Beantwoord

Wanneer komt men eindelijk het NT kastje plaatsen?

  • 16 May 2023
  • 19 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 1

In onze wijk is half jaartje geleden glasvezel aangelegd. Ook bij ons in huis. De aannemer heeft de aansluiting doorgemeten en die was "ok". KPN zou een monteur sturen om het NT kastje aan te leggen. Inmiddels enkele maanden verder en de buren blijken inmiddels wel een NT kastje te hebben. KPN netwerk gebeld: "Er staat een kruisje in het systeem, want u wilt geen glasvezel van KPN", o dat klopt niet? Ik verbind u door met KPN. "O, u zit bij XS4All?"….

Klantenservice XS4All: nee meneer, zonder NT kastje kunnen wij niets voor u doen…..

 

Terug bij KPN netwerk: "Wij hebben uw vraag doorgezet naar de onderaannemer, die neemt zo snel mogelijk contact met u op".

Vervolg vraag, want de onderaannemer plaatst dat kastje niet, dat was mij al verteld…

"O, maar dan moet er onderzoek plaats vinden", dat kunt u aanvragen. Maar we hebben wel een wachttijd van minstens 4 maanden…… En dat kruisje in het systeem? nee voordat is u zeker verteld door xs4all….(uh nee, kpn netwerk..)

 

nou ben ik erg geduldig, maar dit is toch om gek van te worden?

 

Weet iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door pollux4092 20 May 2023, 10:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @pollux4092 www.kpnnetwerk.nl is verantwoordelijk voor de infrastructuur. Via je postcode/huisnummer kun je de status van je aansluiting zien en je abonneren op een gratis nieuwsbrief om op de hoogte gehouiden te worden.

Wat is de status van jouw aansluiting?

Indien gereed en dat je een provider kunt kiezen, kun je KPN, de provider dus, bellen via 0800 0402 en verzoeken om migratie van koper naar glas en wordt e.e.a. in werking gesteld.

 

 

Reputatie 1

De status is:

Er is een onderzoek nodig

In het verleden hebben we je buurt aangesloten op glasvezel. Bij de voorbereidingen van de aanleg kijken wij niet alleen naar de geschiktheid van je woning, maar ook naar de infrastructuur in jouw buurt. Door een technische belemmering konden we je woning niet kosteloos aansluiten op ons glasvezelnetwerk. Wil je toch graag dat we je woning aansluiten? Start dan een onderzoek.

 

Volgens de aannemer was echter alles in orde….

In onze wijk is half jaartje geleden glasvezel aangelegd. Ook bij ons in huis. De aannemer heeft de aansluiting doorgemeten en die was "ok". KPN zou een monteur sturen om het NT kastje aan te leggen. Inmiddels enkele maanden verder en de buren blijken inmiddels wel een NT kastje te hebben. KPN netwerk gebeld: "Er staat een kruisje in het systeem, want u wilt geen glasvezel van KPN", o dat klopt niet? Ik verbind u door met KPN. "O, u zit bij XS4All?"….

Klantenservice XS4All: nee meneer, zonder NT kastje kunnen wij niets voor u doen…..

 

Terug bij KPN netwerk: "Wij hebben uw vraag doorgezet naar de onderaannemer, die neemt zo snel mogelijk contact met u op".

Vervolg vraag, want de onderaannemer plaatst dat kastje niet, dat was mij al verteld…

"O, maar dan moet er onderzoek plaats vinden", dat kunt u aanvragen. Maar we hebben wel een wachttijd van minstens 4 maanden…… En dat kruisje in het systeem? nee voordat is u zeker verteld door xs4all….(uh nee, kpn netwerk..)

 

nou ben ik erg geduldig, maar dit is toch om gek van te worden?

 

Weet iemand een oplossing?

Vragen of ze alles willen afmelden bij kpn netwerk, dan kan provider u het nt kastje opsturen. Kwestie van er over heen schuiven

Reputatie 7
Badge +20

Hi @pollux4092, wat een frustrerende situatie zo ☹️

Ik zal niet alles kunnen zien omdat ik van ‘KPN de internet provider’ ben en niet van KPN Netwerk, maar ik wil toch graag even met je meekijken. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

 

Reputatie 1

Een update: Geheel onverwacht stonden om half acht twee KPN monteurs voor de deur. Het NT kastje zit erop en de “ lijndemping” is ook in orde volgens hen.

De glasvezellijn kon echter niet worden geactiveerd, omdat er geen abonnement was aangevraagd.

