Beantwoord

Wachtwoord Experia box

  • 15 december 2011
  • 3 reacties
  • 205519 keer bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe experia box, maar kan daar niet op aanloggen. Ip adres is http://192.168.2.254 en login ID is KPN. Volgens andere berichten kun je nu zonder wachtwoord inloggen, maar ik krijg de foutmelding dat inloggegevens niet correct zijn. Wat zijn nu eigenlijk de juiste inloggegevens?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Marcia_ 3 april 2017, 13:17

Elke KPN Experia Box heeft een webinterface met instellingen waar je aanpassingen in aan kunt brengen. Je logt er op in met een wachtwoord.

Hoe log je in:

1. Start een browser en ga naar http://192.168.2.254
2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. Alleen voor de Experia Box V10A vind je het wachtwoord op een sticker op de achterkant.
4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.
5. Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experiabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Weet je het wachtwoord niet meer, dan kan je de servicetool gebruiken om je Experiabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Als je eenmaal ingelogd bent, kan je verschillende instellingen aanpassen. Denk hierbij aan het wijzigen van het wifi kanaal of het aanpassen van je wifi wachtwoord. Je kan er ook voor kiezen om dit via onze onze servicetools te wijzigen.

Wil je nog méér doen met je Experiabox, neem dan eens een kijkje in het portforwarding topic hierover.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Als je een Arcadyan of een ZTE hebt, dan is inderdaad de eerste keer het wachtwoord blanco. Daarna dien je zelf het wachtwoord in te stellen. Als je het wachtwoord vergeten bent, kun je dit alleen maar fiksen door het modem een harde reset te geven.

Dit doe je door met behulp van het gaatje aan de achterkant in te drukken met een paperclip oid tot de lampjes behalve power uit vallen.
Beste KPN,

We hebben een Experia Box V10, en ik kan niet inloggen op het modem. Ik heb een harde reset gedaan, en vervolgens de volgende wachtwoorden geprobeerd: geen (leeg veld), KPN, kpn, Password, password, Admin, admin, 0000, 1234. Ze werken allemaal niet, kan iemand me helpen met het standaard wachtwoord?
Reputatie 7
Badge +27
Elke KPN Experia Box heeft een webinterface met instellingen waar je aanpassingen in aan kunt brengen. Je logt er op in met een wachtwoord.

Hoe log je in:

1. Start een browser en ga naar http://192.168.2.254
2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. Alleen voor de Experia Box V10A vind je het wachtwoord op een sticker op de achterkant.
4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.
5. Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experiabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Weet je het wachtwoord niet meer, dan kan je de servicetool gebruiken om je Experiabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Als je eenmaal ingelogd bent, kan je verschillende instellingen aanpassen. Denk hierbij aan het wijzigen van het wifi kanaal of het aanpassen van je wifi wachtwoord. Je kan er ook voor kiezen om dit via onze onze servicetools te wijzigen.

Wil je nog méér doen met je Experiabox, neem dan eens een kijkje in het portforwarding topic hierover.

Reageer