Beantwoord

Waarom lage snelheid vergeleken met de rest van de straat

  • 6 June 2019
  • 10 reacties
  • 402 keer bekeken

Badge
Waarom is het zo dat de huizen aan de overkant van de straat wel een snelheid van meer dan 100 mb op koper en meer dan 200 mb op bounded koper hebben?
Op postcode 3421XZ is maar 18 mb haalbaar (volgens fourstack.nl en er is ook geen buitengebied 4G te leveren) en aan de overkant(nog geen 100 meter) 3421XS is de eerdergenoemde snelheid haalbaar. De huizen in postcode gebied 3421XZ zijn net 3 a 4 jaar oud. Dus waarom geen supermoderne aansluiting? Wel laten jullie de afnemers dezelfde prijs betalen. Kunnen jullie aangeven wanneer jullie hier iets gaan doen? In de reclame hebben jullie het over WE CAN DO BETTER nou daar merk ik dan maar verrekt weinig van. Volgens mij is dit in Oudewater de enige wijk die zo'n lage snelheid toebedeeld heeft gekregen.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 June 2019, 20:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo,

Hier ga ik zelf ook even induiken. De wijk waar je het over hebt is bij de aanleg aangesloten op een bestaande kabel die direct uitkomt op de telefooncentrale in Oudewater (aan de andere kant van het dorp). Dat is vreemd want je zou verwachten dat dit zou zijn gedaan op een kabel die uitkomt bij 1 van de vernieuwde straatkasten die allemaal veel dichterbij staan.
Het zou kunnen dat dit kwam doordat er niet voldoende vrije aders meer waren op die kabels maar dat wil ik wel even navragen.
Badge
Hallo Ward,

Fijn dat je even de moeite wilt nemen dit uit te zoeken. Mocht het zo zijn dat er te weinig vrije adressen meer waren, kijk dan of je meteen opdracht kan geven, of laten geven, dit op korte termijn aan te laten vullen. En dat dan de bestaande kabel direct op de dichtstbijzijnde straatkast kan worden aangesloten. En anders is dit stadje 🙂 misschien wel toe aan een extra straatkast. Nogmaals dank en ik hoop dat je wat voor mij en mijn wijkgenoten kan betekenen.

Groet,
Bas
Hoi @bas481. Ik zie dat @Ward_ al heeft gereageerd en gelukkig is dit zijn vakgebied. Ik laat het even tussen jullie en vertrouw er op dat @Ward_ binnenkort een verklaring voor de situatie heeft. Of er ook een oplossing voor is, laat ik in het midden want ik wil geen valse verwachtingen wekken.
@Ward_ mocht je mijn hulp nodig hebben, laat het weten!
@bas481 Kun je je profiel aanvullen met je exacte adres gegevens? Mochten we iets willen aankaarten zijn jouw klantgegevens heel nuttig om te hebben.
Badge
Hallo Erwin,

Ook dank voor je reactie. Hopelijk kunnen jullie voor een oplossing zorgen.
Exacte adres staat genoteerd.

Groet,
Bas
Badge
@Ward_ ben je toevallig al wat wijzer geworden?
Reputatie 7
Badge +10
@Ward_ ben je toevallig al wat wijzer geworden?

We zijn nu aan het kijken of er ruimte is om de aders van deze woningen (op het terrein van de Oude Touwfabriek) om te lassen naar een kabel die wel op een straatkast uitkomt. Als daar duidelijkheid over is, dan laat ik dat weten.
Badge
Top, dank je voor je snelle reactie. Ik zie je antwoord graag tegemoet 👍
Badge
@Ward_ we zijn ongeveer weer een maandje verder en ben benieuwd of er alweer een update is?

Groet,
Bas
Reputatie 7
Badge +10
@bas481 Ja, die heb ik. Zoals ik al vermoedde is de aanleg van het hoofdnet in dat wijkje net voor de upgrade van de kabelkasten in de rest van de wijk geweest. Het maakte voor de snelheid dus niet uit of de woningen op een directe kabel naar de centrale zouden worden aangesloten, of op een kabel naar een kabelverdeelkast. De eerste optie was goedkoper dus dat is toen gekozen. Niet lang daarna werden die kasten wel vervangen en kon iedereen die daarop aangesloten was gebruik maken van hogere snelheden. Jullie wijkje dus niet want die zat op een rechtstreekse kabel naar de centrale zelf.

Er is nu uitgezocht dat met wat extra graafwerk en veel laswerk de woningen kunnen worden aangesloten op 1 van de nieuwe kasten in de buurt ( helaas niet de dichtstbijzijnde) waardoor theoretisch de snelheid naar rond de 50 Mbit zou kunnen gaan. Ik heb die oplossing aangeboden aan de verantwoordelijke afdeling en degene die beslist over de kosten.
We wachten nu op het antwoord.
Badge
@Ward_ dank voor het uitzoeken en het doorzetten. Ik hoop dat KPN toch zo flexibel is en het wil aanpassen. 50 MB is nog altijd hoger dan 18 MB. Fingers crossed dan maar 🤞