Beantwoord

Wanneer komt monteur?

  • 10 January 2021
  • 22 reacties
  • 441 keer bekeken

Wanneer komt de monteur voor aansluiten glasvezel??

  • Ik ben op 1 december 2020 overgestapt van XS4ALL naar KPN
    • Ik kreeg een bevestiging dat KPN de overstap regelde
    • Dat de monteur op 4 januari zou komen
  • Ik kreeg op 21 december 2020 een mail dat ik geen gebruik kon maken van de overstap service
    • Ik heb XS4ALL zelf maar gebeld “Goh meneer, normaal regelt KPN dat rechtsreeks met ons, maar ik zal het voor u regelen.”
  • Op 4 januari zou de overstapt plaatsvinden en monteur langskomen tussen tussen 12:00u en 14:00u
    • In de vroege ochtend rond 04:15u is mijn internet signaal van XS4ALL afgesloten
    • Om 15:15u ben ik maar gaan bellen waar ie bleef.
    • Ik kreeg doodleuk te horen dat de afspraak verzet was naar 13 januari!! Ik ben hier niet over geïnformeerd, ik heb dit niet zelf geïnitieerd. Het meisje gaf aan dat ze verder niks voor mij kon betekenen en dat dit nu eenmaal zo was. Het feit dat ik in Corona thuiswerk tijd samen met twee pubers in huis en onderwijs op afstand perikelen had nam ze voor lief aan, maar benadrukte dat dit in het systeem stond en dat was het.
    • Nadat ik haar behoorlijk duidelijk had gemaakt dat ik dit absoluut niet accepteerde ging ze weer overleggen met iemand anders. Lang verhaal kort, ik kreeg een pakket digitenne en 50GB 4G internet tot die tijd. Daar moest ik het wel mee uit kunnen zingen. Nadat ik aangaf dat ik ong. 10-20GB minimaal per dag verbruikte zei ze dat ik maar wat meer moest opletten... 
    • Mijn laatste vraag aan haar ging over hoe ik een klacht kon indienen. Ze reageerde alsof ze deze vraag het voor het eerst in haar leveren te horen kreeg en had hier geen antwoord bij. Ik moest maar op de site kijken. 
  • Vervolgens heb ik XS4ALL teruggebeld, die wijst natuurlijk weer naar het andere kastje van de muur en gaf aan dat ze in de overstap etc niks konden betekenen, maar dat het signaal nog wel bij hen zat. Na een lang gesprek en nodige geklooi met routers etc. had ik weer een XS4ALL internet signaal op mijn verbinding.
  • Hierop volgend kreeg ik een mail van XS4ALL dat mijn annulering geannuleerd was..
  • Nu wil ik kijken wanneer de KPN monteur dan wel langskomt deze week, want ik heb hier tot op heden geen enkele bevestiging of informatie over gehad. Schijnt er een mooie site te zijn, waarop je kan inloggen met klantnummer en laatste 3 cijfers van je bankrekening en alle informatie op het scherm komt. Je raadt het al, hier kreeg ik een foutmelding en de melding dat ik het beste contact kon zoeken via de telefoon of het later opnieuw kon proberen.

 

Je begrijpt dat ik er inmiddels he-le-maal klaar mee ben en het liefst de hele KPN bende zou annuleren. Ongetwijfeld kan dit niet omdat ze zich hebben ingedekt met kleine lettertjes en twee weken bedenktermijn..

 

  1. Ik weet nog steeds niet wanneer de monteur gaat langskomen. 
  2. Ik heb geen idee waar ik terecht kan met mijn klacht en dat deze serieus genomen wordt.
  3. Heb ik nou straks twee abonnementen? 1 van XS4ALL en 1 van KPN??
  4. Ik wordt knettergek van jullie telefoonsysteem die op voice-response werkt, een algemeen antwoord geeft en de verbinding verbreekt.

Wat een bedrijf.. Klantvriendelijkheid en ontzorgen ver beneden peil.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 January 2021, 14:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

En nu krijg ik een mail waarin een monteur afspraak wordt bevestigd van 21 januari ipv 13 januari.. On-ge-lo-fe-lijk 🙁

Hoi @basnld . Welkom op het forum.