Xs4all kan geen abonnement aanvragen omdat de lijn nog steeds (ondanks de “alles ok” ) in storing staat. Wie gaat dat “ vinkje” in het systeem nu voor me weghalen?

 

p.s. Profiel ingevuld

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik zie zelf inderdaad staan dat er nog geen glasvezel aan is gelegd en dat je een haalbaarheidsonderzoek aan moet vragen. Ergens in de communicatie tussen de verschillende systemen loopt dus iets niet helemaal lekker 🤔

Zelf heb ik niet de mogelijkheid om hier iets aan te veranderen, maar ik ga kijken of ik hiervoor hulptroepen in kan schakelen!

Reputatie 1

Dat zou super zijn!

Reputatie 7
Badge +20

Zou je hier een foto willen plaatsen van he glasvezelaansluiting @pollux4092? Dan hebben we ‘bewijs’ dat hij toch echt aangesloten is en kunnen we daar verder mee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien @pollux4092 en doe de voorzichtige aanname dat het inmiddels toch in orde is. Mocht ik me daarin vergissen dan hoor ik het uiteraard graag!

Reputatie 1

Hallo Maja,

Ik ben even stil gebleven, omdat ik natuurlijk begrijp dat er tijdens de feestdagen weinig actie heeft kunnen zijn. 

De situatie is nog onveranderd. Nog steeds staat mijn status op: onderzoek nodig.

Hieronder de gevraagde foto

 

Reputatie 1

Nog even een aanvulling: Het connection lampje knippert

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @pollux4092, zuur dat er nog steeds geen schot in de zaak lijkt te zitten 😑

@Ward_, zou jij wellicht even mee kunnen kijken met deze? Het lijkt er op dat KPN Netwerk niet goed gereed heeft gemeld waarna het vervolgens een kastje-muur verhaald is geworden.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi allemaal,

 

Deze aansluiting zit in de woning, dat is duidelijk, en dat blijkt ook uit de foto's. De aannemer heeft echter na het monteren op 16 december 2022 de aansluiting niet gereed kunnen melden door een te hoge demping. Daarom is het adres toen voorlopig op de vorige status gehouden, namelijk “glasvezel bij de erfgrens” en daaraan de omschrijving “Technische obstructie” toegevoegd. Dat is een vrij algemene omschrijving voor allerlei technische problemen. Maar die omschrijving zorgt er wel voor dat het adres niet orderbaar is. Op zich terecht als er ook een belemmering is, anders creëer je doelbewust de situatie dat een bewoner een abonnement bestelt en vervolgens niet kan krijgen omdat de lijn niet werkt. Dan kan je dat beter vooraf blokkeren.

 

Maar… ten eerste moet die belemmering dan wel opgelost worden als dit mogelijk is en ten tweede moet dat dan alsnog ook worden aangepast in de administratie. Ik lees uit het verhaal hierboven dat er op 20 mei monteurs zijn geweest die hebben gemeten en geconstateerd dat het akkoord was. 

Ik zal kijken of ik de projectleider kan bereiken om dit na te gaan bij Selecta, de aannemer. Hier is namelijk niks van terug te zien in het ticketsysteem. En het plaatsen van het NT kastje is heel aardig van ze maar ook daar is nooit een opdracht voor geweest. Had ook niet gekund want het adres is geblokkeerd voor alle aanvragen.

Reputatie 7
Badge +20

Heel erg bedankt voor het uitzoeken @Ward_, dit loopt allemaal niet heel lekker dus. Hopelijk kan de projectleider schot in de zaak krijgen!

Reputatie 1

Bedankt voor de info & de moeite!

Ik wacht vol spanning af.

Reputatie 7
Badge +10

@pollux4092 Ik heb goed nieuws!!

De aannemer heeft de status aangepast naar Gereed. Dit wordt vanavond in de dagelijkse aanpassingen verwerkt en zou dan morgen zichtbaar moeten zijn op www.kpnnetwerk.nl

En als ik me niet vergis zou dat morgen ook al zichtbaar moeten zijn bij XS4all, maar anders zeker zaterdag.

Reputatie 1

@Ward_  Heel erg bedankt voor je hulp. Zonder jou was dit nog lang niet opgelost.

Dinsdag ga ik over op glasvezel!

Reputatie 1

O ja en @Maja_ natuurlijk ook bedankt. Er zijn meer mensen zoals jullie nodig bij KPN, Top!!!

Reputatie 7
Badge +20

Ah super! @Ward_ bedankt en @pollux4092 alvast veel plezier van je glasvezel aansluiting 😃