Beantwoord

Wanneer komen er 1000mbit verbindingen?

  • 18 January 2019
  • 24 reacties
  • 1815 keer bekeken

Reputatie 2
ik heb nu momenteel een 500/500 verbinding, zijn er al plannen om 1000/1000 verbindingen te lanceren? er zijn namelijk glasvezel concurrenten die dit aanbieden,
icon

Beste antwoord door Dennis-L 18 January 2019, 21:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Heb je wel eens gemeten of je ooit wel eens die 500Mbps volledig gebruikt?
Reputatie 2
Heb je wel eens gemeten of je ooit wel eens die 500Mbps volledig gebruikt?
dat is niet de vraag......
Reputatie 7
Klopt, maar toch zou ik je aanraden om eens te kijken of je die 500Mbps ooit wel eens nodig gehad hebt en dan bedoel ik niet tijdens een speedtest.
Het antwoord weet ik overigens al en dan weet je ook dat het nog niet echt zinvol is om abonnementen van 1000Mbps te introduceren. Als KPN een 1000Mbps abonnement zou introduceren dan is dat waarschijnlijk puur vanwege de marketing. Ik verwacht niet dat er veel abonnementen met die snelheid afgesloten zullen worden en denk dan ook dat KPN geen haast zal maken met een dergelijk abonnement.
Ik heb mijn 500Mbps abonnement juist teruggezet naar 200Mbps terwijl ik toch een grootverbuiker ben met mijn NAS die backups en bewakingsbeelden synchroniseert met een NAS elders.
Reputatie 6
Badge +9
ik heb nu momenteel een 500/500 verbinding, zijn er al plannen om 1000/1000 verbindingen te lanceren? er zijn namelijk glasvezel concurrenten die dit aanbieden,
Ik kan natuurlijk heel flauw antwoorden en zeggen dat jouw verbinding nu al eigenlijk 1000 mbit/s is.
De linksnelheid tussen jouw NT en de POP is immers 1000 mbit/s.

Maar ik begrijp natuurlijk wel dat je een 1000mbit abonnement bedoelt.
Of KPN dat ooit gaat aanbieden? Who knows.
Op het moment dat Ziggo DOCSIS 3.1 landelijk heeft uitgerold en ook daadwerkelijk 1000 mbit/s gaat aanbieden dan is de kans wel aanwezig dat KPN WBA ook zoiets gaat toevoegen aan hun portfolio.
In dat geval zou KPN het ook kunnen aanbieden aan hun klanten, aangezien het dan wel een concurentiedingetje zou kunnen worden.

Dat andere glasvezelproviders het nu wel aanbieden is niet echt concurentie.
Die providers bieden het vaak aan via netwerken waar KPN WBA geen actieve operator is en KPN dus niet kan leveren.
Alleen bij Tweak met 1000 mbit/s en T-Mobile met 750 mbit/s zou je enigszins kunnen spreken over concurentie maar de gebieden waar zij die snelheden kunnen leveren én KPN WBA ook actieve operator is zijn niet zo heel erg groot dat het voor KPN blijkbaar nog geen "gevaar" oplevert
Reputatie 7
Bij ons hier in Houten heb je Netrebel die via het netwerk van KPN voor €37,50 per maand 1000Mbps levert. Het loopt desondanks geen storm bij die organisatie.
Reputatie 6
Badge +9
Bij ons hier in Houten heb je Netrebel die via het netwerk van KPN voor €37,50 per maand 1000Mbps levert. Het loopt desondanks geen storm bij die organisatie.

Via het netwerk van KPN NetwerkNL/Reggefiber maar niet via KPN WBA.
Netrebel heeft eigen apparatuur in de POPs net als Tweak en T-Mobile.
Reputatie 7
Bij ons hier in Houten heb je Netrebel die via het netwerk van KPN voor €37,50 per maand 1000Mbps levert. Het loopt desondanks geen storm bij die organisatie.Via het netwerk van KPN NetwerkNL/Reggefiber maar niet via KPN WBA.
Netrebel heeft eigen apparatuur in de POPs net als Tweak en T-Mobile.

