Beantwoord

Wanneer krijg ik de juiste internetsnelheid: 1Gbit

  • 31 December 2021
  • 21 reacties
  • 187 keer bekeken

Hallo beste,

 

hoeveel werk kan het zijn dat mijn internet ingesteld wordt in de juiste snelheid.

1 gb. alles staat gereed. het zijn de vinger handelingen die de knoppen bedient. 

 

wacht vol spanning af, een wereld zonder internet bestaat haast niet meer. kpn aub regel waar jullie goed in zijn.

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 January 2022, 14:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hebt u uw gegevens in uw profiel staan? Dan kan een moderator (kan een paar dagen duren) op uw specifieke vraag reageren.

Hoi @wobbe63 . Welkom op het forum.

Ik mis nog allemaal informatie bij jouw vraag. Wat is er precies aan de hand? Gaat dit om een snelheidsupgrade die nog niet geleverd is? Of heb je helemaal geen diensten. 

Kun je meer informatie geven?

Hoi Erwin,

 

iemand bij kpn moet even aan een knopje zitten, om mijn internet teactiveren.

 

ik heb in mijn meterkast, glasvezel,(het witte kastjes) met daar op aangesloten het zwarte XGS-PON kastje 1 gig.

 

ik wacht al een tijdje dat het geactiveerd gaat worden. 

Hallo @wobbe63 1 ding is mij nog niet duidelijk, heb je al via glasvezel een werkende internetverbinding en heb je daarvoor een hogere snelheid aangevraagd of zit je nog op een koperen DSL-aansluiting en moet je nog gemigreerd worden naar glas?

Kun je eens een foto plaatsen van de (X)G(S)-PON-aansluiting

CC: @Erwin_ 

beste Jan,

ben nieuw, alles aangesloten door kpn. wacht op verbinding.

Hallo @wobbe63 kijk eens bij www.kpnnetwerk.nl via je postcode of de lijn al opgeleverd is door kpnnetwerk, indien opgeleverd staat er ook dat je een provider kunt kiezen voor aansluiting.

Als de lijn is opgeleverd is KPN, de provider aan zet en kun je een afspraak maken voor installatie. Heb je al een installatiepakket in huis, zoals modem, tv-decoder e.d.?

Via mail of SMS geen berichten gehad van KPN over de activatie-datum?

 

 

Lijn is opgeleverd  kpn is mijn provider. Ik wacht op een activering van kpn.  Pff.  Vanaf de 30 dec 2021

@wobbe63 Ik wil graag meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Done

hallo beste,

 

is er al iets bekend over mijn internet 1 gig activering van mijn lopende bestelling. 

Helaas nog geen update, @wobbe63 . Er is een technisch ticket aangemaakt en men is er mee bezig.

Jouw diensten van Ziggo werken nog wel op dit moment?

ziggo werkt gelukkig nog

moge beste,

 

as maandag komt een monteur, waarom weet ik niet. kan je me meer vertellen.

Hallo @wobbe63 omdat je een Gigabit-snelheid aangevraagd hebt, gaat naar alle waarschijnlijkheid de monteur de bestaande ONT vervangen door een ONT die minimaal 1 Gigabit aan kan.

Vermoedelijk heb je nu een G-PON, die kan tot 1 Gigabit en dan krijg je een XGS-PON en die kan van 0 tot 10 Gigabit.

Plaats eens een foto van je huidige glasvezelaansluitpunt s.v.p.

 

 

 

Hallo @wobbe63 , dan heb je dus al een XGS-PON, helemaal klaar voor de toekomst.

Als er dan een monteur moet komen, dan is dat omdat de XGS-PON nog geactiveerd moet worden aan de hand van het serienummer dat op het apparaat staat en wordt de verbindingssnelheid up/down getest en of je een goede tv-ontvangst hebt en de vaste telefoon, als je die hebt, werkt.

Bij een goede verbinding ligt deze tussen de 900 en 940 Mbit/s.

Zelf haal ik dagelijks tussen de 940-945Mbit/s bij een gelijksoortige verbinding via XGS-PON.

Succes.

P.S. als je er stroom op zet wat voor lampjes branden/knipperen er dan in wat voor kleur?

 

 

de bovenste groen,  in het midden knipper groen. onderste in eerste instantie orange/rood daar na uit.

 

ik geef vanaf het begin aan dat dit apparaat geactiveerd moet worden. heb al eerder aan gegeven wat voor type aansluiting dat ik heb. de monteur die de 30 dec 2021 is geweest, heeft alles doorgespeeld. 

Hallo @wobbe63 dan zal het a.s. maandag vast goed komen.

Nog een paar nachtjes slapen.:wink:

Laat de (goede) afloop s.v.p. even weten.

 

uiteindelijk internet. eerst 100 mb.  een dag later aangegeven via de site naar 1 gb. joepie.

help me alleen nog even met hoe het zit met de kpn emails.

 

alvast dank

 

 

Hallo @wobbe63 , gefeliciteerd met je Gigabitaansluiting.

Wat voor vragen heb je over de mail?