Vraag

Wachtwoord Experiabox vergeten maar wil absoluut niet terug naar fabrieksinstellingen

• 11 september 2017
  • 7 reacties
  • 966 keer bekeken

Kan iemand mij helpen??

Ik weet het wachtwoord van mijn experiabox ZXV10 H220N niet meer.
Nu wil/moet ik weten of iemand ingelogd geweest is op mijn wifi, dus wachtwoord resetten en terug naar fabrieksinstellingen kan niet want dan is de log ook weg.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Alle standaard wachtwoorden heb ik al geprobeerd.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Helaas dan moet je deze toch resetten.
Helaas dan moet je deze resetten.
Maar dan ben je je log gegevens kwijt toch? Dat is wat ik juist nodig heb
Reputatie 7
Badge +11
Ja maar volgens mij is die log er helemaal niet in die H220, laat staan een log voor wie met WiFi verbonden is geweest. Misschien in de DHCP lease dat je daar nog wat ziet maar die is in een dag ook weer leeg.
Reputatie 7
Badge +31
Mijn browser heeft het wachtwoord onthouden toen ik het maakte. Dat kan ik in Firefox zo uitlezen.

Wat is het probleem als "iemand" op je wifi heeft gezeten? Dat kan alleen als ze de gegevens achterop het modem weten. Dat kan alleen als ze in je huis zijn (geweest). En die gegevens hebben gelezen danwel dat jij ze hebt gegeven.
Verder kost het je niks als er via je wifi van internet gebruik wordt gemaakt.

Kun je helemaal niet inloggen dan kan dat inderdaad alleen hersteld worden door een reset met bv. een paperclip. De log wordt dan ook gewist inderdaad.
Maar je kunt dan wel weer inloggen en door wijzigen van naam/SSID voorkomen dat die "iemand" er nogmaals gebruik van kan maken.
Reputatie 7
Badge +11
Wat is het probleem als "iemand" op je wifi heeft gezeten? Dat kan alleen als ze de gegevens achterop het modem weten. Dat kan alleen als ze in je huis zijn (geweest). En die gegevens hebben gelezen danwel dat jij ze hebt gegeven.

Nee dat kost ook niks maar je hebt wel enige verantwoordelijkheid voor je eigen verbinding. Ik zou ook niet willen dat iemand zomaar op mijn WiFi netwerk zou zitten, en dingen kan uithalen waar ik vervolgens verantwoordelijk voor ben. Verder kunnen klanten hun WiFi gegevens zoals SSID en wachtwoord gewoon aanpassen en geldt de sticker achterop de Experia Box niet meer.
Ik snap TS volkomen. Helaas is het dus gewoon zo dat je niet je wachtwoord kunt terughalen of zo iets. Een reset is dan onvermijdelijk.

Nee dat kost ook niks maar je hebt wel enige verantwoordelijkheid voor je eigen verbinding. Ik zou ook niet willen dat iemand zomaar op mijn WiFi netwerk zou zitten, en dingen kan uithalen waar ik vervolgens verantwoordelijk voor ben. Verder kunnen klanten hun WiFi gegevens zoals SSID en wachtwoord gewoon aanpassen en geldt de sticker achterop de Experia Box niet meer.
Ik snap TS volkomen. Helaas is het dus gewoon zo dat je niet je wachtwoord kunt terughalen of zo iets. Een reset is dan onvermijdelijk.

Bedankt voor de antwoorden. Ik wilde graag weten of iemand, die in het verleden inderdaad, met toestemming op mijn wifi heeft gezeten, dicht genoeg in de buurt is geweest en er een automatische connectie is geweest. Dan kan ik bevestigen dat bepaalde gebeurtenissen daaraan gelinkt kunnen worden.

Maar bedankt, voor de reacties!
Reputatie 3
Nog ter aanvulling: download wachtwoord-beheerders-software, b.v Enpass, Lastpass etc.
Begin al je wachtwoorden, netwerkgegevens etc.etc. in die software op te slaan, of....
schaf een notitie-bokje aan en schrijf daar alles in op; daar is zeker niks mis mee, kan ook hoor.
Wel veilig opbergen (uit zicht).
Suc6!

Reageer