Wanneer werkt mijn abonnement zoals het hoort??

• 11 juni 2012
  • 6 reacties
  • 9827 keer bekeken

Op 2 mei jl. telefonisch een overstap aangevraagd van internet + bellen en digitenne naar de superdeal van het alles-in-1-pakket standaard met 2 tv-ontvangers en een draadloze verbindingsset voor 2 tv’s.  Bij deze deal zat 3 maanden 50% korting en 3 maanden gratis het pluspakket. Ook had ik recht op een gratis monteur, maar zo moeilijk kan zelf aansluiten toch niet zijn? :D 

Tijdens de telefonische overstap is tot 2x toe de verbinding verbroken en heb ik dus 3x moeten bellen. Drie keer is scheepsrecht, dus de laatste keer ging het goed. Dacht ik…….

Binnen een paar dagen via de mail en later via de post de schriftelijke bevestiging van mijn overstap. Helaas deze niet helemaal goed gelezen (sjips…. Had ik nu maar…… 😞 ).

Krijg ook nog een brief voor mijn nieuwe abonnement KPN email Basis. Raar, zal wel (dom, dom, dom:womanembarrassed:).

Een week vóór de activatiedatum (1 juni 2012) het pakket met alle toebehoren ontvangen. Tot dan toe lijkt het allemaal goed te gaan. Maar dan is het 1 juni……..

De experiabox aangesloten. Telefoon aangesloten. Appeltje – eitje, dat werkt. Door dommigheid van mezelf contact gehad met de klantenservice (WAP-code staat tegenwoordig gewoon onderop de experiabox en krijg je dus niet meer per brief) en samen met hen de draadloze verbindingssets aan elkaar gekoppeld en direct in stopcontacten gestopt. Mooi. Werkt ook.

“Lukt het u verder zelf?” “Ja, dat moet wel lukken. Ik heb de brief met de benodigde codes bij de hand.”

Tja, en toen begon het gedonder. TV aangesloten op de tv-ontvanger. Aangemeld met de code in de brief. Foutmelding (6) dat het aanmelden niet gelukt is. Nog een keer proberen. Zelfde foutmelding. Nog een keer, zelfde melding. Bellen met de klantenservice.

“O, die foutcode ken ik niet. Dan is vast uw abonnement nog niet omgezet”. “Ja, maar ik heb wel internet en telefoon via het nieuwe abonnement.” “Dan is uw itv-deel nog niet omgezet. Probeer het vanavond of morgenochtend nog maar eens. Dan bel ik ’s middags terug of het gelukt is”.

’s Avonds geprobeerd. Zelfde melding. Ben blij dat ik mijn digitenneabonnement nog niet heb opgezegd. Kunnen we tenminste boven nog tv kijken :womansad:.

’s Morgens vroeg nog een keer geprobeerd. Weer zelfde melding. Toch maar zelf bellen met de klantenservice. Het zou kunnen liggen aan de draadloze verbindingsset. Die er ter plekke tussenuit gehaald en kabel rechtstreeks verbonden met de experiabox. Aanmelden…. Zelfde melding.

Serienummers van beide tv-ontvangers opgegeven. Blijken de ontvangers gekoppeld te zijn aan een afgesloten account. Beide ontvangers worden (door een andere afdeling) losgekoppeld van het afgesloten account en aan het goede account gekoppeld.

Tv-ontvanger weer aangesloten op tv. Aanmelden en……… “Uw account is geblokkeerd”.

WTF is dit nu weer……:womanfrustrated:.

Na controle van klantnummer blijken er op mijn naam 3 klantnummers aangemaakt te zijn waarvan er twee zijn afgesloten. Ontvangers dus op één van de afgesloten accounts. Voor dit account is wel een brief verzonden met alle inloggegevens (abonneenummer, pincode, inloggegevens “mijnKPN”).

De in de brief vermelde gegevens blijken dus niet juist te zijn. Nieuwe gegevens gekregen van een ander account op mijn naam.

HOERA! Ik heb tv. Nu de 2e tv aansluiten. Maar eerst even de andere zaterdagbeslommeringen. Doe ik vanavond wel……

Voor de zekerheid ook even de rest van mijn overeenkomst gecontroleerd. Wat blijkt: 50% korting is wel meegenomen. De drie maanden gratis Pluspakket niet. “Nee, die kan nu niet geactiveerd worden. Moet eerst het hele abonnement afgehandeld worden. Dan pas kan het Pluspakket voor drie maanden gratis geactiveerd worden. Volgende week donderdag bel ik u terug of het allemaal gelukt is.” Wat een vreselijke administratieve bende daar.

’s Avonds 2e tv aansluiten. Hoera…. Een foutmelding: (6). Nog een keer proberen: “Uw account is geblokkeerd.” Dan maar weer bellen met de klantenservice. “Mevrouw, wat nu gebeurt is onmogelijk” Volgens mij is niets onmogelijk bij KPN….. “Probeert u dit eens en dat eens. Geeft u het serienummer van de ontvanger eens. Raar, ik kan ‘m niet vinden…..” “Probeert u de ontvanger van beneden eens boven aan te sluiten.”

