Beantwoord

Wake-On-Lan

• 21 juni 2014
  • 38 reacties
  • 10971 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Static routes zal ook geen oplossing bieden voor Wake On LAN.

Static routes gaan op IP adres en zodra een apparaat uit de ARP tabel verwijderd wordt is het bijbehorende IP adres niet meer benaderbaar.

Daarnaast is een WoL Magick Packet niet routeerbaar achter de Experia Box als je deze vanaf Internet verstuurd, of moet je voor elk apparaat een aparte poort definiëren waarop het WoL Magick Packet binnenkomt en hiervoor de juiste port-forwardings opzetten. WoL Magick packets worden normaliter als broadcasts verstuurd.

Naast static ARP entries heb je dan dus ook nog de "Subnet Directed Broadcast" functionaliteit nodig als je vanaf Internet een apparaat aan wilt zetten.

Als je vanaf een ander apparaat binnen jouw LAN een wake on lan bericht verstuurt naar 192.168.2.255 (het broadcast adres van de Experia Box) dan zal deze wel aankomen bij de op te starten computer, ongeacht of deze uit de ARP tabel verwijderd is.

Uiteraard moet de netwerkkaart van de computer wel standby staan.

Ik verwacht helaas niet dat KPN (op korte termijn) static ARP entries zal gaan ondersteunen.

Het is overigens de bedoeling dat de vrijgave van een ARP entry al na enkele minuten plaatsvindt.

Dit voorkomt overbodig verkeer richting het apparaat dat uitgezet is.

Dat dit niet direct gebeurt is ook goed, de functionaliteit is eigenlijk zo ingesteld dat je wel even een computer kunt loskoppelen van een netwerk, zolang je deze maar weer aankoppelt voordat de ARP entry verwijderd wordt.

Het werkt bij mij prima zonder broadcast op basis van ip forwarding. Alleen de ARP wordt te snel leeg gemaakt voor dit doel. Maar broadcast OF langere arp zouden het beide fixen.
Reputatie 7
Dat klopt, waarschijnlijk gebruik je de standaard UDP poort 9 en heb je UDP poort 9 geforward naar het IP adres van het op te starten apparaat.

Als je nu echter een tweede apparaat hebt dat je vanaf Internet op wilt starten, dan moet je daar dus een andere UDP poort voor gebruiken.

Geen probleem, moet alleen wel gedefinieerd worden op de Experia Box.

Was het echter een echte "Subnet Directed Broadcast" geweest (zoals mijn Wake on LAN Gateway) dan hoeft het op te starten apparaat niet meer in de ARP tabel te staan, het WoL Magick Packet wordt immers op het LAN gebroadcast.

Halo wjb

ik heb een experiabox v10 en ervaar het zelde probleem, ik heb twee vragen

1- de link, Download de Wake On LAN Gateway, is niet beschikbaar en kan het nergens op internet vinden, is dit programma er nog? zo ja waar kan ik hem downloaden

2- is het probleem al opgelost in de experiabox v10, of heb je al een andere oplossing?
Reputatie 7
Ik zal eens kijken of ik de Wake On LAN Gateway kan aanpassen naar de laatste versie van het operating systeem van de Synology.

De V10 heeft geen probleem t.a.v. Wake on LAN. Subnet Directed Broadcast zijn echter noodzakelijk om Wake on LAN via Internet altijd te laten werken.
Ok dat is goed, voor zover jij weet en andere lezers hier wat aan hebben

Wake on Lan werkt wel als ik de PC uitschakel via een batch bestand schutdown -s,
maar werkt niet als ik de PC handmatig via start afsluit, of de aan en uit knop gebruik,
(bij shutdown -s geeft hij wel aan dat hij afmeld en de PC gaat wel helemaal uit, in beide gevallen blijven de netwerk lampjes knipperen)

in de bios, apparaatbeheer en energiebeheer heb ik alle opties van de power instellingen ingesteld zoals overal word aangegeven, ook met deep sleep power disabled in de bios werk het niet
Reputatie 7
Dat is een heel vervelende eigenschap van Windows die geïntroduceerd is bij Windows 8. De zogenaamde S5 state wordt niet meer ondersteund sinds Windows 8 omdat Microsoft toen wijselijk besloten heeft dat een apparaat dat uitgezet is geen stroom meer mag gebruiken immers dan loopt de accu leeg. Tja, even vergeten dat er ook apparaten zijn die gewoon aan het stopcontact hangen.
Reputatie 7
Ik heb een nieuwe versie van de Synology Wake on LAN Gateway klaar gezet op http://spk.myquickdownload.com
Let op dat je ook Perl en de Perl CGI Fix op jouw Synology hebt geïnstalleerd.
Een link naar de pagina waar je de Perl CGI Fix kunt downloaden staat in de opmerking onderaan de de download pagina van de Synology Wake On LAN Gateway.
Oke, dan hoef ik ook niet verder te zoeke, deze download link werk ook niet
Reputatie 7
Oke, dan hoef ik ook niet verder te zoeke, deze download link werk ook nietMaar nu gelukkig wel weer, dat was een foutje met rechten op mijn webserver waardoor de pagina niet vrijgegeven werd. 😥
Laat even weten of het nu wel gelukt is.
Reputatie 7
Net toch nog een probleempje gevonden... ...en verholpen.
Het zou nu echt geen probleem meer mogen zijn om de Wake On LAN Gateway te downloaden.
Ja de download werkt, bedankt
met een raspberry
https://github.com/sciguy14/Remote-Wake-Sleep-On-LAN-Server/wiki

Reageer