Beantwoord

Wanneer glasvezel beschikbaar?

• 6 juni 2015
  • 8 reacties
  • 2222 keer bekeken

Is het al bekend wanneer glasvezel op postcode 7609 beschikbaar ism of uberhaupt in Twente/Almelo? Caiway biedt het al wel aan, maar KPN nog niet terwijl de lijn er al een jaar ligt. Waar wacht KPN op? 

Ik begin me steeds meer en meer te irriteren aan de karige (maximale) 55Mbps die voor ons beschikbaar is, en sta op het punt om van provider te wisselen.

* Admin: Titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 6 juni 2015, 20:14

Hallo,

Op de site van reggefiber kunt u zien wanneer, en of er glasvezel is gepland. KPN maakt voor consumenten gebruik van het reggefiber netwerk, en niet van het Caiway netwerk.

Robin
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Op de site van reggefiber kunt u zien wanneer, en of er glasvezel is gepland. KPN maakt voor consumenten gebruik van het reggefiber netwerk, en niet van het Caiway netwerk.

Robin
Reputatie 3
Badge
Uiteindelijk wordt het wel vrijgegeven. In Schiedam is het ook door Caiway aangelegd en daar zeiden ze dat in 2017 wordt vrijgegeven... 

Op de website van Reggefiber kan ik niet vinden wanneer het wordt aangelegd. Bepaalt Reggefiber dit, of KPN? Hoelang moeten we nog wachten op glasvezel... over een halfjaar is het alweer 2016 (!) en ik zit hier nog steeds met een maximale 55Mbps koperen lijn.... Wanneer gaat KPN eens mee met de tijd en schieten ze op met het glasvezel? De keuze is anders namelijk heel simpel: z.s.m. overstappen op een provider die wel glasvezel biedt.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Reggefiber bepaalt dit, als is reggefiber (gedeeltelijk of helemaal) onderdeel van KPN.
Er zijn heel veel mensen die op glasvezel wachten en naar mijn idee wordt er weinig glasvezel uitgerold.
De gemeente heeft hier ook nog mee te maken; zij beslissen of reggefiber de straat open mag halen.

Robin
Bij mij KPN Compleet aansluiting is mij verteld dat volgend jaar ook KPN overzou gaan op glasvezel aansluiting en dat dit geen verdere prijs consequentie zou hebben. Inmiddels is 2015 en ik merk nog niets hiervan.

RobinFlikkema schreef op 6 jun '15 om 20:14u

Hallo,

Robin

[/quote]
[/quote]
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er twee glasvezel netwerken komen.

Er ligt hier al een glasvezelnetwerk. En waarom kan/mag KPN hier geen gebruik van maken?

Er zijn toch ook meerdere aanbieders op het koper netwerk.

Bert

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Er zijn plekken waar 2 glasvezel netwerken liggen.

Het Caiway(cif?) glasvezel netwerk wordt op dit moment niet gebruikt door KPN. Behalve in Harderwijk. De precieze reden weet ik niet.

KPN heeft hun eigen koper en glasvezel (reggefiber) netwerk. Beide netwerken zijn open voor andere aanbieders.
Het is voor KPN echter verplicht om het koper (en glasvezel?) netwerk open te stellen.

Robin
Jax schreef op 6 jun '15 om 13:49uIs het al bekend wanneer glasvezel op postcode 7609 beschikbaar ism of uberhaupt in Twente/Almelo? Caiway biedt het al wel aan, maar KPN nog niet terwijl de lijn er al een jaar ligt. Waar wacht KPN op? 

Ik begin me steeds meer en meer te irriteren aan de karige (maximale) 55Mbps die voor ons beschikbaar is, en sta op het punt om van provider te wisselen.

* Admin: Titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

Ik ben overgegaan van andere providor naar KPN glasvezel.
Had er geen rekening mee gehouden dat KPN geen coax aansluitingen levert.
Wel had ik al wat gelezen van de KPN versterker- kastjes die nogal wat stoting zouden geven. Zelf had ik soortgelijke (via electricitetsnet) versterkers in een ((tijdelijk huur) appartement geprobeerd maar gaf nogal wat storingen op TV.
Dus toen de monteur zei geen gebruik te kunnen maken van de coax moest ik behoorlijk protesteren om in plaats van de aangelegde coaxkabels ( in ons nieuwbouw appartemen) de betere UTP versie te kiezen. Hij heeft de kabels dus toch vervangen. Al moest ik zelf de utp aansluitkastejes bij Praxis halen: hij had ze niet bij zich.
Momenteel ben ik zeer te vreden met de installatie en de klantvriendelijke KPN.
Nu meldt mijn buurman dat zijn monteur zei dat dit niet kon. De monteur zei dat hij dan vaste telefonie kon vergeten. Hij geeft dus wel die versterkertjes - draadloos. Maar heeft zowel problemen met tv beeld als met het opnemen van programma's!

Ter info

Jaap

Reageer