Beantwoord

Wanneer 1gbit mogelijk?

  • 1 February 2020
  • 20 reacties
  • 378 keer bekeken

Ik weet dat kpn binnenkort gaat beginnen met 1gbit in een paar steden

Wanneer gaat het hier komen

Rijssen / Holten

Glasvezel 500/500 is hier nu mogelijk

icon

Beste antwoord door wjb 2 February 2020, 13:25

Bekijk origineel

20 reacties

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-2-maart-met-gigabit-internet-via-glasvezel/

https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/kpn-gaat-gigabit-snelheden-op-glasvezel-aanbieden

Heb je die snelheid nodig? Zal niet bepaald goedkoop zijn namelijk.

Of ik het nodig heb bepaal ik zelf

Ik ga niet weer die discussie aan

of je het wel of niet gebruikt dat is inmiddels al wel duidelijk in verschillende topics

Maar graag een antwoord op mijn vraag a.u.b.

Reputatie 7

Meer dan het onderstaande is er nog niet over te zeggen.

Bron.

 

Laat je overigens niet misleiden, de onderstreepte bewering is niet juist.

Wat je daarmee hebt is een 10 keer zo grote verbindingsweg naar Internet, maar de autotjes die daar overheen rijden gaan er echt niet sneller door rijden als de doorstroming op de snelweg van Internet niet ook verbeterd wordt. De snelheid van de communicatie wordt bepaald door de zwakste schakel in het gehele traject tussen PC, tablet of telefoon en de server waarmee informatie uitgewisseld wordt.

Ok wjb duidelijk

Dan wacht ik het af

Maar graag een antwoord op mijn vraag a.u.b.

Je leest kennelijk niet goed. Er staan nota bene 2 links in mijn antwoord die antwoord op je vraag geven.

En ik wil je allleen maar onnodige kosten besparen. Hoef je niet zo zuur te reageren.

De prijs is speculeren zover ik weet, niet goedkoop is betrekkelijk. Ward_ heeft elders een beetje gespeculeerd op basis van dit rijtje is €65,00 niet onmogelijk.

Voor het bedrag wat KPN voor 500/500 rekent kan ik bij TM zowel internet met 1000Mb en onbeperkt mobiel internet afnemen. Met TV komt er € 15,00 bij eventueel €2,50 voor vaste telefonie meer product voor een redelijk vergelijkbaar bedrag.

Voor mij persoonlijk niet noodzakelijk puur prijstechnisch reden om weg te gaan.

Sorry hoor

Maar die 2 links zie ik nu pas

Maargoed ik wil niet die eindeloze discussie weer wat in die andere topics ook aangegeven

HEB JE HET NODIG

GEBRUIK JE HET WEL

 

 

Reputatie 7

De prijs is speculeren zover ik weet, niet goedkoop is betrekkelijk. Ward_ heeft elders een beetje gespeculeerd op basis van dit rijtje is €65,00 niet onmogelijk.

 

Ik verwacht dat de prijs voor 1000 Mbit/s 60 Euro per maand zal gaan worden, maar dat is puur mijn persoonlijke verwachting. We zullen het binnenkort gaan zien.

 

Voor het bedrag wat KPN voor 500/500 rekent kan ik bij TM zowel internet met 1000Mb en onbeperkt mobiel internet afnemen. Met TV komt er € 15,00 bij eventueel €2,50 voor vaste telefonie meer product voor een redelijk vergelijkbaar bedrag.

Voor mij persoonlijk niet noodzakelijk puur prijstechnisch reden om weg te gaan.

Wil je zeggen dat je overweegt de overstap naar T-Mobile te maken?

Mijn grote rede dat ik niet naar t-mobiel thuis zou gaan dat het public ip dynamic is

Bij kpn heb ik al jaren een vast ip adres

Reputatie 7

Mijn grote rede dat ik niet naar t-mobiel thuis zou gaan dat het public ip dynamic is

Dat is voor mij ook een belangrijke punt om bij KPN te blijven. Ik heb vanuit mijn thuisnetwerk een aantal site-2-site VPN verbindingen met mijn kantoor en een aantal klanten. Dat zou dan allemaal op basis van ddns ingesteld moeten gaan worden en daar word ik niet vrolijk van. Daar komt bij dat de VPN verbinding bij elke wissel van het IP adres onderbroken wordt en pas weer tot stand gebracht kan worden nadat de ddns entry bijgewerkt is.

