Beantwoord

WAN IP adres gewijzigd

  • 17 June 2021
  • 9 reacties
  • 271 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

@wjb, ea, @Erik_

altijd zelfde WAN IP adres gehad, tot  ineens15 juni jl. nieuw IP adres

tegelijk met update vd stb Arris; kreeg mailtje van Kpn 1 dag ervoor; nu geen toegang meer op verblijf elders  tot werkadres en thuis via VPN !!!

en KPN belt niet terug ondanks belofte .. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door NHendriks 18 June 2021, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 2
Badge

@Kpn 

KPN deed het nooit, nu ineens wel .. en dat blokt alle VPN instellingen, OpenVPN en Wireguard

Reputatie 7

altijd zelfde WAN IP adres gehad, tot  ineens15 juni jl. nieuw IP adres

Dan had jij waarschijnlijk een Telfort abonnement en is jouw aansluiting 15 juni technisch omgezet naar KPN.

Daarbij wijzigt het publieke IP adres inderdaad één keer.

Reputatie 2
Badge

@wjb,

klopt ja, vandaag bevestigd door KPN, na weer zelf bellen; nieuwe WAN IP zou weer semi- vast moeten zijn, op zich een geruststelling!

wel al paar jaar geleden over naar KPN, en nu pas nieuw WAN IP, en niets hierover in de mail...

Reputatie 7
Badge +11

@wjb,

klopt ja, vandaag bevestigd door KPN, na weer zelf bellen; nieuwe WAN IP zou weer semi- vast moeten zijn, op zich een geruststelling!

wel al paar jaar geleden over naar KPN, en nu pas nieuw WAN IP, en niets hierover in de mail...

Al een paar jaar administratief over inderdaad maar nu ook technisch. Omdat KPN geen vast IP adres aanbiedt op consumentenproducten zijn ze ook niet verplicht te mailen als deze wijzigt. 

Reputatie 2
Badge

@wjb,

klopt ja, vandaag bevestigd door KPN, na weer zelf bellen; nieuwe WAN IP zou weer semi- vast moeten zijn, op zich een geruststelling!

wel al paar jaar geleden over naar KPN, en nu pas nieuw WAN IP, en niets hierover in de mail...

Al een paar jaar administratief over inderdaad maar nu ook technisch. Omdat KPN geen vast IP adres aanbiedt op consumentenproducten zijn ze ook niet verplicht te mailen als deze wijzigt. 

attent en helemaal waar, niet verplicht, alleen in de email stond wel de update vd stb Arris ... maar

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @oJkpn, welkom! De anderen hebben al aangegeven hoe het zit met het wijzigen van je IP adres. De mail over de update van de tv ontvanger staat hier verder ook los van, vandaar dat het daar niet in gemeld werd. 

Reputatie 2
Badge

@Erik_

bedankt voor je reactie.

Maar dit stond dus in de email aan ons:

“Uw modem krijgt nieuwe software

Op 15 juni 2021 verbeteren we 's nachts tussen 00:00u en 06:00u de software van uw modem. Hierdoor is deze weer voorzien van een nieuw IP-adres, de nieuwste software en de laatste veiligheidsupdates.“

Dus ook NIEUW IP ADRES … maar niet waarom ! en ook niet dat het gelukkig opnieuw semi-vast zou zijn.

En daarbij nog geen dag vooraf. We konden dus geen maatregelen nemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, je had wel een mail gekregen specifiek over de software update van het modem. Dat was me even ontgaan vanwege de vermelding van Arris, wat een type tv ontvanger is.

Het waarom van een nieuw IP adres is een wat technisch verhaal, wat voor het gros van onze klanten niet interessant of relevant is. Voor hun gevoel is de overgang van Telfort naar KPN al gebeurd. Als we nu dan zeggen dat dat alleen het administratieve stuk was, en dat we het nu technisch gaan overzetten van het Telfortstuk van ons netwerk naar het KPN stuk roept dat alleen maar meer vragen op. Vooral bij technisch minder onderlegde klanten. Telfort en KPN gebruiken een andere manier om de diensten te leveren, waardoor een nieuw IP adres niet te vermijden is. Maar, deze is inderdaad, zoals al aangegeven, nu weer zo goed alspermanent. 

Reputatie 2
Badge

eind goed, al goed -zullen we maar zeggen