Beantwoord

Waarom is mijn internetsnelhied veel lager dan 200Mbit/s

  • 19 December 2019
  • 42 reacties
  • 3129 keer bekeken

Goedemorgen.

Volgens jullie site zou op ons adres 200Mb mogelijk zijn.

Echter als ik de speedtest uitvoer kom ik maar aan 86 gemiddeld (hoogste 93).

Wat kan hiervan de reden zijn? 

Getest met kabel vanaf modem aan laptop.

 

Groet

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 December 2019, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

@ tmoesel

Dan maar hopen dat deze mederwerkers niet bij ons bedrijf gaan werken, zitten we snel zonder klanten.

Reputatie 7
Badge +24

@ tmoesel

Dan maar hopen dat deze mederwerkers niet bij ons bedrijf gaan werken, zitten we snel zonder klanten.

Wat een volslagen onzin. Ik zou het niet eens willen dat KPN bij mij telkens in de telefoon hangt voor een nieuw contract. Wat is daar het nut van? Helemaal niks!

Dus Nick83, jij wilt niet gebeld worden met een mooie nieuwe aanbieding omdat je al, zoals ik 29 jaar klant bent. Ik zou als bedrijf trots zijn op mijn vaste klanten en daar wat extra's voor doen.

En dat je het niet eens met mijn mening bent, is dat nog geen volslagen onzin.  

Reputatie 5
Badge +6

Er is wel een verschil in netto en bruto payload van een TCP/IP verbinding,

Wat jij meet is de netto capaciteit, maar elk pakketje data dat vertuurd wordt,

moet ook nog worden ingepakt met allerlei verkeers informatie, anders

weten die data pakketjes niet waar ze heen moeten, of wat de bedoeling van de inhoud is.

 

Dus als je netto 90 Mbit/s meet dan zit je lijn bruto wel tegen de 100 Mbit/s.

 

En soms zit het mee, ik heb 50 Mbit, volgens contract, en krijg 70, maar

van dat verschil merk je in de praktijk niet veel. 

Dus Nick83, jij wilt niet gebeld worden met een mooie nieuwe aanbieding omdat je al, zoals ik 29 jaar klant bent. Ik zou als bedrijf trots zijn op mijn vaste klanten en daar wat extra's voor doen.

Met 29 jaar klant en 100Mbps DSL gebruiker tekent zich in mijn ogen een heel andere situatie af. Telecom is snoeiharde concurentie, killing business beweren anderen. Dat zal KPN bezig houden, niet een klant die toch niet vertrekt of praktisch geen keus heeft.

@ tmoesel dus als ik je goed begrijp dan kunnen klanten als ik beter afhaken, zodat ze nog meer tijd kunnen steken in de snoeiharde concurrentie. Je krijgt dan vanzelf suicide business.

@ tmoesel dus als ik je goed begrijp dan kunnen klanten als ik beter afhaken, zodat ze nog meer tijd kunnen steken in de snoeiharde concurrentie. Je krijgt dan vanzelf suicide business.

Nee je begrijpt me niet goed. En ik had het over ‘killing business’, dat is geen ‘suicide business’. Op plekken waar er echte concurrentie is, b.v. ergens in een grote stad voor mobiel internet, is er keus voor mensen, daar kan KPN b.v. makkelijk een klant verliezen aan T-Mobile of VodafoneZiggo.

Voor jouw vaste internet waar jij woont ga ik er maar even van uit dat het enige werkbare vaste internet iets via de telefoonlijn is dus alleen KPN. Ziggo kan niet. Dus in jouw geval is er geen concurrentie, dat weet KPN ook wel. Dus gaat men niet ‘mooie nieuwe aanbiedingen’ doen. Daarmee krijgen ze van jouw minder geld in het laadje. Ze kunnen het beter zo laten, dan kost het geen menskracht en houden ze gewoon dezelfde inkomsten en kunnen ze die menskracht gebruiken om mensen die nu maar iets van 15Mbps DSL hebben  (en wellicht korting krijgen omdat ze wel erg traag internet hebben) te voorzien van een glasvezel aansluiting.

