Vraag

Waarom is mijn tarief hoger dan die van een nieuwe klant?

  • 23 November 2021
  • 18 reacties
  • 267 keer bekeken

Beste KPN,

Ik zie dat je als nieuwe KPN klant op mijn adres nu 57,50 euro (inclusief eenĀ  gratis TV) per maand betaalt voor TV + Internet, terwijl wij als vaste klant 65,89 euro per maand betalen. Ik hoor graag waarom dit is.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet, Sander


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Heeft u nu een ander abbonement?

Reputatie 7
Badge +24

Om te beginnen: u kunt ook internet + tv krijgen voor ā‚¬ 57,50. Laat dat even duidelijk zijn. Maar die gratis tv krijgt u niet, want u bent geen nieuwe klant.

U betaalt nu ā‚¬ 65,89. Wat zit daar allemaal bij? Ik vermoed 100 mbit internet en 2 tv ontvangers? En opnemen? Is dat correct? Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur?

Die ā‚¬ 57,50 is 50 mbit internet. En 1 tv ontvanger zonder opnemen. Heel kaal dus.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @SanderdejongĀ en welkom hier op het forum :)

Ā 

Zoals @Nick83Ā al aangeeft is het aanbod wat je noemt een heel 'kaal' pakket. Als je je forumprofiel voor me in kunt vullen dan kan ik kijken hoe jouw pakket momenteel is opgebouwd. Je kunt trouwens ook de specificatie van een factuur raadplegen, daaruit zou in principe ook duidelijk moeten worden hoe jouw pakket is samengesteld!

Die ā‚¬ 57,50 is 50 mbit internet. En 1 tv ontvanger zonder opnemen. Heel kaal dus.

50/50 internet is 42.50, tv plus 1 onvanger 10 euro, dus zou het 52.50 zijn bij een instap abbo.

Bij 57.50 heb je er een tweede ontvanger met opnemen gratis bij, het pakket wat ik zelf heb.šŸ˜‰

Ik ben geen nieuwe klant betaal ā‚¬58,78 50/50 ex telefoon en ex cadeautjes en ex goed WiFi.

wel cloud opnemen 2x

4 Jan. Ben ik daarom een ex klant

@Cristien , Nu niet zielig doen he, dat je naar T-Mobile zou gaan stond al als een paal boven water.

En toen je klant werd heb jij ook iets gehad zoals elke nieuwe klant krijgt.

En goede WiFi had je ook kunnen krijgen, gaat je bij TM 2.50 per extra punt per maand kosten, als je de wifi maneger doet bij KPN krijg je ze voor net geen 30 euro en zijn ze je eigendom, maar je moet er wel.zelf wat voor doen.

Reputatie 7

Ach de Zyxel-T50 is al helemaal een ramp op wifi gebied. Zowel KPN als Ziggo staan hier ver bovenĀ :sweat_smile:Ā En die andere goedkope providersĀ ook links laten liggen.Ā 

Been there, done that after 2 weeks.

In plaats van een goed gesprek is het iets neerleggen, en met het eerste antwoord wat niet helemaal bevalt maar opzeggen? Ik begrijp u niet.

Ach de Zyxel-T50 is al helemaal een ramp op wifi gebied. Zowel KPN als Ziggo staan hier ver bovenĀ :sweat_smile:Ā En die andere goedkope providersĀ ook links laten liggen.Ā 

Been there, done that after 2 weeks.

Waar haal jij vandaan dat de Zyxel T50 een ramp is met de WiFi?

Ik kan uit ervaring zeggen dat die stukken beter was dan de Box12 vorig jaar, maar een Friz doet het beter dat weer wel.

En TM zet gelukkig nog niet in op dezelfde netwerknaam wat bij KPN ook de nodige problemen geeft.

@Cristien, Nu niet zielig doen he, dat je naar T-Mobile zou gaan stond al als een paal boven water.

En toen je klant werd heb jij ook iets gehad zoals elke nieuwe klant krijgt.

En goede WiFi had je ook kunnen krijgen, gaat je bij TM 2.50 per extra punt per maand kosten, als je de wifi maneger doet bij KPN krijg je ze voor net geen 30 euro en zijn ze je eigendom, maar je moet er wel.zelf wat voor doen.

Nee tuurlijk niet zielig! Ā Maar wat heb ik dan gehad? 6 of 4 maanden korting geloof ik weet het al niet meer. En ja je hebt wel gelijk.dat het vast stond. šŸŽšŸ™ˆšŸ˜‚

Hoewel de TV bij mij vanaf dag Ć©Ć©n top was, dus wel twijfels gehad.

@Cristien , Als ik het teruglees heb je zelf verzaakt om de experia wifi gratis in huis te krijgen omdat je geen kabel wil leggen, en die TP link via het stopcontact doet meer goed dan kwaad in je wifi netwerk.

Je gaat zelf eigenlijk een extra netwerk in de lucht gooien, werkt niet samen dus heb je kans dat je vast blijft zitten aan het zwakste punt, als je dan er aan doet blijf je ook bij TM problemen houden, advies voor jou blijft, trek kabels, enige manier om het stabiel en goed te krijgen, kost wel iets, maar je I-Phone en I-Pad zijn duurder.:wink:

@Doornekamp33Ā Ook met Deco P9?

Reputatie 7
Badge +24

@Doornekamp33Ā Ook met Deco P9?

Je zou er goed aan doen om ook bij de Deco's kabels te trekken.

@Cristien, Kabels zijn altijd 100% storingsvrij, tenzij je on-afgeschermde kabels neemt, alles wat via de lucht of lichtnet gaat heeft kans op verstoringen waar je zelf vaak geen invloed op hebt.

@Doornekamp33Ā Ook met Deco P9?

Ik heb zelf met de Deco M9 hele goede ervaringen. Vooral omdat deze een backhaul heeft. Draadloos maar per huishouden is dat geen garantie voor in andere woningen.

Zo is het wel, ervaringen uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst.

Als ik bijvoorbeeld in mijn Fritzbox kijk hoe vaak er van kanaal word gewisseld omdat er een ā€œRadarā€ is gedetecteerd die voorrang heeft is niet op 1 pagina te pakken.

RADAR was detected on channel [number] (frequency [numeral] GHz); channel switched automatically because of higher-priority user

Reputatie 7
Badge +11

Zo is het wel, ervaringen uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst.

Als ik bijvoorbeeld in mijn Fritzbox kijk hoe vaak er van kanaal word gewisseld omdat er een ā€œRadarā€ is gedetecteerd die voorrang heeft is niet op 1 pagina te pakken.

RADAR was detected on channel [number] (frequency [numeral] GHz); channel switched automatically because of higher-priority user

Gelukkig is het DFS-stukje ook weer per gebied anders. Ik zit hier ver weg van aanvliegroutes en vliegvelden om maar een voorbeeld te noemen en ik krijg die meldingen nooit. Nou maakt het voor mij niet echt uit als de wifi kort wegvalt, enkel mijn smartphone zit erop en op momenten mijn laptop. šŸ˜…

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @SanderdejongĀ , ik heb niks meer van je gehoord en ga er daarom vanuit dat je vraag is beantwoord! Mocht je ons nog eens nodig hebben trek dan gerust weer aan de bel :)