Beantwoord

Wanneer krijg ik Box 12?

  • 22 June 2021
  • 18 reacties
  • 664 keer bekeken

Badge +1

Wanneer krijg je de KPN Box 12? Ik heb nu kpn box 10

icon

Beste antwoord door RBxx 22 June 2021, 21:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@Tonny56 Wat is er mis met de Experia Box v10? Dat is volgens velen het beste modem van KPN.

KPN vervangt een modem alleen bij een defect of indien het niet meer aan hedendaagse eisen voldoet. Maar de v10 is een gangbaar model dat nog steeds uitgeleverd wordt.

Badge +1

Oké was te proberen 😊

Beste Tonny65,

De consumentenbond geeft aan naar aanleiding van hun test met de KPN Experia Box V12:

“De verbinding blijft tijdens onze test stabiel en er zijn geen onderbrekingen. Het geeft ons de indruk dat de Box 12 beter presteert dan de oude modem, als het gaat om het bereik en de stabiliteit.”
Vreemd dat je dan aangeeft dat toch de KPN Experia Box V10 toch volgens velen de beste is.  
De vraag wanneer de V10 wordt omgewisseld door de V12 lijkt me daarom een hele legitieme vraag.
Blijkbaar krijgen alleen nieuwe klanten de V12. Maar wat als ik als bestaande KPN klant toch graag de V12 wil in plaats van de huidige V10? 

Met vriendeljke groet, CK65

Hoi @CK65 en andere.

Ook wel een beetje gemankeerde test door de Consumentenbond, Toch ?
Of zie ik dat verkeerd ?

BRON:

We zijn tevreden over de KPN Box 12. De installatie is eenvoudig en het wifi-bereik naar de tweede verdieping is beter dan met de vorige modem.

Jammer genoeg kunnen we niet alles vertellen over de snelheid. Wij voerden de test uit op een niet volledig ondersteunde dsl-lijn, waardoor de snelheid (te) laag bleef.:wink:

Nog een aanvulling wat betreft de KPN Experia Box V10.
Werkt al vanaf 2017 zonder problemen.

Beste Genetic,

je reactie is geen antwoord op de vraag: "Blijkbaar krijgen alleen nieuwe klanten de V12. Maar wat als ik als bestaande KPN klant toch graag de V12 wil in plaats van de huidige V10?"

Met vriendelijke groet, CK65

Beste Genetic,

je reactie is geen antwoord op de vraag: "Blijkbaar krijgen alleen nieuwe klanten de V12. Maar wat als ik als bestaande KPN klant toch graag de V12 wil in plaats van de huidige V10?"

Met vriendelijke groet, CK65

Via KPN krijg je die niet.De enige manier is om op marktplaats er een te kopen(ca 50euro)een andere niet zekere manier is om op marktplaats een v9 te kopen (ca 5 euro) die aan te sluiten en dan de wifi manager te doen en 60m2 en 1 verdieping aan  kruisen .Echter is dit niet netjes natuurlijk.

Reputatie 7

En als je bonded VDSL hebt, dan zal je sowieso de V10 krijgen immers de V10a en V12 ondersteunen geen bonded VDSL.

@CK65

De v10 heeft ook 2,4 en 5 Ghz wifi. De v10 heeft ook 4 LAN aansluitingen. Hij heeft ook 2 phone poorten. Verder is het het enige modem dat pairbonding op DSL aankan.

Met de Box12 zijn er nog problemen m.b.t. nummerweergave. De 12 ondersteunt Mesh.

Het zijn beide Gigabit modems. Voor wifi bereik en snelheid maakt het ook al niet uit.

Waarom moet kpn een prima modem voor een prima modem omruilen? Je schiet er geen drol mee op als klant. Vooralsnog kan de 10 meer. En wat moet kpn vervolgens met alle nog uitstekend werkende 10's doen?

Het is niet milieubewust en ook niet economisch om dat zo maar om re ruilen.

Wat dacht je te bereiken met de 12 ten opzichte van de 10?

En als je bonded VDSL hebt, dan zal je sowieso de V10 krijgen immers de V10a en V12 ondersteunen geen bonded VDSL.

En bij sib is dat hetzelfde.Bedankt voor de toevoeging @wjb !

@PeterG :De V10 ondersteund geen mesh.De box 12 wel(als je de update al hebt gekregen).De v10A ondersteund al wel langer mesh.

Aangepast, @martijn197108 . Thanks. :relaxed: .

De v10 lijkt me tot nu wel de meest stabiele.

Hier op het forum toch regelmatig klachten over wifi en vaste telefoon van de andere typen. Eigenlijk nooit v10.

Aangepast, @martijn197108 . Thanks. :relaxed: .

De v10 lijkt me tot nu wel de meest stabiele.

 

In mijn ervaring is de V9 het stabielste.Bij mijn moeder stond die heel erg lang probleemloos aan zonder ook maar ooit een reset of herstart.Maar de V10 is ook wel betrouwbaar.

Haha, bij mij begaf die v9 het al na 5 maanden…. @martijn197108 . Was mogelijk ook geen splinternieuwe maar toch zou dat niet mogen. Was al omruil voor defecte v8.

Haha, bij mij begaf die v9 het al na 5 maanden…. @martijn197108 . Was mogelijk ook geen splinternieuwe maar toch zou dat niet mogen. Was al omruil voor defecte v8.

;)Maar alsnog zie ik op het forum niet heel erg veel problemen met de v9.Met de v10a en box 12 wel het meeste.

Reputatie 7
Badge +24

Heb hier ook nog een v9 liggen. Heeft het altijd prima gedaan. Toen ik de KPN Box kreeg heb ik hem netjes in een doosje opgeborgen. De KPN Box doet het (nog) goed bij mij. Maar als ik lees hier op forum wat anderen er voor problemen mee hebben, dan ben ik blij dat ik de v9 achter de hand heb 😁

Heb hier ook nog een v9 liggen. Heeft het altijd prima gedaan. Toen ik de KPN Box kreeg heb ik hem netjes in een doosje opgeborgen. De KPN Box doet het (nog) goed bij mij. Maar als ik lees hier op forum wat anderen er voor problemen mee hebben, dan ben ik blij dat ik de v9 achter de hand heb 😁

inderdaad,De v9 is een prima ding.Zeker als je losse acces points heb kan hij nog prima meekomen in 2021.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 2de router. Met daarachter accesspoints. Achter de 2de router heb ik geen ipv6 bij de KPN Box. Want dat ding ondersteund geen prefix delegation. De v9 doet dat wel schijnt. Ik moet het nog uitproberen, maar als ik de v9 zou gebruiken, dan zou ik wel ipv6 achter de 2de router hebben.

Ik heb een 2de router. Met daarachter accesspoints. Achter de 2de router heb ik geen ipv6 bij de KPN Box. Want dat ding ondersteund geen prefix delegation. De v9 doet dat wel schijnt. Ik moet het nog uitproberen, maar als ik de v9 zou gebruiken, dan zou ik wel ipv6 achter de 2de router hebben.

Als dat zo is zou ik zeker de V9 gebruiken.Misschien ben jij wel tevreden met de Box 12 maar na een kwartier viel hij bij mij al uit.De V8 was daarvoor altijd heel stabiel.