Beantwoord

Wanneer glasvezelaansluiting

  • 20 September 2021
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

Dag

Sinds 1 augustus woon ik in een nieuwbouwwoning. Omdat ik niet wist dat ik de aansluiting voor glasvzel zelf aan moest vragen heb ik dit (pas) halverwege juni gedaan via mijnaansluitingen.nl.
De aanvraag was twee weken later door KPN goedgekeurd en zou kostenloos worden uitgevoerd. Ik heb alle benodigde informatie aangeleverd en het zou wachten moeten zijn op de uitvoering van de (graaf)werkzaamheden. Ik kreeg te horen dat alle werkzaamheden in week 37 zouden worden uitgevoerd. Afijn dacht ik. Ik kies liever voor KPN dan voor Ziggo die ook eventueel de verbinding aan konden leggen omdat ik al meerdere abbonementen heb lopen bij KPN. Na een hele poos niks te horen heb ik zelf maar gebeld wat de status was maar krijg telkens te horen dat ik maar moet wachten en vanzelf bericht krijg. Inmiddels zijn we ruim drie maanden verder na de aanvraagdatum. Inmiddels al meerdere malen gebeld en gevraagd maar ik ben nog niets wijzer. Mijn buren hebben de aansluiting voor glasvezel al liggen en hebben gewoon al internet. Wat is nu het probleem??????? Ik vind het behoorlijk frustrerend worden dat ik al deze tijd internet via een 4g router moet hebben en zou nou toch eindelijk eens de overstap willen maken naar glasvezel. Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen bieden. Wanneer ik kijk wat de status van mijn aanvraag is op kpnnetwerk krijg ik de zien dat de aansluiting binnen 12 maanden plaatsvindt...

icon

Beste antwoord door Jose_ 22 September 2021, 17:03

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +19

Kpnnetwerk is de enige die je iets kan vertellen over de aanleg van glasvezel.  Hier ben je bij kpn de provider.  Die hebben niets met de aanleg van glasvezel. Het lijkt er op dat je inderdaad geduld moeten hebben.  Een moderator reageert binnen een paar dagen.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Skelter94, welkom op het forum!

Ik snap dat je graag aangesloten wil worden en je frustratie hierin. De aanleg van glasvezel wordt geregeld door KPN Netwerk. Als ik je goed begrijp, loopt het daar spaak. Ik raad je dan ook aan om contact met hen op te nemen om te vragen wat nu precies de planning is. 

Mocht ik daarna iets voor je kunnen betekenen, laat het hier dan gerust weten. Vul je dan je forumprofiel (privé) in met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum v.d. contracthouder en (bij Persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN? Zodra je dat gedaan hebt, geef hier dan een seintje zodat ik met je mee kan kijken.

Goedemorgen @Skelter94, welkom op het forum!

Ik snap dat je graag aangesloten wil worden en je frustratie hierin. De aanleg van glasvezel wordt geregeld door KPN Netwerk. Als ik je goed begrijp, loopt het daar spaak. Ik raad je dan ook aan om contact met hen op te nemen om te vragen wat nu precies de planning is. 

Mocht ik daarna iets voor je kunnen betekenen, laat het hier dan gerust weten. Vul je dan je forumprofiel (privé) in met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum v.d. contracthouder en (bij Persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN? Zodra je dat gedaan hebt, geef hier dan een seintje zodat ik met je mee kan kijken.



Ja dat begrijp ik. Maar ik heb KPN Netwerk nu al drie keer gebeld en krijg telkens te horen dat ik nog geduld moet hebben. Dat is allemaal leuk en aardig maar daar heb ik verder niks aan. ‘Even’ geduld hebben kan net zo goed nog een aantal maanden zijn en als dat het geval is dan zoek ik wel naar een andere provider. Maargoed, ik heb mijn profiel aangevuld, wellicht dat je mee zou kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +10

Dat schiet inderdaad niet op. Dank voor het invullen van je profiel @Skelter94. Ik ben gaan kijken wat de situatie is op jouw adres en voor zo ver ik kan zien wordt op dit moment glasvezel uitgerold in jouw woonwijk. De geplande opleverdatum staat op dit moment voor december dit jaar / januari volgend jaar. Dat duurt dus helaas nog wel even. :disappointed_relieved:  Meer informatie heb ik helaas niet voor je, daarvoor moet je echt bij KPN Netwerk zijn. Ik hoop toch dat ze je nog wat meer duidelijkheid kunnen geven.

Hallo @Skelter94 , bij www.kpnnetwerk.nl kun je je inschrijven voor een gratis nieuwsbrief, dan ben je als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen in jouw wijk/straat.

CC: @Jose_  @Joep1965 

Reageer