Beantwoord

Wanneer eindelijk 2 DNS servers in te voeren

  • 18 April 2019
  • 9 reacties
  • 2729 keer bekeken

Ik heb 2 Pi-Hole's maar ik kan steeds maar 1 DNS server instellen in de xperiabox v10
Dit is echt belachelijk en erg vervelend sinds hij nu maar een gedeelte van de reclame stopt.
Het kan toch niet moeilijk zijn dit aan te passen in een (snel) komende update ?
Zo kan misschien ook een IPv6 DNS erbij ?
icon

Beste antwoord door h4d3z 19 April 2019, 19:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Dit verzoek is al bijna 3 jaar oud en nog altijd is het niet gerealiseerd.
Één van de vele redenen waarom ik de Experia Box vervangen heb door een EdgeRouter.

Ik heb ook nog een tplink archer c9 in mn netwerk maar kan deze dan overweg met de tv van kpn. Nu heb ik de xperiabox nog voor mijn signaal van tv door te geven.
Ik heb glasvezel en daarop de xpbox voor tv en internet en dan 2 andere routers ivm wifi ontvangst enzo.
Reputatie 7
Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box" voor het gebruiken van jouw TP-Link achter de Experia Box. De TV ontvangers blijven hierbij op de Experia Bos aangesloten.
Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" als je de Experia Box wilt vervangen. Hier komt wel wat meer bij kijken en jouw TP-Link is daarvoor ook niet geschikt.
Dat werkt voor mij ook niet gezien ik dan de xpbox gewoon aansluit op de WAN poort van de tp link en dan werken er sommige functies niet die van buitenaf het macadres van mijn pc moeten hebben (of andere apparaten)
Dit had ik eerst namelijk en werkte met DNS wel goed maar dan het bovengenoemde probleem.
Dus dan toch maar ergens een klacht indienen ofzo ?
Reputatie 7
Dat werkt prima hoor, de TP-Link wordt immers als DMZ-Host ingesteld en dat betekent dat al het verkeer dat niet specifiek voor een apparaat op het LAN van de Experia Box is doorgestuurd wordt naar de TP-Link.
Port-forwarding doe je vervolgens op de TP-Link.
Ik zal later nog wel eens naar gaan kijken inmiddels wel al een klacht ingediend (helpt waarschijnlijk niks maar toch) tnx voor de info 👍🏻
@h4d3z Ik kan me levendig voorstellen dat je dit soort functies in de v10 wilt hebben. Het maakt het leven een stuk makkelijker. Laat ik nu zelf ook een pi-hole draaien en ik zou niet meer zonder kunnen. 😉 Ik heb zelf trouwens eenmalig de dns naar het ip adres van mijn pi-hole verwezen en ervaar nagenoeg geen reclame meer maar ik begrijp dat jij nog meer controle wilt. Ik vrees alleen dat het niet zo snel gaat gebeuren. Dat heeft met vraag en aanbod te maken. Er zijn té weinig gebruikers die deze eisen aan het modem stellen en de gemiddelde KPN consument heeft deze behoefte (nog) niet. changes in de firmware hebben vaak nogal wat voeten in de aarde.
Als jij méér uit je netwerk wilt halen en totale controle over je netwerk wilt, sluit ik me volmondig aan bij het advies van @wjb . Een eigen router is dan de ultieme oplossing. Zijn topics laten heel helder en duidelijk zien hoe je dit kunt instellen en als je dan nog vragen hebt, is hij meestal niet te beroerd om je verder te helpen.
Het is inderdaad onzettend jammer dat dat niet standaard in deze xpbox zit. Het is idd voor de meeste gebruikers niet nodig om dit aan te passen maar aan de andere kant kan het toch ook niet zo moeilijk zijn dit aan te passen middels een update. Ik heb de guide van wjb doorgelezen en zal er snel eens goed naar gaan kijken. Dankzij dit soort mensen kunnen we tenminste nog controle over ons netwerk uitoefenen.
Reputatie 7
Het openingsbericht van dat topic is een heel verhaal, maar eigenlijk staat al het belangrijke in het stukje "Configuratie" en dan is het ineens allemaal niet zo spannend meer. 😉