Mijn grote rede dat ik niet naar t-mobiel thuis zou gaan dat het public ip dynamic is

Bij kpn heb ik al jaren een vast ip adres

Bij T-Mobile Thuis is het net als bij KPN ook dynamisch maar verandert in principe nooit. Omdat TMT erg in de groei is, is er meer onderhoud/uitbreiding is mijn indruk. Dan zou de kans om in een ander WAN subnet terecht te komen wat hoger zijn.

Maar TMT gebruikt symmetrisch NAT (10.0.0.0/8 adressen tussen centrale infra en je thuisrouter), waardoor ze net als bij KPN met PPPoE, je in principe heel makkelijk voor altijd een bepaald adres kunnen  toekennen. Het schijnt bij TMT zo te zijn dat als je de verbinding meer dan 48 uur uitzet, je lease vergaat en dan krijg je daarna wellicht wel een ander adres. Kan in probleemgevallen met b.v. DDoS aanvallen een uitweg zijn.

Wat betreft 1Gbit en TMT: Ik zou kijken of je dat kan krijgen bij TMT (nu, voor 2 maart), dan is het i.i.g ODF en geen KPN WBA.

Bij Telfort en naar ik aan neem KPN niet anders betekent een andere Experiabox niet meteen een ander publiek IP, wat in het verleden wel zo was volgens wat ik ervan heb gevolgd.

@tmoesel ik zit goed in ODF gebied als ik het goed zeg is bijna alle glasvezel uitgerold voor zeg 2016/17 odf gebied. Afgaande op het lijstje van hun forum eigenlijk het oorspronkelijke Reggefiber netwerk.

Nee maakt niks uit welke router je er achter doet

Bij mij is public ip 1 x veranderd

en dat was van adsl naar glasvezel

Reputatie 7

Bij Telfort en naar ik aan neem KPN niet anders betekent een andere Experiabox niet meteen een ander publiek IP, wat in het verleden wel zo was volgens wat ik ervan heb gevolgd.

Ik ben al heel veel jaar abonnee van KPN (ingestroomd vanuit Planet Internet) en heb ik al die tijd twee keer een nieuw publiek IP adres gekregen. De eerste keer bij de overgang van ADSL naar glasvezel en de tweede keer bij een herinrichting van de PoP's.

 

Een nieuwe Experia Box heeft bij KPN nooit invloed gehad op het publieke IP adres omdat KPN een verbinding opzet op basis van PPPoE en niet op basis van DHCP zoals bij Ziggo en T-Mobile. Bij KPN is vlan 4 (IPTV) ook op basis van DHCP. De vlans 6 (Internet) en 7 (telefonie) zijn op basis van PPPoE.

Bij Telfort zit dat net weer anders in die zin dat er geen PPPoE aanmelding nodig is.

Reputatie 7

Hi @peter-keetfm, zo te zien is er hier een goede discussie gaande. Wanneer is er 1GB bij jou beschikbaar? Dat is nog even afwachten. Zoals wjb aangeeft, meer informatie dan er op onze pagina: Gigabit bij KPN staat is nog niet voor handen. Mocht er meer nieuws zijn, dan laten we het weten.    

Reputatie 2

heb zelf nu 500mbit. snap niet, waarom ik niet kan upgraden naar 1gbit, aangezien dit technisch gewoon mogelijk is. en idd geen discussie of je het wel of niet nodig hebt. 

Reputatie 7

heb zelf nu 500mbit. snap niet, waarom ik niet kan upgraden naar 1gbit, aangezien dit technisch gewoon mogelijk is. en idd geen discussie of je het wel of niet nodig hebt. 

Bron.

Hallo @pvg103103103 , je mag in deze roerige tijd blij zijn dat je nog een fatsoenlijke internetsnelheid hebt. De grote streamingdiensten draaien de kwaliteit van hun verbindingen al terug om capaciteit te sparen.

Dus een sneller internet is nu ook totaal niet relevant, zeker daar de providers hun werk inzake opwaarderen naar hogere snelheid hebben stil gelegd en nu de voorrang geven aan de kwaliteit en stabiliteit van het huidige netwerk.

 

Reputatie 7

Dus een sneller internet is nu ook totaal niet relevant, ...

Sterker nog ... oeps, daar mocht ik het niet over hebben. :wink:

Overigens zou het geen enkel probleem zijn om de 1Gbps verbindingen beschikbaar te stellen het zal immers toch niet leiden tot een hogere belasting van de backbone.

Reageer