Beantwoord

Wanneer krijg ik een goede werkende verbinding? KPN en KPN netwerk wijzen naar elkaar.

  • 22 June 2021
  • 15 reacties
  • 193 keer bekeken

Echt niet normaal... Met stoom en kokend water moet de glasvezel hier in de wijk de grond in. Ik had het zelfs te doen met de mensen van SelectaInfra. Echter toen wist ik nog niet dat mijn koperleiding ADSL geraakt was door hun.

Sinds eind April nu al last van een instabiele verbinding, contact gehad met KPN, maar die komen met het standaard verhaal (Modem reset en we zien niets). Kortom geregeld een brakke verbinding, maar ja.. Glasvezel is er bijna en dan is alles opgelost.. ❌❌❌ DUS NIET...

In Juli gaan ze kabel naar binnen brengen in de meterkast, maaaaaaar... de verbinding is pas mogelijk in Augustus werd mij verteld.

 

Dus dan toch maar contact met KPN en weer een melding gemaakt van een slechte verbinding. En ik kreeg eindelijk een monteur over de vloer. En JA, onze vermoedens werden bevestigd, de koper kabel is beschadigd. Maar de monteur kont niets doen, omdat volgens het administratieve systeem staat dat er glasvezel mogelijk is... HOE DAN??? Laten zien waar de kabel buitenshuis lag. Moest van de monteur maar even bellen met klantenservice @KPN, om te zorgen dat ik met spoed aangesloten moest worden op glasvezel. Omdat ze koper niet meer repareren...

 

Maar je voelt hem al... Klantenservice kan mij niet helpen, eerste moment van aansluiten begin augustus voor hun... En daar sta je dan als klant. De KPN divisies onderling slopen de boel en de klant staat in de kou en mag wel de volle mep aan abonnementskosten betalen (Ruim 80 euro).

 

KPN en Kpnnetwerknl wanneer gaan jullie mij helpen??? Ook ik wil fantsoenlijk mijn werk kunnen doen.

icon

Beste antwoord door VirgilC 30 June 2021, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Inmiddels weer een update van alles. Vanochtend zelf gebelt met de planning van KPN Netwerk en geregeld dat ik versneld de glasvezel (morgen al!!! stond gepland voor 13 juli, door de storing nu naar voren gehaald) in de meterkast aangelegd word. Echter KPN (abonnementen) is compleet in de tegenwerk modus, kreeg zojuist te horen dat hun waarschijnlijk weer 10 dagen over doen om het te activeren. Dat terwijl de koper defect is.

 

Hoe erg kan het zijn, dat je als klant zelf dingen moet gaan regelen.. ZO SLECHTE SERVICE van KPN. KPN Netwerk daarentegen weer top, dat ze in de meewerk modus gingen om mijn probleem op te lossen…. 

Badge +19

Heeft KPN netwerk je ook gegarandeerd dat de aansluiting in de centrale ook gefixed wordt? Want een aansluiting in de meterkast is leuk maar als de andere kant niet wordt aangesloten heb je er niks aan en kan de provider kpn dus niks.

Hun garantie was dat het morgen in orde werd gemaakt, zodat KPN (abonnementen) er maandag signaal op zou kunnen zetten.

Reputatie 7
Badge +17

@VirgilC Als KPNNetwerk de werkzaamheden bij jou thuis afrond en open zet voor ons om over te leveren, dan kunnen wij je snel aansluiten. Laat maar even weten hoe het morgen verloopt! Als ik daarna het balletje bij ons kan laten rollen, dan doe ik dat graag. 

Kun je ter verificatie alvast je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan weet ik zeker dat ik de juiste gegevens voor me heb :blush:

@VirgilC Als KPNNetwerk de werkzaamheden bij jou thuis afrond en open zet voor ons om over te leveren, dan kunnen wij je snel aansluiten. Laat maar even weten hoe het morgen verloopt! Als ik daarna het balletje bij ons kan laten rollen, dan doe ik dat graag. 

Kun je ter verificatie alvast je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan weet ik zeker dat ik de juiste gegevens voor me heb :blush:

Hoi Lisa,

Zover ik van de storingsmonteur begreep, staat glas bij ons al op open. Daarom word koper niet meer gerepareerd.

Reputatie 7
Badge +17

Ja, daarmee bedoelen ze dat glasvezel als leveroptie ‘open’ staat. Dus bij een wijziging van je abonnement zoals een snelheidsverhoging, wordt dit altijd gecombineerd met een glasvezelupgrade. Helaas is de glasvezel bij jou nog niet beschikbaar, dus dit is te vroeg klaargezet. Laten we voorop stellen, we hadden niet verwacht dat die ouwe trouwe koperkabel nu nog stuk zou gaan :disappointed_relieved:
Goed, hier leren we weer van! Als de glasvezel morgen geregeld is, hoor ik (of een collega van de klantenservice) het graag. Dan moet er zo snel mogelijk iemand van ons komen om de glasupgrade te realiseren. 

