Beantwoord

Wanneer komt er glasvezel in Capelle aan den IJssel

  • 22 November 2019
  • 22 reacties
  • 2782 keer bekeken

Kan iemand vertellen waarom KPN zijn VDSL-kast weer heeft verwijderd in mijn wijk in Capelle aan den IJssel. Betekend dit dat er glasvezel komt?

icon

Beste antwoord door Ward_ 3 December 2019, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Douglas65 

VDSL kast verwijderd? 🤔 kun je hier eventueel een foto van maken? Dat vind ik vreemd, op KPN netwerk.nl kun je kijken of er nog wat veranderd in jou wijk of buurt. 

 

Reputatie 7
Badge +22

 

Dit is apart, heb je nog gekeken op die link die ik jou gaf @Douglas65? 👍🏼

Ja, staan geen werkzaamehden gepland voor de toekomst.

Reputatie 7
Badge +10

Wat is ongeveer het adres van deze kast? Dus 1 van de woningen in de buurt. DanDan  ik eens kijken wat er speelt 

Tegenover Floridaweg 9 in Capelle aan den IJssel

Reputatie 7
Badge +10

Aha… dit verhaal ken ik ja. Dit was geen VDSL kast maar een FttH-glasvezelkast (een mini-PoP) die bedoeld was voor het nieuwbouwproject er achter (verbouwing van oud kantoorpand tot studio's als het goed heb?). De kast was al geplaatst en de buis voor de backbone verbinding was al gelegd (die blauwe buis) en toen werd het verbouwingsproject voorlopig afgeblazen of langdurig uitgesteld of zoiets.

Toen is besloten de kast weer te verwijderen om bij een ander nieuwbouwproject in te kunnen zetten. 

 

De kabelverdeler voor het kopernetwerk staat er wel vlakbij maar die stond en staat niet op de planning voor vervanging naar een VDSL kast.

Vreemd, want het pand was kort daarna klaar met verbouwing en is nu volledig bewoond.

kont er dan nog een vervolgproject?

Hoi @Douglas65 . Ik lees even mee en kan in ieder geval voor de komende 2 maanden geen updates zien. (verder kijkt ons systeem ook niet).

@Ward_ zit beroepsmatig meer in deze materie en misschien heeft hij nog een update. Anders is het denk ik afwachten geblazen.

Stel je de vraag omdat je zelf ook graag meer snelheid wilt? Woon jij in deze straat en wat is je huidige DSL snelheid? (ik kijk graag of er nog een lijn upgrade bij jou mogelijk is)

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb inderdaad nog wel verder gevraagd. Voor dit renovatieproject zou FttH van KPN in alle woningen komen. Tot de laatste bouwvergadering waarin de ontwikkelaar mededeelde dat hij geen KPN glasvezel meer hoefde en dat hij zelf een netwerk liet aanleggen en zelf zou gaan zorgen voor diensten als internet en TV en zo…

Toen is besloten om alles vanuit KPN af te blazen en de kast weer weg te halen. 

Beste KPN, 

 

Enig idee of er plannen zijn voor glasvezel in de wijk Fascinatio? 

 

Op het ogenblik heb ik maximaal 18-20Mb/s en vaak de nodige problemen rondom onze TV. Soms overweg ik om anders maar aan de kabel van Ziggo te gaan. 
 

Alvast bedankt. 
Mvg

Marcel

 

En zojuist een speedtest op mijn studeer gedaan en kom hier niet verder dan 8.6 Mb/s ??

 

Gr

Marcel

 

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Heb je hier iets aan?

Badge +19

Ja zeker maar het ziet er niet best uit qua snelheid en een upgrade zit er voorlopig ook niet aan te komen. Op zich zou je bij normaal gebruik hier best mee uit de voeten kunnen maar als je echt meer snelheid wil zal he over moeten stappen.  Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login laat even weten hoe het afloopt. 

Ja deze heb ik al een aantal keer gedaan. WiFi werd op ander kanaal gezet, zonder echte verbetering. Vandaag uren bezig geweest met de Experia box en de achterliggende devolo apparaten. Op zich alles acceptabel. Alleen op de plek van de TV, consoles laat de app 70 mbit/s zien, terwijl op de andere plekken tot 220 mbit wordt gehaald, aldus de app. Wellicht dat er interferentie is met de wandcontactdozen die niet van kunststof zijn. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Badge +19

Met die snelheid moet je geen Devolo's willen. Gewoon bekabeld dan heb je ook geen verlies qua snelheid.  De wifimanager heb je waarschijnlijk te snel gedaan. Ik geef je een tip. Op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je wachten. Minimaal 5 minuten. Wedden dat je dan 2 experia wifi's krijgt.  Gratis!! Die moeten dan bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Welke experiabox heb je?

V10 … Staat in de meterkast. En wil nergens met draden over mijn vloer of plafond aan de slag.

 

heb de Mgr idd gedaan. Alleen agv Corona komt er nu niemand langs. 
 

Devolo is niet goed genoeg?

Badge +19

Devolo's tsja ik ben er niet weg van.  Ze zijn erg gevoelig voor storingen in het electriciteitswerk. Een goedkope ledlamp of een kapotte dimmer kan al voor problemen zorgen. Maar bij veel mensen gaat het goed hoor. Die v10 in de meterkast is ook niet best voor je wifi. Overal Wi-Fi is anno 2020 best lastig.  Gewoon omdat er veel wifi signalen in de lucht zijn. Zelf heb ik 2 experia wifi's en die werken perfect.

Ik las van de week dat KPN de experiabox als ingang in het huis loslaat. Mss maar eens naar iets anders kijken. Boven heb ik iig een asus router staan en die werkt prima.

bedankt voor je input 

Hoi @Douglas65 . Ik lees even mee en kan in ieder geval voor de komende 2 maanden geen updates zien. (verder kijkt ons systeem ook niet).

@Ward_ zit beroepsmatig meer in deze materie en misschien heeft hij nog een update. Anders is het denk ik afwachten geblazen.

Stel je de vraag omdat je zelf ook graag meer snelheid wilt? Woon jij in deze straat en wat is je huidige DSL snelheid? (ik kijk graag of er nog een lijn upgrade bij jou mogelijk is)

Hoi, ik woon zelf ook in Capelle Aan den IJssel, de snelheid van het internet bij mij is nu 100mbit/s. Ik vroeg me daarom ook af of er een upgrade mogelijk was.. 

 

mvg

Arjaen Honarvar

@Arjaen : Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven? Ik kan dan voor je kijken of er een upgrade mogelijk is.,