Wanneer komt de monteur voor aansluiten glasvezel??
- Ik ben op 1 december 2020 overgestapt van XS4ALL naar KPN
- Ik kreeg een bevestiging dat KPN de overstap regelde
- Dat de monteur op 4 januari zou komen
- Ik kreeg op 21 december 2020 een mail dat ik geen gebruik kon maken van de overstap service
- Ik heb XS4ALL zelf maar gebeld “Goh meneer, normaal regelt KPN dat rechtsreeks met ons, maar ik zal het voor u regelen.”
- Op 4 januari zou de overstapt plaatsvinden en monteur langskomen tussen tussen 12:00u en 14:00u
- In de vroege ochtend rond 04:15u is mijn internet signaal van XS4ALL afgesloten
- Om 15:15u ben ik maar gaan bellen waar ie bleef.
- Ik kreeg doodleuk te horen dat de afspraak verzet was naar 13 januari!! Ik ben hier niet over geïnformeerd, ik heb dit niet zelf geïnitieerd. Het meisje gaf aan dat ze verder niks voor mij kon betekenen en dat dit nu eenmaal zo was. Het feit dat ik in Corona thuiswerk tijd samen met twee pubers in huis en onderwijs op afstand perikelen had nam ze voor lief aan, maar benadrukte dat dit in het systeem stond en dat was het.
- Nadat ik haar behoorlijk duidelijk had gemaakt dat ik dit absoluut niet accepteerde ging ze weer overleggen met iemand anders. Lang verhaal kort, ik kreeg een pakket digitenne en 50GB 4G internet tot die tijd. Daar moest ik het wel mee uit kunnen zingen. Nadat ik aangaf dat ik ong. 10-20GB minimaal per dag verbruikte zei ze dat ik maar wat meer moest opletten...
- Mijn laatste vraag aan haar ging over hoe ik een klacht kon indienen. Ze reageerde alsof ze deze vraag het voor het eerst in haar leveren te horen kreeg en had hier geen antwoord bij. Ik moest maar op de site kijken.
- Vervolgens heb ik XS4ALL teruggebeld, die wijst natuurlijk weer naar het andere kastje van de muur en gaf aan dat ze in de overstap etc niks konden betekenen, maar dat het signaal nog wel bij hen zat. Na een lang gesprek en nodige geklooi met routers etc. had ik weer een XS4ALL internet signaal op mijn verbinding.
- Hierop volgend kreeg ik een mail van XS4ALL dat mijn annulering geannuleerd was..
- Nu wil ik kijken wanneer de KPN monteur dan wel langskomt deze week, want ik heb hier tot op heden geen enkele bevestiging of informatie over gehad. Schijnt er een mooie site te zijn, waarop je kan inloggen met klantnummer en laatste 3 cijfers van je bankrekening en alle informatie op het scherm komt. Je raadt het al, hier kreeg ik een foutmelding en de melding dat ik het beste contact kon zoeken via de telefoon of het later opnieuw kon proberen.
Je begrijpt dat ik er inmiddels he-le-maal klaar mee ben en het liefst de hele KPN bende zou annuleren. Ongetwijfeld kan dit niet omdat ze zich hebben ingedekt met kleine lettertjes en twee weken bedenktermijn..
- Ik weet nog steeds niet wanneer de monteur gaat langskomen.
- Ik heb geen idee waar ik terecht kan met mijn klacht en dat deze serieus genomen wordt.
- Heb ik nou straks twee abonnementen? 1 van XS4ALL en 1 van KPN??
- Ik wordt knettergek van jullie telefoonsysteem die op voice-response werkt, een algemeen antwoord geeft en de verbinding verbreekt.
Wat een bedrijf.. Klantvriendelijkheid en ontzorgen ver beneden peil.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel