Beantwoord

Wanneer wordt er nu eens massaal glas uitgerold?

• 25 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 111 keer bekeken

Wanneer wordt er in Krommenie ftth uitgerold? Assendelft heeft het, in krommenie een heel blok nieuwe woningen maar de bestaande buurten moeten sabbelen op een draadje. Volgens mij ligt er al een glas kast aan de overkant van mijn straat, maar daar zit alleen de kpn zelf in. wie beslit er nu eindelijke waar en wanneer er fttp wordt uitgerold? dan wil ik die graag eens spreken.
icon

Beste antwoord door Dennis-L 25 oktober 2018, 21:55

Er is niet zomaar één persoon die dat beslist.
KPN heeft een aantal jaar geleden besloten de uitrol van glasvezel op een laag pitje te zetten en eerst het bestaande kopernetwerk te upgraden door technieken als bonding en super vectoring.
Hierdoor is op veel plaatsen al 200 Mbit leverbaar en bonding+super vectoring levert al een snelheid op van 400 Mbit.
Er zullenaltijd een paar grijze gebieden zijn die geen toegang hebben tot BVVDSL of COAX en in dit soort gebieden ontstaan er allemaal lokale initiatieven om glasvezel te krijgen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Er is niet zomaar één persoon die dat beslist.
KPN heeft een aantal jaar geleden besloten de uitrol van glasvezel op een laag pitje te zetten en eerst het bestaande kopernetwerk te upgraden door technieken als bonding en super vectoring.
Hierdoor is op veel plaatsen al 200 Mbit leverbaar en bonding+super vectoring levert al een snelheid op van 400 Mbit.
Er zullenaltijd een paar grijze gebieden zijn die geen toegang hebben tot BVVDSL of COAX en in dit soort gebieden ontstaan er allemaal lokale initiatieven om glasvezel te krijgen.
Ja maar wat er vergeten wordt is dat alles wat via koper en coach wordt aangeboden heeft een hoge download en een lage upload. Ik wil gewoon een synchrone lijn hebben met 500 down en 500 up. En dat gaat alleen maar met glas. Of zie ik dat verkeerd?
Reputatie 5
Badge +6
Ja maar wat er vergeten wordt is dat alles wat via koper en coach wordt aangeboden heeft een hoge download en een lage upload. Ik wil gewoon een synchrone lijn hebben met 500 down en 500 up. En dat gaat alleen maar met glas. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb ooit ergens gelezen dat KPN gaat investeren in de upload de komende jaren. Of dit harde beloftes zijn weet ik niet, maar ook KPN is van mening dat dit beter kan. Ook omdat er juist door zakelijke gebruikers om gevraagd wordt. Met de komst van vectoring is dit de eerste stap.
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond wilglasgebruiken, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Helaas ligt het niet zo simpel als het lijkt, wat Dennis-L ook al aangeeft.. Het gaat geleidelijk, we kunnen niet overal tegelijkertijd bezig zijn! Je kan via Eindelijkglasvezel.nl een postcode check doen, en kijken of er wat gepland staat (waar KPN over gaat leveren). Verder zijn er inderdaad steeds meer lokale initiatieven, waar je wellicht bij kan aansluiten!
Reputatie 7
Badge +10
https://forum.kpn.com/internet-9/acm-vaste-netwerken-reguleren-446681

Reageer