Beantwoord

wanneer is 1Gb aansluiting beschikbaar?

  • 4 May 2021
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo,

nav de mail mbt de prijsverhogingen, zag ik ook dat 1Gb al beschikbaar is. Zelfs een aankondiging van KPN : 1 Gb beschikbaar voor iedereen !  

Vandaar dat ik graag wilde weten wanneer deze op mijn postcode beschikbaar komt.

Dus 08000402 gebeld.  Deze collega wist niets zinnigs te vertellen in mijn ogen en kon alleen zeggen dat er twee glasvezel aansluitingen zijn nl een met max 500 mb en een met max 1Gb.

Volgens mij is glasvezel, glasvezel en kunnen daar allerlei snelheden overheen afhankelijk van de netwerkapparatuur (van KPN) die er tussen zit…  Ik had volgens hem een aansluiting van max 500 Mb.

Ik zou graag willen weten wat hiervan klopt en indien mogelijk wanneer 1Gb beschikbaar komt

 

*Admin: postcode verwijderd ivm privacy

icon

Beste antwoord door Hanna_ 5 May 2021, 16:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Als jij in het bestelproces van KPN Hussel (klik) jouw postcode en huisnummer ingeeft dan krijg je de maximaal haalbare snelheid te zien.

 

Reputatie 3
Badge

beste @wjb 

dat is mij bekend en daar staat 500.  Maar ik heb begrepen dat er een uitrol is van 1Gb over Nederland en vandaar mijn vraag wanneer ik aan de beurt ben.

Het kan niet zo zijn dat mijn glasvezel begrensd is, wel de apparatuur van KPN die er tussen zit.. Dus mijn vraag blijft overeind!

Reputatie 7

Ik dacht dat die "uitrol" al lang afgerond was en dat 1Gbps downstream en 500Mbps voor iedereen met glasvezel al mogelijk zou moeten zijn.

Eind dit jaar zou ook een upstream snelheid van 1Gbps voor iedereen beschikbaar moeten zijn.

Reputatie 3
Badge

hoi @wjb ,

dat is dan kennelijk nog niet zo.  Het verhaal van de servicedeskmedewerker klopt ook helemaal niet want op mijn adres kan door TMobile wel 1Gb glas verbinding gerealiseerd worden. Dus ik heb geen 500Mb glasvezel zoals verteld werd. Ligt dus gewoon aan de infrastructuur van KPN.

Ik begrijp uit je reactie dat jij ook geen antwoord kan geven wanneer e.e.a. voor mij, via KPN, beschikbaar komt…  Bedankt voor je reacties...

Reputatie 7

Wat die medewerker van klantenservice jou verteld heeft is pure onzin. Je hebt misschien nog een paar EoF aansluitingen die maximaal 100Mbps aankunnen. Alle andere aansluitingen zijn GoF aansluitingen met en maximale snelheid van 1Gbps.

Als T-Mobile 1Gbps kan leveren op jouw adres dan kan KPN dat ook. Ik denk dat dit een administratief probleem is.

 

Ben je een fanatieke gamer of download je heel erg veel?

Reputatie 3
Badge

hoi @wjb 

het antwoord op je vraag is ja  :grinning:

is dat administratieve probleem ook op te lossen ??

Reputatie 7

is dat administratieve probleem ook op te lossen ??

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren die hier verder voor je in zal duiken.

Als je het nog niet gedaan hebt, vul jouw forumprofiel (klik) aan zodat die moderator direct voor je aan de slag kan.

Reputatie 3
Badge

hoi @wjb 

bedankt voor je snelle reacties. Ik hoop ook dat het snel wordt opgepakt..

 

groetjes

Wil

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Pimpelmees01, welkom. 

Bedankt dat jij jouw profiel alvast hebt aangevuld. Ik heb voor jouw een postcode check gedaan en er is inderdaad maximaal 500 m/bit beschikbaar op jouw adres. Ik heb voor jouw nagevraagd waarom 1000 M/bit niet mogelijk is, dit heeft waarschijnlijk te maken met de netwerkkaarten in de centrale. Deze zijn simpelweg nog niet geschikt voor de hogere snelheid. Wellicht dat we de centrale in de toekomst gaan upgraden, dan komt er wel 1GB beschikbaar.

Reputatie 3
Badge

Hoi @Hanna_ 

bedankt voor je snelle reactie,

dat is dan mooi balen… die netwerkkaart zal wel niet geplaatst worden vermoed ik…

wacht nog enige tijd af en dan kan ik altijd nog denken aan verhuizing van provider… wie weet, misschien blijf ik ook wel gewoon met 500…

groetjes