Beantwoord

Wachtwoord wijzigen Experia Wifi

  • 22 February 2020
  • 26 reacties
  • 2872 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds enkele dagen is Experia Wifi geïnstalleerd, naast de bestaande Experia box 9. Dat werkt op zich prima, maar ik kan in mijn oude Experia 9 het wachtwoord nu dus niet meer wijzigen. Ik kan helaas ook niet inloggen op het ip adres van de Experia Wifi. En een wijziging wachtwoord dus niet doen. Wie kan mij verder helpen ?

icon

Beste antwoord door Nick83 23 February 2020, 11:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 1

Inmiddels via telefonische support KPN het volgende gedaan:

1 Experia Wifi uitgezet (stroom er af)

2 De Wifi op de V9 geactiveerd. Via IP adres modem het wachtwoord aangepast

3 De Experia Wifi opnieuw aangezet. Die ging dus direct verbinding zoeken met V9

Na korte tijd werkte alles werkt prima.

Maar dan mijn probleem: als ik probeer via het ip adres van Experia Wifi  in te loggen geeft hij aan dat het wachtwoord niet klopt. En nu weet ik zeker dat het gewijzigde wachtwoord wat ik invoer echt goed is zoals het in de V9 staat. Maar daar kan ik het niet wijzigen (logisch) maar in de Experia Wifi kan ik niet inloggen. 

Reputatie 7
Badge +24

U probeert dus in te loggen op de Experia WiFi. Het zwarte vierkante kastje. Daar heeft er 1 van? Of 2? Welk adres gebruikt u? http://192.168.2.150 neem ik aan? En dat ziet er dan zo uit toch?

Welk wachtwoord gebruikt u daarbij? U moet hierbij het wachtwoord gebruiken wat onderop het voetje van die zwarte vierkante Experia WiFi staat. Ik maak uit uw bericht op dat u een wachtwoord gebruikt wat u in de Experiaboxen instelt? Dat is niet het juiste wachtwoord.

Hoi @ruuddebree . Welkom op het forum.

Een hele nuttige aanvulling van @Nick83 . Hij maait het gras voor mijn voeten weg ;-)

Kun je zijn vragen beantwoorden?

Reputatie 1

Nick en Erwin: hartelijk dan voor de support. Dit is dus de oplossing voor mijn probleem. Ik gebruikte inderdaad de inloggegevens van mijn modem KPN en/of netwerk wachtwoord. Na invoeren van het juiste wachtwoord toegang gekregen en kon ik direct het standerd wachtwoord aanpassen. Nu een mooi overzicht van de gegevens in Experia Wifi. Nogmaals bedankt voor jullie support.

Fijn om te lezen! :-) Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je ons te vinden.

Reputatie 1

Nadat mijn inlog problemen bij de Experia Wifi zijn opgelost heb ik een eigen wachtwoord aangemaakt voor het inloggen op de Experia Wifi. Wat mij opvalt en ik niet begrijp is, dat als het goed is de Experia Wifi mijn gegevens van de V9 overneemt. Maar in de V9 als ik daar ben ingelogd zie ik bij WLAN Security WPA Passphrase een ander wachtwoord staan dan wanneer ik in Experia Wifi ben ingelogd. In het veld veiligheidssleutel staat een ander wachtwoord dan die in de V9. 

De wachtwoorden komen dus niet overeen met elkaar. Overigens werkt de Experia Wifi prima.

 

 

Reputatie 1
Badge

Ik ben ook in de war, geen virus, ik heb alle Experia WiFi versterkers (2x) ontkoppeld, spanning er af, de ethernet kabel losgekoppeld, en daarna volgens de instructie de Experia BOX V10 gereset. Alle Experia WiFi versterkers weer één voor één aangesloten, en een poging gewaagd bij één van de twee versterkers in te loggen, geen resultaat, wachtwoord aanpassen kan niet, moet ik nu nog elke Experia WiFi apart resetten? Het zou mooi zijn als er één stukje tekst was om dit probleem op te lossen.

