Beantwoord

Wanneer technische omzetting TFT-modems naar KPN-platform?

  • 12 November 2020
  • 23 reacties
  • 512 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste KPN, op welke termijn kunnen we een technische omzetting van de Telfort-modems naar het KPN-platform verwachten?

Wordt bij de omzetting meteen IPv6 geactiveerd?

Indien IPv6 geactiveerd wordt, welk protocol wordt daarvoor gehanteerd?

Full Dual Stack of Dual Stack Lite?

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 18 November 2020, 08:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

Hoi @JanD, de verwachting is dat die technische migratie in de eerste helft van volgend jaar gaat gebeuren. Dat staat los van IPv6, dat wordt ook uitgerold. Dat is van verschillende factoren afhankelijk, zoals het type modem wat je hebt (zie ook de site daarover: IPv6). We gebruiken inderdaad Dual Stack, of dat Full of Lite is weet ik zo niet. Ik vraag dat voor je na. In de praktijk zal je het verschil daartussen in ieder geval niet moeten merken :slight_smile:

Hallo @Jasper , bedankt voor je reactie, ik wacht het af.

IPv6 DS of DS-Lite merk je als gewone gebruiker inderdaad niet veel van, maar er zijn wèl duidelijke technische verschillen in opzet.

Freaks c.q. Nerds vinden DS-Lite maar een halfbakken oplossing en gaan bij voorkeur voor Native Dual Stack.

Ik ben geen Freak en geen Nerd (meer), maar wèl voorstander van IPv6, in welke vorm dan ook.

Ik hoor graag van je wat KPN voor soort IPv6 levert.

 

Reputatie 5
Badge +4

@Jasper Als mijn aansluiting technisch wordt overgezet, moet ik dan nog speciale handelingen verrichten met mijn Fritz7490 met vaste telefoonlijn?

Reputatie 7

Hoi @JRe, bij de Telfort verbindingen gebruiken we VLAN 34 en bij de KPN verbindingen VLAN 6, Dat zal dan beide gelijk getrokken worden, dus ik verwacht wel dat daarvoor een wijziging nodig is. Wat er precies gaat wijzigen is op dit moment nog niet helemaal bekend, dat zullen we als er meer over bekend wordt delen.

Reputatie 7

Ik heb een reactie over het Dual Stack protocol @JanD, daarbij wordt geen gebruik gemaakt van DS-Lite. Het is de Full variant dus :slight_smile:

Ik heb een reactie over het Dual Stack protocol @JanD, daarbij wordt geen gebruik gemaakt van DS-Lite. Het is de Full variant dus :slight_smile:

Hallo @Jasper , bedankt voor de update, ik ben blij om dat te horen.:relaxed:

Ik heb een reactie over het Dual Stack protocol @JanD, daarbij wordt geen gebruik gemaakt van DS-Lite. Het is de Full variant dus :slight_smile:

Hallo @Jasper , bedankt voor de update, ik ben blij om dat te horen.:relaxed:

Had je dan echt gedacht dat met de KPN slogan: “Er verandert niets“ tijdens de aankondiging van de inlijving van Telfort,  KPN jouw bestaande IPv4 zou verpatsen aan de hoogste bieder (cloud provider o.i.d. ) die broodnodig (extra) IPv4 adressen nodig heeft?

En voor hoeveel korting op je abo zou je je publieke IPv4 adres afstaan?

Ik heb een reactie over het Dual Stack protocol @JanD, daarbij wordt geen gebruik gemaakt van DS-Lite. Het is de Full variant dus :slight_smile:

Hallo @Jasper , bedankt voor de update, ik ben blij om dat te horen.:relaxed:

Had je dan echt gedacht dat met de KPN slogan: “Er verandert niets“ tijdens de aankondiging van de inlijving van Telfort,  KPN jouw bestaande IPv4 zou verpatsen aan de hoogste bieder (cloud provider o.i.d. ) die broodnodig (extra) IPv4 adressen nodig heeft?

En voor hoeveel korting op je abo zou je je publieke IPv4 adres afstaan?

Ik begrijp niet waar die opmerking op slaat, maar dat zal wel aan mijn oude hersenen liggen, ik ga hierover dan niet in discussie, daar is dit topic niet voor opgezet.

Mijn vraag is door KPN (i.c. @Jasper ) duidelijk genoeg beantwoord en dit topic kan dus gesloten worden.