Nou vandaag is de verbinding in de meterkast gerealiseerd door KPN Netwerk, ze waren zelfs sneller hier dan aangegeven. Daarna al contact opgenomen met de klantenservice en nu wachten tot ik terug gebeld wordt om de NT plaatsing te plannen en glasupgrade… Tot die tijd, moet ik me bij elk Teams overleg verontschuldigen voor de slechte verbinding aan mijn zijde.

 

Pfff… vermoeiend iets weer. Kreeg de planning aan de lijn, ze willen pas komen op 15 Juli, terwijl mijn koperlijn met de dag slechter word. Maar daar heeft de planning geen bericht aan.

Ben nu aan het overwegen welke vervolg stappen ik kan nemen.. Ben immers door KPN in dit lastige pakket gebracht, maar ze weigeren het dan zelf op te lossen binnen een korte termijn.

 Dan moet er zo snel mogelijk iemand van ons komen om de glasupgrade te realiseren. 

 

En helaas gebeurt dat weer niet.. Als 3 weken snel is voor jullie? Gewoon bespottelijk.

Gisteren een heel gesprek gehad met Klantenservice en ze zouden zorgen dat ik binnen 24 uur gebeld zou worden door de storingsdienst… Maar ook dit is weer niet het geval..

 

Net weer gebeld met klantenservice en ronduit onbeschofd behandeld door een medewerker van KPN, die beweert daar al 22 jaar te werken… (Vandaar dat in al die jaren de service gigantisch keldert).

Ik moest maar wachten tot maandag, dan werd ik waarschijnlijk gebeld. 

 

Denk dat er nog maar één optie bestaat en dat is alles opzeggen bij KPN en naar een andere provider gaan. Nog iemand goede tips?

Reputatie 7
Badge +17

@VirgilC Ik zie dat iemand gisteren al een monteur heeft ingepland voor de glasvezelupgrade. Ik heb als toevoeging aan het ticket doorgegeven dat het niet om een glasupgrade gaat maar om een storing waar de glasupgrade voor nodig is. Aangegeven dat de afspraak voorrang moet krijgen. Als de koperkabel prima functioneerde, dan was 15 juli natuurlijk prima. Dit is niet het geval.

Ik durf de afspraak niet te annuleren en een storingsmonteur in te plannen, omdat ik de planning vandaag niet kan bereiken (en ik niet op mijn geweten wil hebben dat het nóg langer gaat duren):grimacing: . Vandaar dat ik verzocht heb aan de afdeling zelf om de afspraak naar voren te halen. :smirk:

Je hebt al extra GB bundels ontvangen zie ik. Mocht je door deze bundel heen zijn, geef dan een gil. We kunnen de noodbundels altijd heractiveren. Heb je al geprobeerd of je een betere teamsverbinding hebt wanneer je een hotspot aanmaakt met je telefoon?  

 

 

@Lisa Gisteren weer gebeld door de planning en ze blijven bij het standpunt mij niet te helpen bij de storing. 

Ik weet niet over welke extra GB's het gaat? Wij hebben niets ontvangen, was ons gisteren wel door Klantenservice toegezegd… Maar ook hier kijk ik niet van op, dat het niet gebeurd is.

 

Daarnaast had de klantenservice het ook over een betaalde servicemonteur, maar daar ga ik dus nooit mee akkoord.. De storing is immers door KPN zelf veroorzaakt en ook door een monteur bevestigd.

 

Tot nu toe is elke toezegging op niets uitgelopen… Ow ja, kon wel lachen over je uitnodiging om jullie klantenservice te beoordelen… Je kan wel raden wat de uitkomst is.

 

Mijn geloof in KPN is compleet weg. WANNEER WORDT HET NU ECHT OPGELOST??? 

Wat er bij mij niet ingaat, is dat jullie een storing veroorzaken en het gewoon niet repareren.

Reputatie 7
Badge +17

@VirgilC Als de planning het niet kan vervroegen, dan houdt het op voor alle kanalen:(. Dan wordt het 15 juli opgelost. Ik heb -als tijdelijke oplossing- voor beide nummers een 100GB bundel geactiveerd. Als het goed is heb je hier bericht over ontvangen. We hebben een steek laten vallen door niet meteen in actie te komen toen je contact opnam begin mei, excuses. Inmiddels begrijp ik dat het nu geen zin meer heeft om de kabel te repareren, aangezien je met ruim 2 week aangesloten bent op de glasvezel. Er gaan dagen en soms zelfs weken overheen om kabelbreuk(?) te herstellen namelijk. Vandaar dat deze operatie nu niet meer in gang gezet wordt. 

 Het feedback formulier wordt trouwens automatisch gestuurd, haha :grimacing:

 

De laatste update nu: Vandaag is er dan eindelijk een monteur geweest en alles is nu gelukkig weer werkend. Nu alleen nog kijken hoe KPN de compensatie gaat oplossen.

 

Maar ik kan gelukkig weer fantsoenlijk werken.

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te horen @VirgilC! Fijn dat het eerder geregeld is dan 15 juli. Je kunt de compensatie hier aanvragen:https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/