Beantwoord

Wanneer wordt FTU geleverd tijdens bestellen glasvezel abonnement?

  • 25 May 2023
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Hoi,

 

Ik heb een glasvezel kabel in mijn meterkast en die gaat naar een wit kastje. In dit kastje zit geen utp aansluiting . Als ik glas bij knp wilt bestellen krijg ik het modem maar die kan ik niet aansluiten vanwege het ontbreken van een utp aansluiting in dat witte kastje.

Hoe kom ik aan een kastje wat werkt zodat ik het modem kan aansluiten ?

Moet ik een monteur laten langs komen en hoe geef ik dit aan in de bestelling ? ik heb nergens deze optie.

 

Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 May 2023, 15:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Halvehaan 

 

Is dat zo'n kastje?

 

Daar moet dan nog een glasvezelmodem overheen geschoven worden, die krijg je bij je bestelling meegeleverd.

 

Het is zo,n kastje. Er staat een sticker van glashart op. Dat heet nu fiber oid. Ik denk dat dit dan vervangen moet worden met dat kastje op jouw foto ? 

Reputatie 7
Badge +18

Dat zou kunnen maar het zou ook een Genexis zoals deze kunnen worden, die wordt dan door een monteur geplaatst:

De monteur zou dan automatisch ingepland moeten worden.

Oke,  hoe loopt dat proces ? Moet ik dat vermelden bij het afsluiten van het contract ?  En betaal ik daar extra kosten voor ?

Reputatie 7
Badge +18

Dat kost niets extra, ook al bestel je later een installatiemonteur dan is dat gratis behalve als je zelf wilt dat hij allerlei extra werkzaamheden uitvoert.

Hier staat uitgelegd hoe het hele proces verloopt: https://www.kpn.com/welkom.htm

Hoi @Halvehaan .  Er zijn verschillende scenario's maar je zet dit in werking door een glasvezel abo bij een provider af te sluiten. 

Heb je dat al gedaan? 

Reageer