Graag een suggestie hoe nu verder. 

Hoi @jjrtoussaint . Het is belangrijk dat je ook de beide Experia Wifi's nog even reset ( 10 seconden het reset gaatje ingedrukt houden).

Je kunt gebruik maken van de thuis app: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

Als je die op je telefoon installeert kun je het plaatje achterop zo'n KPN wifi's inscannen en op die manier krijg je toegang. Wat is je uiteindelijke doel?

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben ook in de war, geen virus, ik heb alle Experia WiFi versterkers (2x) ontkoppeld, spanning er af, de ethernet kabel losgekoppeld, en daarna volgens de instructie de Experia BOX V10 gereset. Alle Experia WiFi versterkers weer één voor één aangesloten, en een poging gewaagd bij één van de twee versterkers in te loggen, geen resultaat, wachtwoord aanpassen kan niet...

U krijgt wel het login formulier (zie plaatje hierboven) te zien?

Reputatie 1
Badge

Er is geen specifiek doel, naar aanleiding van een matige WiFi performance kreeg ik de tip om naar de firmware te kijken; dat bleek bij nader inzien niet meer nodig, verloopt kennelijk automatisch en ik had de laatste versie. Het was voor mij alleen belangrijk om te begrijpen waarom hoe de set-up werkte. Dat is me feitelijk nog niet gelukt. Ik was in staat om het wachtwoord van één van de Experia WiFi units aan te passen, en het lijkt erop dat dit wachtwoord nu van toepassing is op beide. Verder is het plaatje qua status wel handig om de thuissituatie te documenteren. Qua WiFi ben ik op de begane grond nog niet tevreden. 

Reputatie 1
Badge

@Nick83 het inlogscherm is zichtbaar, en ik kon na een reset van de Experia WiFi, ook een wachtwoord aanpassen (zie hiervoor wat betreft het synchroon lopen qua wachtwoorden). De status is nu ook helder, het beter begrijpen van de werking kan ik misschien op een later moment oppakken. 

Reputatie 1
Badge

@Nick83 voor alle duidelijkheid, maar dat begreep je misschien wel, het aanpassen van het wachtwoord heb ik uitgevoerd met behulp van de KPN Thuis app (scannen barcode, enzovoort).

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ik kan inloggen via het wachtwoord onder op de wifi experia  ( ik heb er trouwens 4 ) dan geeft hij aan dat ik een eigen wachtwoord moet aanmaken. Bestaande uit minimaal 1 hoofd 1 kleine letter een cijfer en een speciaal teken. Wat ik nu ook invoer hij accepteert geen enkel wachtwoord dat ik verzin. De wifi werk wel maar ik kan niet zien welk apparaat op welke wifi experia staat aangemeld. Met 3 lukte dit nog wel maar nu met 4 wifi punten kan het niet meer.

Reputatie 1
Badge

Ik weet niet of de  qua configuratie iets uitmaken, maar nadat alles was gereset, kon ik alleen maar inloggen door middel van het scannen van de barcode onderop de Experia WiFi. Dat lukte en op die manier kon ik uiteindelijk beide (Experia Wifi) apparaten (onder windows) bekijken. Niet dat je daar veel wijzer van wordt, maar goed, het ging mij om het feit dat je als beheerder ook echt aanapssingen kunt doen, voor over noodzakelijk. Ik ben wel benieuwd wat 5G ons gaat brengen, waarschijnlijk minder apparatuur. 

Het klinkt goed. Maar het werkt niet deze oplossing .

Reputatie 1
Badge

Persoonlijk ben ik vaak het meest gefrustreerd doordat je door de procedures heen moet worstelen, zeg maar Experia Box resetten, daarna alles één voor één weer in een bepaalde volgorde aansluiten, en dan zou alles weer moeten werken. Het verbaasd me dat er nog geen KPN specialist zich dit probleem eigen maakt. Anders op kosten van KPN een monteur laten komen, want zoals de reclame zegt, het meest betrouwbare telecom netwerk van Nederland. In Engeland zeggen ze dan: The proof of the pudding, is eating is, dus KPN kom op. Wat is ook belangrijk vind, is dat je weet wat de essentie is, zodat je de volgende keer e.e.a. zelf kunt herstellen.