Klopt, het enige wat ik wil aangeven is dat 1000Mbps blijkbaar een ondergeschikte rol speelt in de keuze van de provider. Het aandeel Netrebel is heel laag in dit "dorp" dus zijn er blijkbaar andere belangrijkere factoren dan prijs en bandbreedte die van doorslaggevend belang zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Hi pvg, welkom op het forum. De mannen hierboven leggen het al vrij goed uit. Op dit moment zijn er geen concrete plannen om dit uit te rollen. Sinds kort kunnen we overal waar glasvezel is uitgerold 500 Mbit leveren, waar dit eerst nog 100 was. Dat loopt nog niet echt storm, voor de meerderheid van de consumenten is het ook niet echt interessant. Concreter dat dit kan ik het helaas niet maken.
Badge

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/gigabit.htm

@Wnednl 

je reageert op een topic van 11 maand geleden

maar bedankt voor de link

Reputatie 7

 

Wat een onzin, met 100 of 200Mbit/s zal je net zo goed/snel kunnen internetten met het hele gezin.

wjb nu wel ja maar de bandbreedte zal komende jaren toe gaan nemen

dan is 1gbit de toekomst

net als de jaren 90 een mobile telefoon word ik gebeld dan

nu loopt iedereen er mee

ik ken de tijd van toen ik nog een msx computer had wat was de 386 een verademing toen

met piep piep modem

Reputatie 7

wjb nu wel ja maar de bandbreedte zal komende jaren toe gaan nemen

dan is 1gbit de toekomst

Het duurt waarschijnlijk nog jaren alvorens die bandbreedte ook maar enigszins benaderd hoeft te gaan worden.

dan is kpn klaar voor de toekomst toch

 

zelfde term 5g

4g+ is ook snel zat

5g wordt ook ingezet voor de toekomst

 

Reputatie 7

dan is kpn klaar voor de toekomst toch

KPN wel, maar de consument heeft er (nog) helemaal niets aan en dat is voor mij het enige dat telt ... de consument.

Reputatie 7
Badge +7

Ach, zolang je geen satellieten of raketten hoeft te besturen heb je m.i. die snelheden helemaal niet nodig…. maar da’s een heel andere discussie…. fijne jaarwisseling!

Badge

@Wnednl

je reageert op een topic van 11 maand geleden

maar bedankt voor de link

Ja klopt maar niet minder interessant toch? En, deze info is redelijk recent dus eerder kon het ook niet geplaatst worden 😅😅

Reputatie 2

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/gigabit.htm

 

leuk, we zijn nu 8 maanden verder en nog steeds niet beschikbaar op mijn adres, terwijl ik wel 500mbit heb en 1000mbit mogelijk zou zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Och... waar zeur je over, bij mij is 50 mbit nog niet eens leverbaar.

 

Reputatie 2

Och... waar zeur je over, bij mij is 50 mbit nog niet eens leverbaar.

 

het is geen zeuren. het is gewoon een normale optie, die concurrent ziggo wel levert (upload uitgesloten). je moet als provider meegaan, waar de snelheid wel mogelijk is!

ik vind het uiteraard vervelend voor je, dat er voor jou niks beters beschikbaar is. als ik jouw connectie zou hebben, dan was mijn vraag geweest: wanneer komt er bij mij een fatsoenlijke verbinding?

zo is dat helaas voor iedereen anders. als iedereen nou dezelfde kwaliteit/verbinding zou hebben,,,,,,,

 

 

Reputatie 7

het is geen zeuren. het is gewoon een normale optie, die concurrent ziggo wel levert (upload uitgesloten). je moet als provider meegaan, waar de snelheid wel mogelijk is!

En je moet als abonnee vaststellen of je die snelheid echt wel nodig hebt.

Als je eenmaal weet hoeveel bandbreedte je werkelijk verbruikt dan weet ik zeker dat je tot dezelfde conclusie als ik en dus geen dief van je eigen portemonnee zult gaan worden.

 

Overigens ben ik van mening dat KPN veel beter kan investeren in snel internet voor iedereen dan in zeer snel Internet voor een paar.

Reputatie 7
Badge +24

Overigens ben ik van mening dat KPN veel beter kan investeren in snel internet voor iedereen dan in zeer snel Internet voor een paar.

Inderdaad ja. Die tijd, geld en energie die KPN in 1000 mbit stopt kunnen ze beter besteden aan de aansluitingen van minder dan 50 mbit.

Reputatie 7

Overigens ben ik van mening dat KPN veel beter kan investeren in snel internet voor iedereen dan in zeer snel Internet voor een paar.

Inderdaad ja. Die tijd, geld en energie die KPN in 1000 mbit stopt kunnen ze beter besteden aan de aansluitingen van minder dan 50 mbit.

...van minder dan 150Mbps.