Dat schiet allemaal niet op, zo. Je hebt je profiel al aangevuld en ik kon daarom al even meekijken. Helaas heb ik slecht nieuws:

Ik kan hier niets aan bespoedigen. Zo te zien is er iets misgegaan met jouw order en die is opnieuw op de lopende band gezet. Dit is een automatisch systeem  waar ik geen invloed op heb.

Mijn oprechte excuses.  Ik zie een monteur staan voor 21-1 tussen 13:00 en 15:00.

Mocht jij een particulier, mobiel abonnement bij ons hebben kan ik daar een gratis grote weekbundel opzetten.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Voor de verslaglegging, ter lering en vermaak en voor mensen die overwegen om over te stappen naar KPN.

 

Op 21 januari komt de monteur langs, deze kijkt in de meterkast en bevestigt wat ik al in het telefoongesprek bij KPN aangaf toen ik bij hen klant wilde worden. Hier hoefde geen monteur voor langs te komen. Het NT kastje hing er al, het was alleen een kwestie van de modems vervangen. Inderdaad. Hoewel ik de dame destijds 4x heb aangegeven dat ik geen monteur wilde en alleen een datum waarop het signaal overgezet werd wilde ze niet wijken. Er moest een monteur komen want het was allemaal moeilijk en technisch. 

 

Prima. De monteur is er eindelijk en gaf aan snel weer te kunnen gaan. De Fritzbox werd afgekoppeld en de V12 werd aangesloten. Een internet signaal kwam er al snel. De monteur wilde al weer gaan, maar nadat ik na een speedtest aangaf nog steeds maar 200Mpbs te hebben en een XS4ALL hostname ging hij toch maar even bellen.

 

Lang verhaal kort, de beste monteur heeft 2,5 (!!!!!!!!!!!) uur gebeld met KPN en is verschillende malen doorverbonden om te achterhalen hoe het toch kon dat ik geen KPN hostname had en geen 500Mbps kreeg. Er is GEEN antwoord opgekomen.

 

Hij ging uiteindelijk na 2,5 uur weg met de melding dat ik de V12 eraan kon laten hangen, er iets mis was gegaan met de opdracht om mijn signaal om te zetten. De opdracht was nooit in behandeling genomen volgens zijn woorden. En het zou vanzelf allemaal goed komen..

 

Sinds die tijd is TV kijken onmogelijk geworden. Na een paar seconden bevriest het beeld met de melding stb-nmc-400. Het nodige Googlen en de “help” functie van KPN leert me dat ik gewoon even de stekker eruit en er weer in moet doen.

 

F*ck it. Hoevaak ik het stroom ook onderbreek, het originele XS4ALL modem terug plaats, de V12 er weer aanzet, fabrieksinstellingen herstel. Mijn TV werkt nu ook niet meer.

 

Schijtziek word ik ervan! Ik ben onderhand een maand bezig en het wordt alleen maar slechter en uitzichtlozer.. En bel ik KPN, dan krijg ik een computer bandje te horen waarin ik wordt verwezen naar de online hulp, waarna de verbinding wordt verbroken..

 

Echt beste mensen.. Stap NOOIT over naar dit bedrijf.. @ACM leest u even mee?? #duopolie #marktwerking #marktaandeelisbelangrijkerdanklanten

 

to be continued.. :worried:

Ik ben trouwens benieuwd of mijn “welkomstcadeau” nog komt, of dat die order ook “niet in behandeling is genomen”.. :rolling_eyes:

 

 

Hoi @basnld . Wat een ellende allemaal.

Het welkomst cadeau wordt kort na activatie verstuurd. Ik heb dus goede hoop dat je die binnenkort gaat ontvangen. 

Het zou fijn zijn als jullie inhoudelijk willen kijken wanneer en hoe het signaal overgezet gaat worden en waarom mijn IPTV het niet meer doet.

Ik ben er in gedoken en moet je bekennen dat het voor mij ook behoorlijk ondoorzichtig is geworden.