 

Reputatie 7

Graag gedaan @JanD. Ik moest gisteren zelf eerst even zoeken wat het verschil tussen beide opties eigenlijk was, daarbij kwam ik tegen dat er providers zijn (niet specifiek in Nederland) die gebruik maken van Lite. Daardoor snap ik je vraag wel :slight_smile:

Hallo @Jasper , toen ik nog bij Ziggo was, het UPC-gebied, had ik Dual Stack Lite, terwijl het èchte Ziggo Dual Stack had, vandaar mijn vraag, maar die is nu beantwoord.

Over en sluiten maar.:relaxed:

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @JRe, bij de Telfort verbindingen gebruiken we VLAN 34 en bij de KPN verbindingen VLAN 6, Dat zal dan beide gelijk getrokken worden, dus ik verwacht wel dat daarvoor een wijziging nodig is. Wat er precies gaat wijzigen is op dit moment nog niet helemaal bekend, dat zullen we als er meer over bekend wordt delen.

@Jasper Ik kon bij Telfort het telefoonverbruik van de vaste lijn inzien, op dit moment lukt dat niet meer, niet in MijnKPN en ook niet in de KPN-app. Komt die mogelijkheid tzt wel weer terug?

Het verbruik van de simkaart wordt wel weergegeven.

Reputatie 7

In de MijnKPN wordt dat inderdaad niet weergegeven @JRe, dat klopt. Al een aantal jaren is het daar niet meer zichtbaar. Ik weet niet of er plannen zijn om dat zichtbaar te maken voor de vaste verbinding, ik geef de wens in ieder geval door.

Reputatie 5
Badge +4

@Jasper Jammer dat deze Telfort faciliteit niet wordt gecontinueerd.

Gelukkig lukt dat wel voor het mobiele abonnement.

Reputatie 5
Badge +4

@Jasper Voor het mobiele abonnement zie ik alle facturen in MijnKPN en in de app. 
Maar voor het vaste gedeelte zie ik alleen de door Telfort uitgebrachte facturen, niet de onlangs verschenen eerste KPN-factuur; die is al wel geïncasseerd. 

Reputatie 7

Op 25 november is er inderdaad wel een KPN factuur aangemaakt @JRe, die zou wel te zien moeten zijn. Ik zie 'm hier ook niet staan in het systeem. In een achterliggend systeem zie ik die factuur wel staan, hij is er wel dus. Daar gaan we naar kijken!

Badge

Is er inmiddels al meer bekend wanneer men (ik :slight_smile: ) de technische overzetting kan verwachten?

Reputatie 3

Is er inmiddels al meer bekend wanneer men (ik :slight_smile: ) de technische overzetting kan verwachten?

De migratie is per 6 mei opgestart. Als het goed is heb je daar al communicatie over ontvangen.

Reputatie 5
Badge +4

@BJB12 dan is het nog niet goed, ik heb geen bericht ontvangen wanneer het gaat geschieden. 

@JRe sinds 11 mei  is hier de omzetting  uitgevoerd en ik kreeg 

een dag daarvoor  SMS en mail hierover en ga er maar vanuit dat het bij jou ook binnenkort gaat plaatsvinden

Reputatie 3

@BJB12 dan is het nog niet goed, ik heb geen bericht ontvangen wanneer het gaat geschieden. 

Je zou even contact op kunnen nemen met de klantenservice. Zij kunnen zien of je geflagged staat voor migratie of niet :).

Badge

Is er inmiddels al meer bekend wanneer men (ik :slight_smile: ) de technische overzetting kan verwachten?

De migratie is per 6 mei opgestart. Als het goed is heb je daar al communicatie over ontvangen.

Daar heb ik nog niets over ontvangen maar ik wacht even af.

Reputatie 5
Badge +4

@BJB12 dan is het nog niet goed, ik heb geen bericht ontvangen wanneer het gaat geschieden. 

Je zou even contact op kunnen nemen met de klantenservice. Zij kunnen zien of je geflagged staat voor migratie of niet :).

@BJB12 ik zie wel wanneer het gaat gebeuren.
Mijn TFT-abonnement aangesloten op glasvezel werkt prima.
Omdat ik storing had op uitgaande GSM-gesprekken heb ik nu als provider in de Fritzbox vermeld Tweakers. Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat.

Reputatie 7
Badge +21

Is er inmiddels al meer bekend wanneer men (ik :slight_smile: ) de technische overzetting kan verwachten?

De migratie is per 6 mei opgestart. Als het goed is heb je daar al communicatie over ontvangen.

De migratie is inderdaad begonnen, maar de uitvoering gaat in batches. Klantenservice heeft er geen invloed op wanneer jij op de lijst staat. Je hoort vanzelf wanneer je aan de beurt bent.

De klanten krijgen kort voor hun migratie een SMS en/of een e-mail.

voorbeeld mail

 

Naar verwachting zal KPN tot eind september bezig zijn met deze migratie.