Reputatie 7
Badge +8

Persoonlijk ben ik vaak het meest gefrustreerd doordat je door de procedures heen moet worstelen, zeg maar Experia Box resetten, daarna alles één voor één weer in een bepaalde volgorde aansluiten, en dan zou alles weer moeten werken. Het verbaasd me dat er nog geen KPN specialist zich dit probleem eigen maakt. Anders op kosten van KPN een monteur laten komen, want zoals de reclame zegt, het meest betrouwbare telecom netwerk van Nederland. In Engeland zeggen ze dan: The proof of the pudding, is eating is, dus KPN kom op. Wat is ook belangrijk vind, is dat je weet wat de essentie is, zodat je de volgende keer e.e.a. zelf kunt herstellen.

De werking van de zwarte Experia Wifi(EW) kastjes is als volgt:(En werking van de Superwifi schijven is trouwens hetzelfde)

Deze zijn bedoeld om in een zogenaamde mesh structuur samen te werken indien er meer dan 1 exemplaar aanwezig is. 

Indien een EW wordt aangesloten met ethernet op de V10 gebeurt er het volgende:

  1. De EW vraagt een IP adres aan bij de V10.
  2. Met dit adres gaat de EW automatisch verbinding maken om de wifi naam en het wifi wachtwoord van de V10 op te vragen . (Let op niet het wachtwoord om middels een browser bij de instellingen van de V10 te komen)
  3. Na ophalen van deze gegevens van de V10 worden deze automatisch ingesteld op de EW. Het wifi netwerk draait nu op de EW.
  4. Zodra het KPN netwerk weet dat er een EW achter een V10 staat zal de wifi van de V10 worden uitgezet. Dit wordt gedaan omdat er op het gebied van wifi geen samenwerking is tussen deze apparaten.
  5. De EW is een zelfstandig opererend apparaat welke nu via 2 routes bereikt kan worden. Dit kan via een browser. Of via de KPN Thuis APP.
  6. Een hulpmiddel om deze via de browser te vinden is om in het geval van windows in windows netwerk te kijken er zal een icoon staan als weergave van het EW apparaat. Door dubbelklik hierop gaat wordt er automatisch verbinding gemaakt met het juiste IP netwerk adres.
  7. In het geval van de APP gaat het eenvoudiger. De APP gaat automatisch op zoek naar de EW.
  8. Bij de eerste keer verbinding maken geldt het desbetreffende wachtwoord dat op het stickertje achterop het apparaat staat. Er is een indicatie gemaakt dmv een blauw knipperend lampje op de EW. Indien er namelijk meer dan 1 EW op het netwerk aanwezig is dan gaat het dus om diegene met het blauwe knipper lampje. Van deze dient het toegangs wachtwoord te worden gebruikt.
  9. Er zal nu een eigen te kiezen paswoord moeten worden ingegeven. Zodra dit gebeurd is wordt dit opgeslagen en stapt het apparaat door naar een overzicht van het thuis netwerk.
  10. Alle aangesloten additionele EW werken allemaal samen en maken allemaal gebruik van dit nieuw ingegeven password.
  11. Als er bij een alleenstaande EW in een thuis netwerk een tweede EW wordt aangesloten mbv een ethernet kabel dan gaat deze volledig automatisch contact zoeken met de al bestaande EW en neemt alles(wifi naam en wachtwoord) over inclusief nu ook het eerder eigen gemaakte toegangs password(die eerste procedure met wat er op de sticker stond is dan ook niet opnieuw nodig) voor het apparaat zelf. Dit is eenvoudig gade te slaan. Indien je bv 1 EW actief hebt en een tweede nieuw installeert (of van een fabrieks reset start) en deze middels een ethernetkabel aansluit dan zal deze na een aantal minuten alle instellingen hebben en vol automatisch meedoen met het wifi netwerk.
  12. Bij meer dan 1 EW op het thuisnetwerk blijft de benaderingswijze hetzelfde. De apparaten spreken onderling namelijk af dat er 1 de hoofdrol speelt voor de instellingen en het overzicht met gegevens. Welke dit is is altijd zichtbaar door de blauwe knipper indicatie. In de APP heet deze overigens Primary.
  13. Belangrijk om te onderscheiden is dat de V10 qua wifi niet meer mee doet. Deze is alleen gebruikt voor het ophalen van de wifi gegevens. Ook staat het toegangs wachtwoord van de V10 volledig los van het het toegangswachtwoord van de EW(,s). De bediening van het wifi netwerk dient vanaf nu dan ook alleen via de EW te gebeuren. 
  14. De V10 resetten vwb wifi heeft dus geen toegevoegde waarde van al geïnstalleerde EW(,s).
  15. Indien een EW wordt herstart of gereset (via knop of APP of browser) dan is dat groeps actie. Bij meer dan 1 EW zal de blauwe knipperaar ook een dergelijk commando naar de andere doorgegeven en zullen ze allemaal gaan. 
  16. Bij een reset dient men dus weer opnieuw bovenstaande routine te doorlopen. Bij meer dan 1 EW kan het best zijn dat er nu een andere EW de hoofdfunctie heeft gepakt maar dit wordt weer aangegeven met het blauwe knipperlampje. 
Reputatie 1
Badge