Jawel, die ontvanger doet het. Andere ontvanger weer aangesloten. Wordt weer omgezet naar mijn account. Lukt allemaal niet. Uiteindelijk wordt de ontvanger omgewisseld. Woensdag 6 juni nieuwe omgeruild voor de oude. Geen tijd om ‘m aan te sluiten. Ondertussen wel geprobeerd of het Pluspakket het al doet en of ik HD-zenders kan ontvangen. Lukt dus allemaal NIET.

Donderdag 7 juni: niet teruggebeld i.v.m. activeren abonnement en Pluspakket”.

‘s Avonds nieuwe ontvanger boven aangesloten. En jawel….. FOUTMELDING. Nog een keer proberen (misschien toch iets fout gedaan). Weer foutmelding.

Toch maar weer bellen. Zelfde riedel. Serienummer opgeven, niet te vinden. Moment, wordt omgezet. Aansluiten, inloggen en…… JAAAAAAA tv boven. Moet wel even beneden opnieuw inloggen omdat er wat gewijzigd is.

Naar beneden, inloggen… KRIJG DE ******** FOUTMELDING :womanfrustrated:. Goh, raar, moment alstublieft.

“Tja, er kan maar 1 ontvanger worden aangemeld. Dit moet worden aangepast naar 2 door een andere afdeling, kan ik niet doen.” “Gebeurt dat nog vanavond, ik wil nu wel eens op 2 tv’s kunnen kijken.” Kon niet beloofd worden. Wordt uiteindelijk wel teruggebeld dat het omgezet moet worden, maar dat niet beloofd kan worden dat dat diezelfde avond nog lukt. Krijg wel de toezegging dat ik gebeld wordt als ik de 2e ontvanger kan aansluiten. Ondertussen de ontvanger van boven (die het dus wel doet) beneden aangesloten, want om nu al om 19.00 uur naar bed te gaan om tv te kijken is ook zo iets.

Inmiddels, maandag 11 juni, kan ik nog steeds niet inloggen op MijnKPN, interactieve tv online werkt ook niet, HD-zenders kan ik ook nog niet ontvangen en het Pluspakket doet het dus ook nog niet.

Ook ben ik nog niet teruggebeld dat ik de 2e ontvanger kan aansluiten. Tja, vast moeilijk om van een 1 een 2 te maken.

Klagen over inmiddels hoge telefoonkosten levert alleen de opmerking op dat ik moet BELLEN naar afdeling xyz om e.e.a. vergoed te krijgen.

Hoezo, ik bellen :womanmad:???? Jullie maken er een puinhoop van. Ondertussen durf ik nog steeds mijn digitenne-abonnement niet af te sluiten en ben ik een hoop frustratie en een hoge telefoonrekening (mobiel en vast) rijker.

KPN, willen jullie er nu eens voor zorgen dat op korte termijn alles werkt zoals het hoort??????

6 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste ivds,

Een erg vervelend verloop van zaken omtrent uw aansluiting zo te lezen.  Ik bekijk graag

wat ik hierin voor u kan betekenen. Tevens wil ik voor u nagaan wat de huidige status van

de levering en ontbrekende functionaliteiten is.

Zou u mij per privébericht uw postcode, huisnummer, contractnaam, klantnummer en bereikbaarheidsnummer kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

Jorn

Even een update.....

Na op 11 en 12 juni een redelijk intensief mailcontact te hebben gehad met Jorn, met als uitkomst dat ik toch vooral geduld moest hebben tot de administratie bij KPN is bijgewerkt, blijft het angstvallig stil van de zijde van KPN.

Behalve dan het telefoontje op donderdag 14 juni van een medewerkster van de KPN dat ik, naar aanleiding van mijn klacht dat Spotify nog niet werkte, ik nog even geduld moest hebben en dat dit zo snel mogelijk opgelost zou zijn. HUH??????? Klacht SpotifY??????

Dat is nog waar ik mij het minste druk om maak! Tenslotte is er nog steeds het volgende aan de hand:

* ik kan nog steeds niet mijn 2e ontvanger aansluiten (foutmelding bij aanmelden);

* heb ik nog steeds geen pluspakket

* heb ik nog steeds geen HD-zenders

* staat het telefoonabonnement opeens op BelOnbeperkt Altijd

Inmiddels ook op de televisie voor de "lol" een keer gekeken of ik nu wel kon inloggen op "Mijn Info". Jawel, zo waar, dat kon. MAAR......... wat schetst mijn verbazing: staat er als naam "*****" in beeld. ZO HEET IK NIET KPN!!!!! In 2005 heb ik al een keer geprobeerd (schrijftelijk, 3x) van die naam af te komen, omdat het abonnement toentertijd is afgesloten door het bedrijf waar mijn man toen werkte. Inmiddels werkt hij daar al ruim 5 jaar niet meer. Maar een contract op een andere naam krijgen lukt dus niet.

Het zag er tot nu toe naar uit dat ik eindelijk van die naam af was, maar helaas..... 

