in de winkel kwam, was je dáárvoor geen nieuwe klant. Dan kun je geen korting krijgen op je Alles in 1. Dat loopt dan tenslotte al.
Kwam je er om het juist af te sluiten, omdat je nu bv voor je diensten thuis bij een andere provider bent, dan heb je gewoon recht op de korting. Want dan is het een nieuw Alles in 1 abonnement.

Alles in 1 sluit je af voor onbeperkte tijd met een minimale afname van 1 jaar. Opnieuw je contract afsluiten is bij Alles in 1 niet mogelijk i.v.m. de contractstructuur. Dat is bij mobiel anders namelijk.
Bij de mobiele abonnementen is het gebruikelijk om na de minimale afnameperiode een nieuw, volgend abonnement af te sluiten (dat heet verlengen), maar ook daar is dat niet verplicht.

Tot Q3 van 2016 was het mogelijk je voor Alles in 1 opnieuw voor een jaar vast te leggen. Je kreeg dan ook de nieuweklantenkorting. Dat is sinds die tijd niet meer mogelijk. KPN moet ook een begroting maken tenslotte.
Tsja, dus dan moeten KPN klanten maar overstappen naar KPN dochters en weer terug 🙂. Zie net dat als ik overstap naar XS4all voor een jaartje ik 24 euro goedkoper uit ben voor een 500/500 verbinding dan blijven bij KPN met een 60/6 verbinding en bij XS4all hou ik dan ook nog eens alle compleet voordelen (Of je pakt een 50/50 verbinding bij XS4all en bespaart 144 euro in een jaar). Ik hoef er niet langer over na te denken. Ik zou zeggen tot volgend jaar, dan switch ik weer lekker terug en pak ik weer 6 maanden voor 35 euro.
Reputatie 6
Badge +10
Idd, je kan ervoor kiezen om ieder jaar over te stappen.
Maar wil je dat dan ook. Al die poespas van afkoppelen en aansluiten.

Reageer