Beantwoord

Waarschuwing website

  • 18 January 2019
  • 5 reacties
  • 313 keer bekeken

Wanneer een vriend van mij mijn website icepower.nl bezoekt krijgt hij een waarschuwing dat de website verdacht is. Het is echter een veilige website. Hoe kan dat? En kan dit verholpen worden?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 January 2019, 15:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Sjors, welkom op het forum. Ik krijg vanaf hier geen rare meldingen in ieder geval, het lijkt op een veilige website. Wat voor melding krijgt hij precies? Zou je hier eventueel een screenshot willen plaatsen?
Dankjewel Alex_P
Inmiddels ben ik erachter dat KPN VEILIG een versie is van F SECURE. Deze heb ik zojuist op mijn mobiel geïnstalleerd en dan krijg ik min of meer dezelfde waarschuwing.
Ik heb bij F SECURE om verduidelijking gevraagd maar nog geen reactie ontvangen.

Een screenshot uploaden lukt helaas niet met mobiel.
Dit is de melding op het scherm


https://

Schadelijke website geblokkeerd:


Deze website is als schadelijk gerapporteerd. Wij raden u aan deze website niet te openen.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Sjors, fijn dat je het ook hebt nagevraagd. Ik heb dit nu intern ook doorgezet en wacht een antwoord af.
Reputatie 7
Badge +24
En het wachtwoord heb ik ook vrij snel binnen. Ik gok dat we hetzelfde hebben gedaan, als false positive aangemeld aangezien de site legitiem is. Dit kan iedereen doen via deze link bij een vermoeden dat een site door KPN Veilig onterecht als onveilig wordt bestempeld.