Je gaat over van XS4all naar KPN. Dat zou 21-1 klaar moeten zijn maar om onduidelijke reden is dat afgeketst. Een monteur heeft nu het verzoek ingediend om de zogenaamde ‘acces’ (alles wat met de fysieke aansluiting en de daarbij horende administratie te maken heeft opnieuw aan het systeem aan te bieden. Dat is nu in behandeling bij een backoffice.

Mijn vermoeden is dat bij de initiële, mislukte order jouw itv (van Xs4all) al is beëindigd maar ik heb niet de middelen om dat met zekerheid te zeggen.

Als de KPN order helemaal mislukt is, zou je dus nog volledig op XS4all moeten zitten en dan zou het ontbreken van itv een ‘gewone’ storing kunnen zijn. In dat geval kan de xs4all helpdesk misschien nog iets voor je betekenen. Maar ik heb hier zelf niet zoveel vertrouwen in. 

Ik heb nu een nieuw ticket voor je aangemaakt (voor de zekerheid).  Ik hoop dat er heel snel schot in de zaak komt. 

En, is er al nieuws? Of moet ik nog steeds maar wachten en erop vertrouwen dat het wel goed komt?

:-( Erg spijtig hoe dit allemaal gaat. Ik heb ze weer een bericht gestuurd. 

Nou, we hebben weer een vervolg..

 

15-02-2021 - kreeg ik een SMS van KPN dat ze me dringend moesten spreken en ik terug moest bellen. “Dringend”..  Er kon weer een monteur afspraak gemaakt worden, ik ben de discussie niet eens aangegaan en laten inplannen. Deze is vandaag, 17-02-2021, geweest. 

 

Lang verhaal kort, hij is alweer weg, onverrichte zaken. Het verhaal wat krijg te horen is dat KPN op 18 januari een verzoek - via mail - bij een extern bedrijf heeft ingediend om de accessline over te zetten. Nu een maand later is er nog geen antwoord op die mail en niemand doet wat of trekt het zich aan om hier ècht werk van te maken.

Te gek voor woorden dat dit geslikt wordt.. weken lang geen opvolging op aanvragen en de klant maar laten wachten

 

Ik krijg alleen maar te horen “We hebben nog geen reactie en kunnen verder niks voor u betekenen. Er wordt vanzelf contact met u opgenomen” 

 

Ik ben er helemaal klaar mee en zou het liefst de hele bende annuleren en overgaan naar Ziggo. Dat kan natuurlijk ook niet vanwege lopende aanvragen..

En nu krijg ik een SMS met het verzoek om wéér een nieuwe monteurafspraak te maken… Om weer hetzelfde te gaan doen zeker :(

 

Ik wil graag weten hoe en wat. Dit is namelijk de tekst in de begeleidende mail;

 

Dit is natuurlijk onzin, ik kan nog 100 monteurs laten komen, maar die gaan het ook niet oplossen, zolang er niks gebeurt aan de achterkant. Dus graag duidelijk aangeven wat de bedoeling is nu. 

Ik kan een beetje meelezen in de tickets en dit is een complex issue. Dit ligt bij een regie afdeling die contact zal zoeken. Wat die nieuwe monteur betreft, durf ik zelf geen uitspraken te doen. Helaas kan ik geen opheldering geven. Ik ga er van uit dat er binnenkort weer contact gezocht wordt.

Mooie “regie” afdeling dan.. 

 

Dus ik maak maar weer een afspraak en laat weer een monteur komen à € 100,- interne KPN kosten, die weer niks kan oplossen en ik weer te horen krijg dat ik gebeld ga worden. Prima.

De monteur is langsgeweest - vorige week donderdag 18-2. Uiteraard kon hij niks doen en ging - ook - maar gelijk bellen. Na weer een half uur aan de lijn met collega's bij KPN gezeten te hebben werd me verteld dat er nu toch echt de opdracht uitgezet was om de accessline over te zetten.

Een en ander zou binnen 5 werkdagen vanzelf omgezet worden en alles kwam goed.. Bizar dat ze het zelf nog geloven en met droge ogen aan me durven te zeggen, maar goed.. Monteur gaf aan dat hij de opdracht niet kon afmelden en ik dus weer een verzoek kreeg tot het maken van een afspraak. 

