Beantwoord

wachtwoord experiabox V10A wordt niet geaccepteerd

  • 17 January 2021
  • 3 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik heb een experiabox V10A en daar log ik wel eens op in om sommige apparaten in mijn netwerk een vast IP adres te geven. Dat doe ik dan een paar keer per jaar hooguit.

elke keer als ik inlog weet de modem mijn wachtwoord niet meer, Ik dacht dat het aan mij lag, maar sinds een tijdje sla ik alle wachtwoorden in een digitale kluis op. Daar gaat nooit iets fout mee. Lekker makkelijk en je kan ook hele complexe wachtwoorden laten genereren.

nu wilde ik dus weer inloggen in mijn modem, maar ik kom er niet meer in. Ik weet 100% zeker dat het wachtwoord klopt.

ik kan het modem wel weer gaan restten en dan weer een nieuw wachtwoord aanmaken, maar dit is toch niet goed? 

kan iemand mij hierbij helpen?

icon

Beste antwoord door Bart_2020 23 January 2021, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @JeroenT71

Lastig probleem, misschien een verstoring van de Experia box. Ik zou eerst proberen het de Experia box uit te zetten en weer aan of het huidige password werkt.

Als dat niet werkt het initiële password.

Als dat niet werkt resetten naar factory defaults.

Lastig als er geen backup is van de configuratie, moeten de reservering, port forwards en andere zaken weer opnieuw ingevoerd worden.

 

Met een KPN ID de servicetool gebruiken:

Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

 

Groet Bart

ik heb niets gedaan, maar het standaard wachtwoord achterop het modem geprobeerd. dat werkt. toch wel heel gek dat ik niet het modem heb gerest en toch is het standaard wachtwoord ineens weer het juiste wachtwoord.

de wlan settings zijn wel onthouden door het modem.

alle DHCP reservations zijn weg.

het lijkt erop dat het modem zichzelf tot op zekere hoogte elke keer reset. heel vreemd.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @JeroenT71,

Er is blijkbaar toch een reset geweest naar fabrieksinstellingen.

WLAN settings worden gepushed,  reserveringen gaan verloren, vandaar dat ik zeg dat je een backup van de router moet hebben.

Het is raar dat het modem zich reset naar fabrieksinstellingen.

Normaal alleen via het Experia box menu, de reset tool of een reset via het reset gaatje op de box.

Groet Bart