Beantwoord

Wanneer ontvang ik het installatiepakket met het modem?

  • 2 January 2023
  • 28 reacties
  • 736 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik heb bij jullie die jaaraanbieding afgesloten van 35 per maand. Mijn aansluitdatum in MijnKPN heb ik op 10 januari gezet, so far so good, ook bevestigingsmail van Ziggo ontvangen dat dit abonnement opgezegd gaat worden en dat er een overstap in de maak is. Het is nu 2 januari. Bij het overzicht in de app staat nog steeds “bezig met de overstap”. Ik heb een glasvezelaansluiting al liggen van KPN dus dat hoeft niet geïnstalleerd te worden, ik wacht op de apparatuur. Wanneer ga ik deze ontvangen?

Mvg

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 January 2023, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 6
Badge +8

In de mail die je hebt ontvangen (‘Informatie over uw bestelling’) staat dat het uiterlijk 3 werkdagen voordat de aansluiting in gaat je het pakket ontvangt.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JRLO  Wanneer heb je de aanvraag ingediend?
De door jou opgegeven datum is een “wensdatum”. In de bevestiging is -als het goed is- door KPN de definitieve datum medegedeeld. Vanwege administratieve en technische redenen is een periode van 2-3 weken tot de aansluiting niet ongebruikelijk.

Ik heb een bevestiging in mijn mail met daarin mijn klantnummer op 10-12-2022 gekregen. Daarin wordt ook aangegeven de datum van 10 januari.

Reputatie 7
Badge +21

Ok @JRLO , dan verwacht ik dat je later deze week het installatiepakket krijgt toegestuurd.

Hoi @JRLO . Is glasvezel bij jou binnengebracht en doorgemeten? Welke lampjes branden er op het glasvezelkastje?

@Erwin_ Er is inderdaad een wit glasvezelkastje aan mijn binnenmuur geïnstalleerd obv een kabel van buiten. Dit is destijds grootschalig gedaan (woon in een sociale huur flat). Je kon je toen opgeven via internet en ze kwam dan installeren. 

De apparatuur dien ik daarop aan te sluiten dus neem aan dat alles correct is aangelegd voor een werkende verbinding, of heb ik dat mis?

Hoi @JRLO .  Op 10-12 is de volgende mail naar jou gestuurd. Daar staat in:

 

KPN Netwerk neemt voor 10 januari 2023 contact met u op voor het maken van een afspraak
Zij leggen de glasvezelkabel aan. Volg de aanleg van glasvezel op uw adres op

 

Volgens onze administratie is KPNNetwerk namelijk nog niet klaar en deze afspraak zal eerst moeten plaatsvinden. Heb je al wat gehoord van KPNNetwerk? 

@Erwin_  nee nog niks gehoord. Ik dacht dat alles al was geïnstalleerd, wat kan ik nu het beste doen?

Hoi @JRLO .  Op 10-12 is de volgende mail naar jou gestuurd. Daar staat in:

 

KPN Netwerk neemt voor 10 januari 2023 contact met u op voor het maken van een afspraak
Zij leggen de glasvezelkabel aan. Volg de aanleg van glasvezel op uw adres op

 

Volgens onze administratie is KPNNetwerk namelijk nog niet klaar en deze afspraak zal eerst moeten plaatsvinden. Heb je al wat gehoord van KPNNetwerk? 

Hoe kan kpn een abonnement verkopen terwijl glasvezel nog niet gereed is? Ik zie dit verhaal met enige regelmaat op dit forum voorbij komen.

Hoe kan kpn een abonnement verkopen terwijl glasvezel nog niet gereed is? Ik zie dit verhaal met enige regelmaat op dit forum voorbij komen.

Hallo @DLD , simpel, dan is er nog koper beschikbaar, dat later gemigreerd gaat worden naar glas.

 

 

Ik had de test gedaan op de site of glasvezel beschikbaar was op mijn adres en dat was zo. Plus het witte kastje dat geïnstalleerd is dacht ik alles is akkoord en dan is het kwestie van aansluiten apparatuur op het witte kastje. Ik snap niet wat er dan nog aangelegd dient te worden? Wie helpt mij om duidelijkheid te krijgen ?

Hallo @JRLO zie onderstaande link:

 

Het witte kastje heb ik, daar staat "glasvezelaansluitpunt" op. Ook zijn alle werkzaamheden verricht door werklui bij ons in de straat destijds (grootschalig project). Wat ik mij kan herinneren is dat over het witte kastje een kapje geschoven moet worden. Volgens mij zit dat dus bij die apparatuur die ik nog krijg. Er is toch geen sprake van het feit dat ik GEEN glasvezel aansluiting heb? Of sla ik de plank toch mis?

Hallo @JRLO bij www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer controleren of de lijn opgeleverd is. Als daar staat dat je een provider kunt kiezen is de lijn klaar en KPN, de provider, aan zet om e.e.a. af te wikkelen.

