Beantwoord

Wanneer upgrade van brak naar snel ADSL?

Ik woon in Amsterdam en hoewel ik veel dingen om me heen zie veranderen - Noord/Zuidlijn komt eraan, ik kan een Über bestellen - is er één ding al jarenlang hetzelfde gebleven: traag, brak ADSL internet van KPN.

Als ik diverse ADSL postcodechecks mag geloven, is mijn maximaal haalbare snelheid 16 Mb/sec. Dat kan tegenwoordig toch echt niet? Via Kabel kan ik tot wel 500 Mb/sec krijgen maar ik vind kabel duur en heb liever een goed alternatief. Daarom deze hartenkreet: kan mijn ADSL een upgrade krijgen?

Nota bene: volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ stond een upgrade naar 104 Mbit/s koper gepland in december 2017. Toen december om de hoek kwam ververste ik de pagina en was de opleverdatum verschoven naar januari 2018. Nu, januari, wat denk je? Q1 2018!? De datum blijft opschuiven. Kan alsjeblieft een vaste datum geprikt worden en nagekomen?

Mijn postcode is 1083 VN en het huisnummer van de buren ***.

Ik hoop dat op basis van deze melding een schopje kan worden gegeven tegen de planning zodat de upgrade eerder gerealiseerd kan worden. Ook hoor ik graag wanneer dit definitief gebeurt.

Admin: huisnummer weggehaald ivm privacybeleid
icon

Beste antwoord door Natasja_1 10 januari 2018, 13:05

Een update van mijn kant Jeroen: de upgrade van deze kast loopt vertraging op i.v.m. de graaf capaciteit. Hier kunnen we niet zoveel tegen beginnen, dus ik kan geen schopje geven tegen de planning zodat de upgrade eerder gerealiseerd kan worden 😉 Vooralsnog is Q1 haalbaar. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ha @JeroenvanB, welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je staat te springen om de upgrade en dat het uitstel teleurstellend is. Om meer duidelijkheid te verkrijgen, ga ik contact opnemen met de afdeling die hierover gaat. Ik heb alleen nog jouw huisnummer nodig. Wil je hiervoor reageren op mijn privébericht? Hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +10
Een update van mijn kant Jeroen: de upgrade van deze kast loopt vertraging op i.v.m. de graaf capaciteit. Hier kunnen we niet zoveel tegen beginnen, dus ik kan geen schopje geven tegen de planning zodat de upgrade eerder gerealiseerd kan worden 😉 Vooralsnog is Q1 haalbaar. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Ik hoop dat ze Q1 kunnen graven/upgraden!

Wacht het af. Iig bedankt voor de moeite van het antwoorden.

Jeroen
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan Jeroen, dat hoop ik ook 🙂
Schopje.

Tot gisteren stond op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ dat de upgrade uitgevoerd zou worden op 13 april 2018. Inmiddels is deze datum veranderd in 4 mei 2018.

Ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +27
Laatste loodjes Jeroen! :)

Even om je vast voor te bereiden; de verbinding is niet direct VDSL zodra de straatkast is aangepast. In de weken/maanden nadat de straatkast klaar is wordt iedereen overgezet op een snellere verbinding. Je ontvangt een e-mail met uitleg. Soms kan het zijn dat er nog actie nodig is (het omruilen van een oude Experiabox bijvoorbeeld), in de meeste gevallen is het ter kennisgeving.

Je hoeft hier gelukkig niet op te wachten. Zodra de straatkast gereed is kunnen wij direct de opdracht geven om je om te laten zetten. Er gaat dan nog 2 weken overheen. Ik zet een agendapunt op 4 mei en zet de omzetting dan direct in gang!
Thanks Joran!

Ter info voor jullie, ik kreeg al wel per post een kaartje met de melding dat het netwerk verbeterd is. Volgens mij is dit getriggerd doordat de geplande uitvoerdatum van de upgrade volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ was bereikt in april. Echter, deze is dus opgeschoven naar mei en dus klopt de informatie op het kaartje niet.

Ik wacht nog met smart op de upgrade en zit tot die tijd bij Ziggo. Zodra ik meer dan 16 Mbit/sec kan ontvangen ben ik om...
Reputatie 7
Badge +27
Die had eigenlijk onderdrukt moeten worden inderdaad. Als je nu nog geen klant bent is bovenstaande uitleg niet helemaal van toepassing. Zodra de upgrade is uitgevoerd kun je direct een bestelling plaatsen. Fingers crossed nog even 🤞
Reputatie 7
Badge +27
@JeroenvanB: Ik heb het nog even in de gaten gehouden en de upgrade wordt morgen daadwerkelijk geleverd. Hopelijk kunnen we je binnenkort verwelkomen als klant 🙂 Als je nog hulp nodig hebt of andere vragen, vooral laten weten!
Awesime! Bedankt voor de followup. Ik was zelf ook al aan het snipen of de upgrade doorgaat. Bij 100 MB/ sec capaciteit van de centrale ben ik zeker over.
Het lijkt erop dat de upgrade toch weer is uitgesteld. Enig idee of 25/5 de werkelijke upgrade datum wordt?
Reputatie 5
Badge +6
Het lijkt erop dat de upgrade toch weer is uitgesteld. Enig idee of 25/5 de werkelijke upgrade datum wordt?

Fourstack geeft nooit garanties helaas. Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden waardoor het toch niet doorgaat. Heel vervelend allemaal, dat dan wel weer.

De data van opleveringen stelt wel uit maar de periode’s worden steeds kleiner. Meestal is dat een goed teken. Het komt eraan.....enne die 100MB is nog niet het maximale want al snel zal het naar 200mb worden omgezet.
Reputatie 7
Badge +27
Dit is vreemd. Zelfs op 4 mei was de planning nog niet uitgesteld. Een upgrade kan (en wordt) regelmatig eens uitgesteld maar dit gebeurt zelden op (of na) de opleverdatum zelf. Als we een probleem verwachten met materiaal of mankracht is dat voor die tijd wel bekend. Ik vraag dit na bij het netwerkbeheer en laat je weten wat er uit komt.
Reputatie 3
Awesime! Bedankt voor de followup. Ik was zelf ook al aan het snipen of de upgrade doorgaat. Bij 100 MB/ sec capaciteit van de centrale ben ik zeker over.

Ik hoop dat je 100Mbit (10MB/s) bedoeld. Anders krijg je wel een hele mooie upgrade!
Reputatie 7
Badge +27
Vlotte reactie; er is inderdaad een uitstel geweest vanwege een project om toekomstbestendige kasten te leveren. Vervelend dat dit zo last-minute gebeurde. Ik vermoed dat dit de VPlus uitbreiding betreft zodat we direct op die drager kunnen leveren. De kast is klaar voor activatie en wordt volgende week vrijdag opengezet voor bestellingen 🙂
Upgrade is uitgevoerd. Heb gisteren een overstapverzoek gedaan en kan per juli op het kpn netwerk. Thx guys!
Reputatie 7
Badge +27
Top! Het geduld werd op de proef gesteld maar het is eindelijk zo ver 🙂 Als je voor of na de levering nog vragen hebt, je weet ons te vinden!

Reageer