Ik ga dit bewaren, super bedankt voor de gedetailleerde uitleg, echt heel duidelijk en overzichtelijk.

Bedankt voor de uitleg. Tot aan het inloggen op de EW via de code aan de onderkant dat gaat allemaal goed. Het moment dat je een eigen wachtwoord in moet voeren daar gaat het fout. En dat stukje daar komt geloof ik niemand uit. KPN zelf ook niet want die stuurden me naar het forum in de hoop dat hier iemand het zou weten.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb zowel de Experia WiFi's als de SuperWiFi's. Heb er al veel mee gespeeld, niet alleen achter de Experiabox, maar ook achter een andere router, ook soms gereset. Als je het goed doet, dan werkt het gewoon prima hoor.

Ja dat zal best. Maar als ze bij KPN niet weten waarom ik een wachtwoord moet in tikken. En dan ook niet weten waarom elk wachtwoord dat ik probeer geweigerd word dan houd het een keer op. Ik krijg zelfs een compleet op camera systeem met Chinese beschrijving aan de praat. Maar dit wil niet lukken.

@Kraay175  Ik heb hetzelfde probleem, na de reset kan ik het wachtwoord niet wijzigen zodat ik niet kan inloggen, veel combinaties geprobeerd, hij accepteert niks. Ik heb mijn oude Ziggo wifi booster maar weer geïnstalleerd omdat ik na drie keer bellen met de KPN nog niks verder ben. Ik moet een kpn monteur laten komen omdat deze accesspoint het niet doet, hier mis ik dus wel service.

Hoi @jjrtoussaint . Het is belangrijk dat je ook de beide Experia Wifi's nog even reset ( 10 seconden het reset gaatje ingedrukt houden).

Je kunt gebruik maken van de thuis app: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

Als je die op je telefoon installeert kun je het plaatje achterop zo'n KPN wifi's inscannen en op die manier krijg je toegang. Wat is je uiteindelijke doel?

Als ik de qr code scan, wordt het wachtwoord niet herkent. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb het probleem dat mijn experia wifi het wachtwoord niet herkent na het scannen van de qr code. Hoe los ik dit op?

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon handmatig invoeren. Die QR werkt met het standaardwachtwoord, u heeft hoogstwaarschijnlijk een ander wachtwoord. Vergeet die QR code.