Beantwoord

Waarom niet 100 Mbit voor iedereen??? (Indien beschikbaar op uw adres)

• 11 juni 2016
  • 9 reacties
  • 419 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond,

Waarom moet er eigenlijk voor 100 Mbps nog € 5,- p.m. betaald worden? Waarom niet gewoon de maximale geven aan de klanten die deze snelheid kunnen halen op hun adres? Vind het zo raar dat er nog steeds wordt afgeknepen op de lijn van een klant. Ik zit nu weer op 60 Mbps, maar puur financiële kwestie. Mijn abonnement is al erg duur. Voor de rest niet erg. Maar vind het wel raar. Want nu zegt mijn gevoel dat de internetsnelheid bij KPN standaard niet meer verhoogd wordt. En willen we dat wel, dan moet je gewoon bij betalen. En ik zit nu al tegen de € 100,- p.m. aan. 🙂 IK kan het dan nog wel. Maar zijn ook klanten die dit niet kunnen. Oftewel... Ik denk ook aan de mensen, en niet steeds aan geld. Want dat is wel standaard geworden. Er wordt meer aan geld gedacht dan aan de mens. ;)

P.S. dan gaan jullie vanaf 1 juli ook nog eens het abonnement verhogen met € 2,50.....

icon

Beste antwoord door wjb 12 juni 2016, 10:27

Ik vind het wel logisch dat je voor meer bandbreedte ook meer betaalt. In de supermarkt betaal je ook meer voor een anderhalve liter pak melk dan voor een liter pak melk, terwijl die koe toch net zo veel melk produceerde.

Ik zou zelf nog meer differentiatie in de prijs willen zien, of beter nog een prijs gebaseerd op de werkelijk gerealiseerde bandbreedte i.p.v. de gecontracteerde bandbreedte. Dat is veel eerlijker voor al die klanten die bijvoorbeeld een 60/6Mbps abonnement hebben afgesloten en maar een (klein) gedeelte van de snelheid geleverd krijgen.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Ik vind het wel logisch dat je voor meer bandbreedte ook meer betaalt. In de supermarkt betaal je ook meer voor een anderhalve liter pak melk dan voor een liter pak melk, terwijl die koe toch net zo veel melk produceerde.

Ik zou zelf nog meer differentiatie in de prijs willen zien, of beter nog een prijs gebaseerd op de werkelijk gerealiseerde bandbreedte i.p.v. de gecontracteerde bandbreedte. Dat is veel eerlijker voor al die klanten die bijvoorbeeld een 60/6Mbps abonnement hebben afgesloten en maar een (klein) gedeelte van de snelheid geleverd krijgen.

Reputatie 7
Badge +15
Eigenlijk is het verhogen ook slim als financiele keuze, ik ben zelf iemand in mijn omgeving anderen adviseert welke internet provider ze het beste kunnen geven. Hier adviseer ik bewust standaard het moederbedrijf, dit gezien er dan minder addertjes onder het gras zitten ;)  Ik ben niet bepaald zo'n fan van budget, daar kan je aardig je handen aan branden :)

Afhankelijk van de hoeveelheid mensen en de snelheid van het kopernetwerk adviseer ik KPN of Ziggo.

Voor mijn advies gebruik ik de volgende formule:

Minimaal 50 mbit.

Daarnaast minimaal:

25mbit per persoon, tenzij het een groot downloader is, in dat geval moet je kijken naar het werkelijke gebruik

In het geval van mijn laatste advies waren er 4 gebruikers, de KPN lijn kon maximaal 40 mbit aan dus hierdoor viel kpn helaas af :(

Stel als KPN standaard 100 mbit leverde zou KPN in dit geval de beste aanbieder zijn, dit gezien men ook 2 decoders levert. Daarnaast hoef je met iTV online niet de inlog gegevens te delen met je huisgenoten. Tot slot zou ik ook gelijk aangeraden hebben om een mobiel abbonement aan te schaffen om compleet te worden ;)

Reputatie 7
Badge +30
Die koe produceert inderdaad even veel melk. Maar die hoeveelheid verdelen over 1 liter pakken resulteert in meer pakken dan het verdelen over 1,5 liter pakken.

Bij KPN is het iets anders. Er is geen sprake van een koe die een vaste hoeveelheid melk geeft. Ik vraag me dan ook af, hoeveel geld van die euro's die ik extra betaal voor 100/10 daadwerkelijk worden gebruikt voor mijn bandbreedte.

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Ik wil niet lullig doen hoor, maar waarom is deze vraag nou beantwoord? Ik vind dit wel heel vreemd dat iemand van KPN het heeft beantwoord, zonder zelf er iets van te zeggen. :(

Reputatie 2
Badge +1
Wat wel scheef is bij KPN, is dat bij vvdsl klanten de Upload hoger is als bij klanten die bonding hebben, maar daar wel het zelfde voor betalen.:@

Reputatie 7
Badge +30
Laten we eerst beginnen bij de ADSL klanten die even veel betalen als alle andere klanten voor hun pakket en soms niet eens de helft krijgen
Reputatie 6
Badge +9
1 woord, businessmodel.

Ok, een paar meer dan. Er moet geld verdiend worden, Dat kun je op veel verschillende manieren doen, waaronder een meerprijs vragen voor een dienst als je (waar mogelijk) een hogere beschikbaar ensnelheid op je bandbreedte afneemt.

Men had ook kunnen kiezen voor meer differentatie in de prijs door veel meer snelheidscategorieën te hanteren. Daarmee zou de gemiddelde klant waarschijnlijk gelijk blijven en de klant met lagere bandbreedte minder betalen als nu en een klant met veel hogere bandbreedte juist meer.

Reputatie 6
Badge +10
Ik vind dit wel een terechte vraag van .

Denk dat KPN een beetje "Safe" speelt met de snelheid.

Want mensen die bijvoorbeeld net de snelheid 40 halen

hebben dan ook niets aan die 100 abonnement, maar

betalen er dan wel voor.

Kan me zo bedenken dat je in die hoek moet zoeken. Wil je

100 en kan je 100 hebben op de lijn, betaal er maar voor.

Op zich vind ikzelf dit geen probleem om extra te betalen.

Reputatie 6
Badge +9
Ik denk dat de grootste "fout" is dat men rechten ontleent aan een internetpakket. (ik krijg maar 12 en ik betaal voor 60) Je betaald niet voor een snelheid je betaald voor een pakket met een snelheidsrange tussen xx mbit en xxx mbit.

Dat KPN niet meer werkt met veel verschillende pakketten met verschillende snelheden is dat consumenten dat onduidelijk zouden vinden, helemaal bij triple pay pakketen.

Ik zal makkelijk praten hebben volgens sommige lezers, gelet op de snelheid die in mijn onderschrift vermeldt staat. Ik snap zeker dat het frusterend is als je ziet dat er mensen zijn met snelheden beneden de 5 mbit.

Reageer