Beantwoord

Waarom mijn adres geen VDSL en de rest van de straat wel?

• 23 januari 2017
  • 15 reacties
  • 591 keer bekeken

Nouja topic titel zegt al aardig genoeg denk ik. Ik wil overstappen op VDSL maar sinds een maand is dat niet meer beschikbaar volgens fourstack.

Vreemde is dat het 2 maanden geleden nog wel beschikbaar was alleen toen was ik er nog niet zeker van of ik Ziggo de deur uit wou doen. Ook is het wel mogelijk bij mijn aangrenzende buren en de buren naast me. 4 huizen verderop (50 meter) in de straat zelfs bonding dus 200 mbit beschikbaar. Ik kom niet verder dan 16 mbit...

Dus waarom is alleen op mijn adres ADSL beschikbaar en de rest van de straat VDSL of bonding? Volgens fourstack zitten we ook allemaal op dezelfde distributiepunten. Is hier iets aan te doen? Misschien eens een monteur naar de kast sturen en eens kijken wat er mijn ader paar aan de hand is? Wil graag overstappen maar niet naar 16 mbit natuurlijk. Ga ook niet overstappen en en hopen op een upgrade naar VDSL. Eerst VDSL en dan overstappen.

Gegevens zet ik hier niet neer, die kunnen worden opgevraagd dmv DM.

icon

Beste antwoord door Marcia_ 2 maart 2017, 09:07

Ik zag dat ik helemaal niet meer gereageerd had! Sorry daarvoor. Het is al een weekje aangepast en je kunt dus nu met een gerust hart overstappen!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik zet in op: Te weinig capaciteit in straatkast.
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum, wisheh! Wat een duidelijk plaatje om je verhaal te illustreren 🙂

Ik zoek graag voor je uit waarom VDSL momenteel niet op jouw adres geleverd kan worden. Het kan heel goed zijn dat Robin gelijk heeft.

Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik aan de slag!
Reputatie 6
Badge +10
Die ene bonding kunnen ze er wel af gooien dan toch? Want meer dan 100 bied KPN
toch niet op dit moment. Probleem opgelost toch?
Reputatie 7
Badge +30
Die ene bonding kunnen ze er wel af gooien dan toch? Want meer dan 100 bied KPN
toch niet op dit moment. Probleem opgelost toch?
Maar die is waarschijnlijk niet aangesloten. Als die bewoner nu bonding zou aanvragen en dat qua abonnement mogelijk zou zijn (ik herhaal, Stel dat) dan zou de aanvraag waarschijnlijk niet door gaan op het laatste moment.
Justin, Ik heb gereageerd op je PB.
Misschien handig om te weten maar ik zou alleen internet willen. Geen TV, bellen etc.
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor je privébericht, wisheh! Ik heb nu navraag gedaan bij onze Technische Dienst of er wellicht toch een mogelijkheid is op jouw adres VDSL te leveren.

Zodra ik reactie heb ontvangen, hoor je van me 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb een eerste reactie van onze Technische Dienst, wisheh. Het betreft in ieder geval geen capaciteitsprobleem, in de straatkast is genoeg capaciteit.

Wat dan wel de reden is dat er op jouw adres geen VDSL beschikbaar is, wordt nog onderzocht. Als ik daar meer over hoor, breng ik je daarvan op de hoogte.
Kijk dat is alvast fijn om te horen. We wachten weer even verder af.
Reputatie 7
Badge +28
We hebben nog niets gehoord, dus ik ben er achteraan gegaan. Mijn collega Justin is nog even op vakantie, vandaar dat je nu reactie van mij krijgt. Weet dat we er nog steeds mee bezig zijn!
Is er hopelijk al goed nieuws?
Reputatie 7
Badge +28
Helaas nog niets, ik ben er opnieuw achteraan gegaan. Sorry hiervoor!
Reputatie 7
Badge +28
We zijn inmiddels achter de oorzaak! Die weet ik alleen zelf niet. Wel weet ik dat er aan gewerkt wordt en dat we verwachten dat je vóór het einde van de maand een aanvraag kunt doen. Hou nog wel even een slag om de arm, maar het ziet er goed uit! Zodra ik bevestiging van mijn collega heb, dan kom ik weer bij je terug.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zag dat ik helemaal niet meer gereageerd had! Sorry daarvoor. Het is al een weekje aangepast en je kunt dus nu met een gerust hart overstappen!
Ik zie het inderdaad, heel erg bedankt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd een beetje sceptisch ben over forums van providers/leveranciers etc. maar dit is echt prima opgelost. Dan ga ik de overstap maar eens in gang zetten. 😃
Reputatie 7
Badge +28
Goed om te lezen dat we je verwachtingen toch waar hebben kunnen maken! Als je nog vragen hebt wat betreft het overstappen of heel ergens anders over, je weet ons te vinden.

Reageer