 

Ja postcode check gedaan en ik kan kiezen uit meerdere providers o.a. dus KPN. Glasvezel beschikbaar zegt geeft ie. Glasvezelpunt ligt in mijn huis, werkzaamheden zijn allemaal uitgevoerd. Nu dus alleen de apparatuur is mijn conclusie. 

@klantenservice van KPN, waar zijn jullie om te ondersteunen in dit verhaal? De feedback die ik krijg is tot nu toe erg matig vind ik vanuit jullie kant.

@KPN klantenservice wanneer sturen jullie de apparatuur dan?? Nog niks vernomen. Aub even een volledig antwoord als het kan. Mvg 

Hallo KPN,

Ik heb bij jullie die jaaraanbieding afgesloten van 35 per maand. Mijn aansluitdatum in MijnKPN heb ik op 10 januari gezet, so far so good, ook bevestigingsmail van Ziggo ontvangen dat dit abonnement opgezegd gaat worden en dat er een overstap in de maak is. Het is nu 6 januari. Bij het overzicht in de app staat nog steeds “bezig met de overstap”. Ik heb een glasvezelaansluitpunt liggen van KPN dus dat hoeft niet geïnstalleerd te worden (destijds grootschalig hier in de flats aangelegd) ik wacht op de apparatuur. Wanneer ga ik apparatuur enzo ontvangen?

Mvg

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

@JRLO De status die wij momenteel zien is als volgt:  De nieuwe aansluiting is gepland op 10-1-2022..  Dan verwachten we dat de netwerkleverancier (KPNNetwerk) klaar is met de werkzaamheden.

 

Wij wachten dus op een zogenaamde gereed melding door KPNNetwerk. Hiermee geven zij aan dat de glasvezel is afgemonteerd en doorgemeten.  Zo lang wij dat seintje niet gehad hebben kunnen we niet verder.

 

Heb jij misschien een foto van de aansluiting? 

 

@Erwin_ hierbij dan de foto. Ik heb ook nog mailtjes zag ik net dat ik een afspraak destijds probeerde in te plannen met de aannemers om de glasvezel aan te laten leggen. Tevens bijgevoegd het kaartje met daarop de afspraak van destijds:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We zullen 10-1 even moeten afwachten. Ik ga er een beetje van uit dat het niet gaat werken (ik draai er verder niet omheen, daar heb jij ook niks aan).

Als de status dan niet gewijzigd is kan ik proberen om een ticket aan te maken waarbij is de netwerkleverancier aanstuur om hier opnieuw naar te kijken. Tot die tijd kan ik niks :-(

 

Wat kan jij zelf nog doen? Maandag bellen met KPNNetwerk en navraag doen over hoe jij bij hun in de systemen staat. 

 

Misschien ter geruststelling: Ziggo blijft werken zo lang je niet succesvol op glasvezel bent aangesloten.

Reputatie 7
Badge +8

Is er geen koper aansluiting?

Anders kan eerst dat voordat er over gegaan wordt op glas?

Is er geen koper aansluiting?

Anders kan eerst dat voordat er over gegaan wordt op glas?

Even afwachten hoe dit op 10-1 gaat. Er ligt daar wel koper.  Dat zou dan misschien een alternatief zijn. 50Mbit lijntje (krap).  Ik weet niet wat TS nu via Ziggo haalt. 

@Erwin_ vind het een opmerkelijk verhaal. Er is een aansluiting maar deze werkt niet, wat werkt er dan niet? Dat leg je niet uit. 

Daarnaast zijn al onze flats grootschalig opgezet voor glasvezel. Ik zal dus niet de enige zijn die tzt gebruik gaat maken van KPN. 

Ik zal dan volgende week contact opnemen met KPN Netwerk zoals jij aangeeft. Als je een ticket aanmaakt graag, maar geef dan even het nummer door via hier. Dan kan ik dat gebruiken als ik contact opneem ook.

Vanuit efficiency oogpunt zou dit hele verhaal qua aansluiting echt wel beter kunnen is mijn idee. 

@Erwin_ vind het een opmerkelijk verhaal. Er is een aansluiting maar deze werkt niet, wat werkt er dan niet? Dat leg je niet uit. 

I

Dat had ik graag uitgelegd maar dat kan ik niet.  Je hebt KPNNetwerk en die zijn verantwoordelijk voor het fysieke netwerk.  Is hun taak volbracht dan sturen zij een gereed melding naar KPN de provider (wij) 

Die gereed melding is er bij ons NIET.    Waarom niet? Administratieve blunder?  Wijkcentrale nog niet op orde? Of een andere reden?  Dat is niet mijn vakgebied en ik heb geen inzage.  Dus voor mij ook gokken.

Wat wel wel hebben is een voorspelling dat het 10-1 gereed is. Of dat ook écht zo is, zal de tijd moeten uitwijzen. Zo niet, kan ik dáárna actie ondernemen.

 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 

 

Vanuit efficiency oogpunt zou dit hele verhaal qua aansluiting echt wel beter kunnen is mijn idee. 

Dat ben ik VOLMONDIG met jou eens