Vraag

Waarom krijgen sommige klanten 200 Mbit/s gratis en ik niet?

  • 30 May 2023
  • 13 reacties
  • 280 keer bekeken

Waarom krijgen enkele klanten een upgrade van hun internetsnelheid tot 200 Mbit/s zonder extra kosten? Als ik een upgrade zou willen, dien ik hiervoor (extra) te betalen. Dit is toch niet eerlijk?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit doet KPN al vele jaren. Ook bij mobiele abonnementen, daarbij krijgen sommige klanten zomaar 20 GB data erbij. Dit zijn "willekeurige" acties. U zich hier druk over maken is zinloos. Er is geen enkele klant die dit op afroep krijgt.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Marie65, het klopt wat Nick83 zegt. We hebben naast onze combivoordelen voor élke klant die internet en mobiel afneemt, ook tijdelijke acties voor een selecte groep klanten. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom we dit doen, maar waarom bepaalde klanten een bepaald aanbod krijgen, is mij niet bekend. Ik kan je dus niet echt verder informeren hierover!

Reputatie 7
Badge +22

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom we dit doen, maar waarom bepaalde klanten een bepaald aanbod krijgen, is mij niet bekend. Ik kan je dus niet echt verder informeren hierover!

En toch vind ik dit niet kunnen wat KPN doet @Marcia_, het is… of iedereen… of helemaal niet. Weet je hoe ik zoiets noem? Ongelijkheid! Dat kan niet, iedereen moet gelijkmatig met respect behandeld worden. En niet de ene wel en de ander niet. 

Badge +19

Dat denk ik elke tiende van de maand ook als ik weer niks heb in de staatsloterij. Waarom de ene wel en de ander niet 😉. 

Reputatie 7
Badge +22

Dat denk ik elke tiende van de maand ook als ik weer niks heb in de staatsloterij. Waarom de ene wel en de ander niet 😉. 

Maar KPN is geen loterij! 😂🤪

Reputatie 7
Badge +24

Dat denk ik elke tiende van de maand ook als ik weer niks heb in de staatsloterij. Waarom de ene wel en de ander niet 😉. 

Maar KPN is geen loterij! 😂🤪

Ow nee? 😉👻

Reputatie 7
Badge +24

Waarom krijgen enkele klanten een upgrade van hun internetsnelheid tot 200 Mbit/s zonder extra kosten? Als ik een upgrade zou willen, dien ik hiervoor (extra) te betalen. Dit is toch niet eerlijk?

Het is eigenlijk heel simpel: wat andere klanten wel of niet krijgen heeft u niets mee te maken. 

Reputatie 4

Eens, KPN zou in ieder geval duidelijk moeten zijn over aan welke voorwaarden moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor een upgrade. Dat is nu niet het geval.

Badge +19

Eens, KPN zou in ieder geval duidelijk moeten zijn over aan welke voorwaarden moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor een upgrade. Dat is nu niet het geval.

Zeg je nou dat kpn geen kadootjes uit mag delen?

Reputatie 7
Badge +22

Dat denk ik elke tiende van de maand ook als ik weer niks heb in de staatsloterij. Waarom de ene wel en de ander niet 😉. 

Maar KPN is geen loterij! 😂🤪

Ow nee? 😉👻

Nee, echt niet @Nick83! 😂👻

Reputatie 4

Eens, KPN zou in ieder geval duidelijk moeten zijn over aan welke voorwaarden moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor een upgrade. Dat is nu niet het geval.

Zeg je nou dat kpn geen kadootjes uit mag delen?

Cadeautjes van commerciële bedrijven bestaan niet. Ze mogen best klanten naar een hogere snelheid brengen maar communiceer dan wel welke voorwaarden daaraan gesteld worden. Nu krijg jij een upgrade en je buurman met hetzelfde pakket (en misschien al veel langer klant) niet. Daar krijg je scheve gezichten van. 

Reputatie 5
Badge +3

Zelf pas sinds 29/5/'22 opnieuw klant geworden dus net een jaar klant.

Vriendin van mij heb ik ook klant gemaakt (met haar de overstap naar KPN online geregeld) en zij heeft inmiddels een gratis upgrade van 50Mbit naar 200Mbit gekregen. Verhoging naar 1Gbit nog niks over gehoord. 

Ik heb nog geen mail ontvangen over een verhoging. Ik pas niks aan want misschien mis ik dan die mooie actie. Of ik nu 44,- (met 50Mbit) of 42,50 (nieuw abonnement met 100Mbit) betaal is te verwaarlozen.  Ik kan trouwens niet in MijnKPN omgeving een ander abbonement kiezen met de nieuwe prijzen (42,50 100Mb - 50,- 200Mb - 52,50 1Gb) Alleen een verhoging van internet 100 Mb, 200 Mb en 1Gb met een meerprijs van 5,-, 8,- en 13,50. Dat ga ik dus niet doen. 

Ik blijf hopen op ook een upgrade naar 200Mbit of zelfs 1Gbit…….en zo niet dan heb ik pech en kijk ik wel over een tijd. Mijn abbonement van 50Mbit is niet meer verkrijgbaar dus misschien willen ze dat ook wel helemaal uit het systeem gooien en geven ze mij daarom een upgrade :) 

Ik maak mij er i.i.g. niet druk om. Eens heb ik een 100+ Mbit glasverbinding :) 

Het zal geen toeval zijn. Voor alles is een reden.

Volledig uit de lucht gegrepen, maar zouden er ook geen technische zaken kunnen spelen? een wijkcentrale die volop bezet is, daar ga je geen verdubbeling kunnen/willen aanbieden aan de buurt. Een gemoderniseerde centrale met overcapaciteit kan dat wellicht wel. 

 

Een andere reden kan zijn is dat er een concurrent actief is in die wijk waardoor klanten wellicht overstappen naar een nieuwe glasvezel in de buurt, tenzij KPN er ook wat tegenover zet.

 

Maar ik kan nog wel een paar andere redenen bedenken.

Reageer