Vandaag maar weer eens ingelogd op "MijnKPN". Hé een factuur. En je raad het nooit: geadresseerd aan ***** (met trouwens weer een ander debiteurnummer. Tenminste, ik neem aan dat dat bij jullie hetzelfde is als klantnummer).

En wat is er tevens berekend: activatiekosten en verzendkosten.

Het is werkelijk echt niet te geloven. Ik krijg er ondertussen knallende koppijn van. Ik heb nl. op 2 mei jl. gebruik gemaakt van jullie SUPERDEAL Alles-in-een-Standaard (waarvan ik nu de essentie begrijp, nl. gratis een hoop ellende erbij):

* Interactieve tv op 2 tv's

Standaard 10 HD-zenders

* 3 maanden 50% korting op het abonnementsgeld

* 3 maanden gratis het pluspakket

* gratis verzendkosten

* geen activatiekosten

* gratis monteur

* geen voordeelbundel bij de telefonie

Het enige van dit hele rijtje dat tot nu toe klopt is de 3 maanden 50% korting en de gratis monteur (waar ik trouwens geen gebruik van heb gemaakt).

Ondertussen ben ik al sinds 7 juni aan het wachten dat ik mijn 2e ontvangen kan aansluiten. In mijn beleving is het dus wel mogelijk om ter plekke van "interactieve tv op 2 tv's" "interactieve tv op 1 tv" te maken. Maar het ter plekke terugzetten van 1 naar 2 kan niet. Daar moet je op wachten omdat dit door een andere afdeling wordt gedaan. 

KPN, zijn mijn volgende vragen nu echt zo moeilijk?:

* zorg ervoor dat ik mijn 2e tv ook kan aansluiten;

* mijn HD-zenders het doen;

* het pluspakket wordt geactiveerd;

* kpnvandaag/itv werkt

* de tenaamstelling van facturen en contract juist wordt (en dus niet *****);

* mijn voordeeloptie van "BelOnbeperkt Altijd" weer wordt teruggezet naar "geen";

* een nieuwe factuur die klopt.

Graag naast een snelle reactie nu ook echt een snelle afhandeling van mijn klachten!

Note: bericht aangepast door Moderator in het kader van het privacybeleid op het Forum.

Reputatie 3
Badge
Beste ivds,

Ik heb gedurende de afgelopen week nauwlettend uw abonnement en de ontwikkelingen rondom uw tweede tuner gevolgd. Ik realiseer me dat dit een langlopend probleem is. Ik zal hieronder zo goed mogelijk uw vragen beantwoorden:

- Tweede tuner: momenteel wordt er nog aan uw TV-profiel gewerkt. Ze hebben hierin weliswaar rasse schreden gemaakt, de uiteindelijk oplossing volgt nog. Ze hopen hierin later vandaag nog een 'doorbraak' te kunnen maken.

- Omdat het TV-profiel momenteel in bewerking is kan ik weinig- tot geen informatie uitvragen omtrent uw HD-zenders. Gebaseerd op de snelheid die u op uw Experia Box ontvangt zie ik hierin geen probleem. Ik kom hier ook later (hopelijk vandaag nog)op terug.

- Ik hoop het Plus Pakket vandaag nog voor u te kunnen activeren. Zo niet, dan zo snel als mogelijk. Ook de BelOnbeperkt optie zal ik z.s.m voor u aanpassen. Omdat er op 15 juni wederom administratieve wijzigingen zijn doorgevoerd, wacht ik momenteel op de afronding hiervan.

- Omtrent de facturen kan ik mededelen dat ik hierover contact zal leggen met de FactuurService. Weliswaar staat het huidige abonnement op uw naam; de facturen lijken op de oude voet verder te gaan. Ik kom hier ook met u op terug.

Ik zal u hierover per privébericht verder op de hoogte stellen. Ik dank u bij voorbaat voor uw geduld en begrip.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Ik las in uw bericht iets van 3 maanden 50% korting en kan het niet nalaten meer hierover te vragen. Ik heb onlangs een Alles-in-één Instap - 3 maanden 50 procent korting genomen. Nu ik mijn eerste factuur krijg, blijkt dat die 50% korting alleen geldt voor de eerste digitale tv ontvanger. Had ik ipv twee één tv ontvanger genomen, zou ik dan ook aanspraak maken op die 50% korting? Is dat niet een beetje misleidend?

Reputatie 7
Badge +8
@johannes

je betaalt normaal 16 euro voor tv, daar kunnen meerdere settopboxen op, je krijgt 3 maanden korting op TV ongeacht het aantal settopboxen.

Beste KPN,

op 18/7 heb ik Jorn een pb gestuurd met het verzoek contact op te nemen om e.e.a. administratief af te handelen. Vanaf dat moment is het grote stilzwijgen weer begonnen. TV/telefoon/internet werkt nu zoals het moet, alleen administratief klopt het nog steeds niet.

Toegezegde kortingen / verrekeningen zijn nog niet verwerkt. Evenals enkele andere dingen.

Graag verzoek ik jullie weer contact met me op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Ingrid

Reageer