Als je graag exact 100Mbps (of iets meer) wilt, zal je op Erwin’s suggestie moeten ingaan. En dan uiteindelijk 2,50 gaan betalen. Daarvoor moet KPN dan een monteur op pad sturen om zowel bij jouw thuis als in de de centrale draden om te zetten.

@ tmoesel

Ik begrijp je heel goed hoor. Meer tijd steken in klanten die dreigen over te stappen omdat ze weg kunnen, dan in je vaste klanten die wel willen of moeten blijven.

Uiteindelijk breekt dit zich een keer op in het nadeel van KPN, immers als ik in de toekomst wel wil of kan overstappen zal ik KPN niet als eerste benaderen omdat zei mij tot nu toe kennelijk niet interessant vonden. 

En jij hebt KPN niet goed begrepen, ze willen gratis de snelheid verhogen zodat ik 100mB of wat hoger haal. Dat is een leuk aanbod, maar nog altijd merkwaardig waarom ze dit een jaar geleden niet al gedaan hebben. Daar is nu de hele discussie om begonnen 

En jij hebt KPN niet goed begrepen, ze willen gratis de snelheid verhogen zodat ik 100mB of wat hoger haal. Dat is een leuk aanbod, maar nog altijd merkwaardig waarom ze dit een jaar geleden niet al gedaan hebben. Daar is nu de hele discussie om begonnen

Misschien omdat ze toen belangrijkere dingen te doen hadden? B.v. meerdere ‘vaste’ klanten die wel konden overstappen naar Ziggo als eerste een snelheids upgrade aanbieden.

Ik had niet meer het hele verhaal teruggelezen en niet gezien dat jouw bonding gratis wordt gedaan. Is geen kwestie van onbegrip.

Reputatie 7
Badge +24

Dus Nick83, jij wilt niet gebeld worden met een mooie nieuwe aanbieding omdat je al, zoals ik 29 jaar klant bent. Ik zou als bedrijf trots zijn op mijn vaste klanten en daar wat extra's voor doen.

En dat je het niet eens met mijn mening bent, is dat nog geen volslagen onzin.  

Elke keer dat KPN de abonnementen vernieuwd, worden ze duurder. Dus waarom zo'n panische haast om elke keer te verlengen? Wat schiet je daar mee op? En wat betreft "mooie nieuwe aanbieding", KPN geeft alleen korting aan nieuwe klanten, verder niet. En logisch. KPN is een beursgenoteerd bedrijf wat gewoon winst moet maken en geen filantropische instelling. Ik heb liever dat KPN zn kosten een beetje beheersbaar probeert te houden en daarmee de stijging van de abonnementsprijzen elk jaar zoveel mogenlijk weet te beperken. Daar schieten we met zn allen veel meer mee op dan met al die kortingen. Want die betalen we toch gewoon zelf.

@ nick. Hoezo logisch? Alle bedrijven waar ik particulier of voor mijn werk inkoop krijg ik korting wanneer ik langere tijd of meer bestel. 

Badge +19

Korting is natuurlijk nooit logisch.  Indirect neem je van iemand een deel van zijn inkomen af of een deel van zn investeringsmogenlijkheden. 

al met al had de gratis monteur het al terecht kunnen maken

voor die paar mbit druk maken

bestel gewoon 200 voor 2,50 euro extra word je ook automatisch op bonding aangesloten

en zet je het volgende maand terug naar 100

dan weet je dat je dan 100 kunt verwachten omdat het kennelijk over een ader paar niet net niet haalbaar is zeg maar 2x 90 = 180 zet je het terug haal je wel 100

 

@Multipar : Is het gelukt om een monteur te regelen?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

Fijn dat ik andere vragen mag stellen….

En nee, probleem is niet opgelost.

Ik zie dat je je postcode en huisnummer hebt ingevuld. Ik zie nog nergens een contact moment waarin je die pairbonding hebt aangevraagd. Moet ik dat voor je doen? 

Ik wil dat graag voor je proberen. Houd er rekening mee dat we dan een monteur moeten inplannen. De eerstvolgende datum is 17-2. Maar het kan vast ook de 18e of 19e.

Laat je weten of het schikt? Zo ja, kun je dan ook een voorkeurstijd opgeven? (ochtend of middag)