 

Ik wilde even een paar dagen wachten. Zojuist wilde ik alsnog de afspraak maken, omdat morgen de 5 werkdagen ten einde lopen en ik er 0 vertrouwen in heb dat mijn verbinding is overgezet, klik ik op de link in de mail, maar krijg een melding dat ik geen afspraak kan maken. Er is “Geen bestelling gevonden” ondanks dat ik 2 herinneringen heb gehad om een afspraak te maken.

 

Dus samenvattend, “Er is geen bestelling gevonden” mijn lijn is nog steeds niet overgezet en ik kan geen afspraak maken. 

Oef.  Het lijkt er op dat ze die hele order geannuleerd hebben. Helaas ontbreekt in mijn systeem de informatie over de verdere afhandeling :-(

Ik zie dat er verschillende mailtjes naar jou gestuurd zijn met daarin een bereikbaarheidsnummer van die regie afdeling. Heb jij die gehad? Wat is het verhaal als jij daar naartoe belt? 

Ter vastlegging;

 

Op aangeven van Erwin het nummer teruggebeld, order is eenzijdig geannuleerd door externe partij. Sindsdien krijg ik mailtjes om de spullenboel terug te sturen. Order blijft geannuleerd, maar er is een nieuwe aanvraag gedaan tegen dezelfde voorwaarden.

 

Ik krijg wederom een pakket met apparatuur thuis gestuurd, ik ga wederom gebruik maken van de overstap service en er gaat voor de 4e keer een monteur langskomen. Ik ben benieuwd..

Als bijna afsluiting;

 

Vorige week vrijdag is de monteur weer gekomen en ging het zoals het hoort. Oude modem afgesloten, nieuwe gekoppeld, tv ontvanger aangesloten, en voilà.. Alles werkte in één keer. Wel is de NT nog vervangen omdat de snelheid in eerste instantie wat achterbleef. Deze zit inmiddels ook op de beloofde snelheid.

 

Ik heb wel de apparatuur retour gestuurd, omdat ik allerlei mailtjes etc kreeg, dus dat is zonde van alle apparatuur.

 

Nu nog wachten op de koptelefoon, Sony WH-1000XM3, die ik als originele blackfirday deal erbij kreeg en dan is alles opgelost.

Beste,

 

Kan iemand mij nog vertellen wanneer ik het welkomst product de Sony WH-1000XM3 ga ontvangen?

Wederom blijft het stil en hoor ik niks, dit terwijl er in de systemen en bij mijn klantenkaart is vastgelegd dat dit geregeld zou worden zodra mijn verbinding actief zou worden. Hier is ook intern over gecommuniceerd.

 

Graag een reactie.

Hoi @basnld . Het lijkt er op 5-3-2021 een nieuwe order in het systeem is gezet.Hierbij krijg jij niet het welkomstcadeau maar zitten er wel andere kortingen op. Heb jij die bevestiging ook ontvangen? 

Het moet niet nóg gekker worden.

 

Ik heb op 5-3 gesproken met iemand achter het telefoonnummer 0800-020 15 57 en deze persoon gaf bij mij aan dat het enige hij kon doen is de huidige order annuleren en een nieuwe order aanmaken. Ordernummer SISH169117. Ik gaf daarbij te kennen dat dat prima was, maar ik wel gebruik wilde maken van mijn blackfriday deal.

 

Deze man verzekerde mij dat dat zou gebeuren en de koptelefoon mij toegezonden zou worden na activatie van het abonnement. Hij heeft hierover notities vastgelegd in het systeem zo hij zei en mails verstuurd naar de betreffende afdeling. Ik verwacht dus ook werkelijk dat dit geregeld wordt.

Daar kan ik helaas niks van terugvinden. Dat betreur ik maar ik moet het toch doen met de informatie die ik zwart op wit kan terugvinden in het systeem. Bij het invoeren van een order zijn we afhankelijk van de aanbiedingen die op dat moment gelden. Je hebt een nieuwe bevestiging gekregen en daar staat nu een andere korting in. Als jij die korting niet wil is mijn advies om te bellen met 0800 0402 en te vragen naar de retentie afdeling. Ik durf niks te beloven maar misschien kunnen zijn nog iets betekenen.